Re: mleko

Data: 2001-06-06 20:31:25
Temat: Re: mleko
Od: Jacek <p...@p...onet.pl>

> Owszem, przyznaję się do błędu ("twierdzenie" versus "teoria").
> Ale pójdźmy za twoim rozumowaniem - osoby pijšce mleko sš zdrowe a osoby
> go niepijšce chore, ale ja - osoba zdrowa i niepijšca mleka - co z niš
> zrobić?

Przeciez to jest takie proste, to nie jest relacja tozsamosci, a wynikania, czyli
dziala w jedna strone.
Czyli dziecko pijac mleko zwieksza swoja odpornosc i ogolna witalnosc.
Oczywiscie nic na sile, ale tez nie zniechecac.

> Po prostu albo twoja teoria jest całkiem błędna, albo ma
> ograniczonš stosowalność (mechanika newtonowska versus ogólna teoria
> względności).

j.w.

> Następnym razem (:-)).

rozumiem ze za chwile ;-)

> To poczytaj sobie (np. pamiętniki), ile dzieci się rodziło a ile
> dożywało dorosłości.

W mojej rodzinie wszyscy dozywali starosci.
Pradziadek byl znachorem i leczyl cale wsie w krakowskim.
Pewnie dlatego babcia znala na pamiec wszystkie ziola, na wszystkie choroby i pewnie
dlatego
dziadek nie chorowal, a zmarl w wieku 90 lat.
I sam utrzymywal cala 10 osobowa rodzine.

Zatem raz jeszcze. Smiertelnosc to sprawa powazna, ale nie bylo to jak na filmach.
Okres opisywany charakteryzuje sie duza iloscia wojen, i srednia dlugosci zycia
zanizali zolnierze, ktorzy mlodo gineli w walkach lub od ran.
Ale o tym najlepiej napisal wlasnie Hannemann, tworca homeopatii.

Poza epidemiami, i filmami, to naprawde nie znam innych zapisow o masowym morze
dzieci

w wieku 19, 18, 17.
Mam kronike swojej rodziny z 16 wieku i naprawde nie sa znane opisy masowych zgonow
dzieci.

Rowniez w Afryce dzieci obecnie nie umieraja masowo, ani pewnie czesciej niz w
Europie.
To niestety sa media, ktore rozdmuchuja kazdy problem i wiele osob jest przekonanych
ze w Afryce panuje glod, Aids , trad itd itd.
w czesto jest tam standard zycia wyzszy niz w Europie, dochody krajow, eksporterow
ropy,
ogromne i standard opieki zapewniaja kontraktowi lekarze z Europy.
W krajach arabskich standard zycia i opieki medycznej tez jest juz bardzo wysoki.

> Po prostu żyliśmy bliżej natury, czyli istniała selekcja lepszych
> jednostek.

zrodla prosze, bo opowiadasz tresc kilku filmow albo ksiazek, a nie przedstawiasz
danych historycznych

> Rozumowanie fanatyka - skoro ktoś nie lubi mleka "prosto od krowy" to
> najgorsze dno.
> Na długowieczność ma wpływ wiele czynników.
> Przykładem może być mój dziadek - ma teraz 93 lata, a zawsze żył
> "niezdrowo" - a ilu wyznawców "zdrowego stylu życia" nie dożyło 70 lat -

Gdyby zyl zdrowo, to mialby szanse dozyc do 110 lat, czego mu zycze.

> po prostu jest wiele czynników i nie można tego problemu upraszczać do
> dylematu picia i niepicia "mleka, które wszystko leczy"/"białej
> gnojówki" (niepotrzebne skreślić).

Twoje okreslenia mleka stanowi jednak dowod na to, ze masz glebokie problemy z
dziecinstwa z piciem mleka i pewnie usilujesz sobie te kompleksy w ten sposob
rekompensowac.

> Tu się zgadzam, ale zauważ, że między czerniš i bielš istnieje mnóstwo
> odcieni szarości.

Jak zamkne oczy to faktycznie bialego nie widze.

> Wtedy poszukam krokodyla, który daje kał, który leczy (:-)).
> A poważnie - proszę o dowody a nie wyznanie wiary.

Jak to mowia, dowody same chodza po swiecie.
Jedz tam gdzie kozy hoduja i zobacz jacy zdrowi mieszkaja tam ludzie.
Potem zrob sobie z nimi testy sprawnosciowe twojego orgamizmu.

> Akurat nie moje.

Dzieci nie cierpia na biegunki.

> Krowa je gotuje w wymionach?

krowa jak kazde zwierze wytwarza antyciala, w pewien sposob dezynfekujace jej
organizm, skore, wymiona i to nie jest tak, ze zwierzeta w przyrodzie sa brudne i
zarazaja swoje mlode.
Po prostu krewni mieli brudno w oborze i stad twoje negatywne doznania.
Trza bylo sie brac do roboty, pedzlem obielic sciany, wyczyscic, dac siana, slomy
i byloby czysto jak w Holandii.
Znajomy pracowal na fermach w Danii, to bydlo stoi na metalowej kracie i co jakis
czas,
cala obora jest myta i czyszczona woda pod cisnieniem.

> Przecież mój pierwszy post (od którego zaczęła się ta polemika) zawierał
> pytanie, czy dajesz dzieciom przegotowane mleko "prosto od krowy".

Tak, daje, sam pije , bo lubie.
Niestety nie mam krowy.

> Ja nie jestem przeciwnikiem mleka w ogóle.

milo mi

> Ja jestem przeciwnikiem
> pojenia dzieci nieprzegotowanym mlekiem "prosto od krowy".

I co z tego. Nie pij jak nie lubisz. Ja lubie.

> Wybacz, ale nie rozumiem - raz piszesz, że zdrowe jest surowe mleko
> prosto od krowy, teraz piszesz, że warto je gotować.

Ale dla ciebie i w miescie, gdy krow nie ma zatrzesienia.

> Alleluja (:-)))). Tylko co zrobić ze mnš.?

Zyczyc zdrowia ;-)

> Wybacz za obrazę uczuć religijnych.
> W celu rehabilitacji powiem krótko: "Mleko jest Bogiem, a Jacek jest
> jego prorokiem". Czy teraz uniknę dżihadu?

ale ty poeta jestes, a przeciez masz wybor, nie lubisz mleka to pijesz polo-kokte z
plastikowej butelki.

> A poważnie - albo staramy się merytorycznie dyskutować albo bawimy się w
> ideologię. A jeśli określenie "gbur" ma być zwišzane z faktem, że lubię
> sprowadzać rozmówców z obłoków ideologii na ziemię rzeczowej dyskusji,
> to dziękuję za komplement.

Nie, gbur dotyczyly twojego nazewnictwa mleka, ktore jest bardzo obrazliwe,
i niegodne.

> Powtarzam, czy rzeczywiście umycie krowy, ršk i naczyń to już produkcja
> fabryczna?
> Raz jeszcze.

Gdzie sie krowy nie myje, gdzie sie rak nie myje ?
Na wsiach jest prad od wojny, woda od zawsze, mydlo, reczniki, pralki
gdzie widzisz gospodynie z budnymi rekami dojaca krowe ?

Gdzie ty w ogole bywales ?
Podaj rejon.

> Widzę zbieżność - fanatyzm zawsze jest taki sam.

Fanatyzmem jest twoje nazywanie mleka "biala gnojowka"

> A ja mam dwie zabawki, których Ty nie masz (:-)).

???

> Po pierwsze to nie moja obora, tylko kilka obór na wsiach niedaleko
> miasta, gdzie się urodziłem.
> Po drugie piszšc o gospodyni opisujesz sytuację idealnš a ja realnš.
> Nie okłamujmy się polskie społeczeństwo jest "brudne" i to jest cały
> ból.

Mow za siebie.
Kiedy sie ostatnio myles ?

> Rzeczywistość.

W twojej oborze ?

> Po prostu ja uważam, że mleko jako takie jest bardzo dobre w określonych
> sytuacjach. Czy fakt, że nie akceptuję brudu i niechlujstwa oznacza
> odrzucenie mleka - bynajmniej. Pijmy mleko, ale takie które nie ma pałek
> jelitowych i pijmy je kiedy czujemy takš potrzebę.

Dzieci nie musza czuc potrzeby.
Najchetniej by pily polo-kokte i zarly chipsy,
ale to nie znaczy ze taki model zywieniowy jest odpowiedni.

> Ale nie bawmy się w ideologię i fanatyzm - one tylko zohydzajš.

No wlasnie fanatyzmem jest nazywanie przez ciebie mleka "biala gnojowka".
Wiekszego fanatyka , zwalczajacego picie mleka i zniechecajacego innych,
od ciebie, nigdy nie poznalem.
J.
Zatem pijmy mleko i badzmy zdrowi

grupa: alt.jacek