moja lazania + faworki pytanie

1. Data: 2003-01-15 14:52:12

Temat: moja lazania + faworki pytanie
Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Luudzie, zaraz mi jezyk do tylka ucieknie :-} Wlasnie wsadzilam widelec do
naczynia zaroodpornego podkrasc troche sosu beszamelowego, bo glodna jestem
jak wilk, a tu jeszcze 15 minut musze czekac na konsumpcje mojej lazanii.

I pytanie wlasciwe:
kolezanka podala mi przepis na faworki pekate. Zawiera on 2 lyzeczki proszku
do pieczenia + jak zwykle maka, jajka, smietana, tluszcz i cukier.
Czy ktos z Was ma doswiadczenia jakies z takimi faworkami na proszku? Czego
wlasciwie mam sie spodziewac? Ze beda puchate i podobne do oponek albo do
tych grubasnych faworkow smazonych i sprzedawanych w cukierniach na sztuki??

pozdrawiam glodna jak wilk

wkn z lazania w piecu

1. Data: 2003-01-16 06:29:13

Temat: Re: moja lazania + faworki pytanie
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
proszku
> do pieczenia + jak zwykle maka, jajka, smietana, tluszcz i cukier.

raz robilam faworki z proszkiem i w calosci wyladowaly w smieciach, dla nas
byly niejadalne;-(
Co do produktow do faworkow to moje skladaja sie tylko z zoltek, maki i
smietany, zadnego tluszczu ani cukru, no chyba ze tluszcz do smazenia a
cukier puder do posypania juz usmazonych.

> [...]
> wlasciwie mam sie spodziewac? Ze beda puchate i podobne do oponek albo do
> tych grubasnych faworkow smazonych i sprzedawanych w cukierniach na

jesli z tluszczem i cukrem to chyba rzeczywiscie wyjdzie cos takiego...

pozdrawiam serdecznie
Basia

1. Data: 2003-01-16 10:05:32

Od: "Kama" <k...@p...pakiet24.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robię z drożdżami, z proszkiem robiła były smaczne - ale bardziej kruche
(twarde). Nie wiem jak opisać, ale były zjadliwe ;))
Kama

1. Data: 2003-01-16 10:06:20

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kama wrote:
> Wcale mi nie wychodzą grube buły :(((.

Nie przejmuj się ;-). Ja też robię faworki z drożdżami i wcale nie
wyłażą bułowate :-). IMO takie drożdżowe są najlepsze :-). Teściowej
"deskowate" jakoś tak mi nie smakują ;-).

--
Gosia
wywal "brzydkie" mailto: zgosiula(at)poczta.onet.pl

1. Data: 2003-01-16 10:07:18

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

anna wrote:
> a spirytus? nie dajecie spirytusu? sa bardziej kruche

Kruche to kruche (IMO nie o to chodzi), ale nie łapią wtedy oleju.
Oczywiście daję :-).

1. Data: 2003-01-16 10:16:23

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kama" <k...@p...pakiet24.pl> napisał w wiadomości
> Ja robię z drożdżami, z proszkiem robiła były smaczne - ale bardziej
kruche
> (twarde). Nie wiem jak opisać, ale były zjadliwe ;))
> Kama

z drozdzami to troche jak ciasto na paczki, tez smaczne, ale faworki to
jednak powinny byc kruche, cieniutkie i rozplywajace sie w ustach, wiec te
grube buly nazywane w cukierniach faworkami to chyba pomylka...

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2003-01-16 10:20:29

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:

> po prostu chodzilo mi o to,
> ze dla mnie faworki to cos bardzo kruchego i delikatnego a jakikolwiek wyrob
> drozdzowy - czy pieczony czy smazony kruchy raczej nie bedzie.

Ale, wierz mi, takie drożdżowe faworki też są kruche :-). Nie mają nic
wspólnego z pączkami czy racuchami :-). Jak będziesz miała kiedyś
okazję, to spróbuj :-). Oczywiście wyglądają i smakują inaczej niż takie
"tradycyjne", ale na pewno nie są bułowate ;-).

1. Data: 2003-01-16 10:21:12

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> z drozdzami to troche jak ciasto na paczki, tez smaczne, ale faworki to
> jednak powinny byc kruche, cieniutkie i rozplywajace sie w ustach, wiec te
> grube buly nazywane w cukierniach faworkami to chyba pomylka...

no wlasnie, ja tez tak myslalam, ale... przyszla kolezanka, pytam ja, czy ma
ochote na faworki "oj, tak, tak!". Niose talerz, ona patrzy i mowi:
"to ty masz chruscik, a nie faworki, babcia to robi grube faworki" O badz tu
czlowieku madry, co dom to obyczaj, hehehe.

wkn

1. Data: 2003-01-16 10:27:36

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:

> czy to znaczy ze ciasto jest rozwalkowywane rownie cienko jak to na faworki
> bez drozdzy?

Dokładnie tak - przynajmniej w mojej rodzinie jest taka tradycja :-).
Robi się je identycznie, tylko ciacho inne ;-).

1. Data: 2003-01-16 10:30:52

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tu
> czlowieku madry, co dom to obyczaj, hehehe.

myslalam, ze pomiedzy chrustem a faworkiem jest znak rownosci... ciekawe czy
jest jakies zrodlo rozstrzygajace jednoznacznie czy to sa dwie rozne rzeczy
czy jedno i to samo a jesli jedno to czy powinno byc grube czy chude... ale
namieszalam;-))

pozdrawiam
Basia

Pyt: Gdzie we wrocku mozna kupic blache na pizze okrągła najlepiej czarna o jak najwiekszej srednicy
szukam szydla
Jak zrobic Pitte?
Królik
Ryby- pytanie