dania jednogarnkowe

1. Data: 2000-03-26 18:54:31

Temat: dania jednogarnkowe
Od: "Magdalena Krajewska" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuje wszelakich przepisow na dania jednogarnkowe, takie w stylu bigosu,
czy chili con carne :) Co by nie byly za drogie. Wszelaka kuchnia mnie
interesuje. :)
Madziak
m...@p...bg.univ.gda.pl
http://www.bg.univ.gda.pl/~madziak

1. Data: 2000-03-28 07:01:44

Temat: moje danie jednogarnkowe
Od: "Czeraniuk, Dorota" <D...@d...depfa-it.com> szukaj wiadomości tego autora

To jest przepis na ... moją własną potrawę jednogarnkową. Podaję ją z
kus kus, świeżą bagietką, albo bez niczego.
Potrzebujesz:
dwa małe ziemniaki,
1 paprykę czerwoną,
pół papryki zielonej lub żółtej,
20 dag pieczarek lub najlepiej suszonych grzybków, wcześniej namoczonych
2 cebulki,
1 puszka czerwonej fasoli,
1 mały przecier pomidorowy
oliwa i przyprawy (sól, papryka słodka i trochę ostrej, tymianek,
bazylia)

Wszystkie warzywka w kostkę - najpierw podsmażamy cebulkę, później
dorzucamy ziemniaki (i sól). Teraz jakieś 5-10 min trzeba pomerdać w
garnku. Można wrzucać resztę czyli grzybki, paprykę i przyprawy. Znowu
10-15 minut mieszania, duszenia i zaglądania pod pokrywkę. Na koniec
wrzuca się czerwoną fasolkę, przecier pomidorowy, można dolać trochę
wody. Potrawa jest gotowa jeśli ziemniaki są miękkie.
Smacznego
Dorota

1. Data: 2000-03-29 07:11:25

Temat: Re: dania jednogarnkowe
Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

a ode mnie przepis na Pikantny Gulasz Rybny, za ktorym przepada moja
rodzinka.
60 dag filetow rybnych (ja uzywam mintaja)
2 cebule
2 papryki czerwone
30 dag mrozonego groszku
2 szkl. rosolu (najszybciej uzyc kostki Knorra)
4 lyzki koncentratu pomidorowego
2 lyzki soku z cytryny
2 lyzki masla
sol, pieprz, papryka ostra
Filety pokroic w kostke, skropic sokiem z cytryny i oprószyc solą. Cebule i
papryke pokroic. Rybe podsmazyc (kilka minut), a potem na tym samym
tluszczu, po wyjeciu ryby, podsmazyc cebule i papryke. Dodac koncentrat,
zalac rosolem, zagotowac. Wrzucic groszek i gotowac, az bedzie miekki (ok.5
min.). Dodac rybe i przyprawic pieprzem i papryka. Mozna podawac z
pieczywem.
Zycze smacznego.
Asia

1. Data: 2000-03-31 07:17:09

Temat: Re: moje danie jednogarnkowe
Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cholera ktoś usiłuje zrobić z nas wegetarian - jeden przepis to margines
tolerancji a takowy już był :)))
Long life for meat ;)

--
IL PSS - OS3 - 28752610
"Widziałem kapitana i Czarnego Psa....., więc zdawało mi się, że wiem, jak

Użytkownik "Czeraniuk, Dorota" <D...@d...depfa-it.com>
napisał w wiadomości
nska1.domdata.depfa-it.c
om...

1. Data: 2000-03-31 08:06:28

Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostry <o...@e...com.pl> wrote in message
> Cholera ktoś usiłuje zrobić z nas wegetarian - jeden przepis to margines
> tolerancji a takowy już był :)))
> Long life for meat ;)
>
> --
A ja prawie nie jem mięsa, bo nie lubię i wszelkie przepisy bezmięsne
bardziej mnie interesują niż te z mięchem. A do takiego dania jakie podała
Dorota możesz wrzucić tego mięsa i już jest nie-vege.
A w ogóle to czemu ludzie robią sensację jeśli ktoś mówi, że nie je mięsa.
Każdy je to co lubi/chce, nie widzę problemu.
:))) Asia

1. Data: 2000-03-31 08:16:13

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jezd taka grupa pl.soc.wegetarianizm i tyle ;)
Ja oczywiście osobiście nic nie mam do morderców i pożeraczy roślin ( bo
rośliny to nie są istoty żywe oczywiście :P), ale się tego wegetarianizmu
namnożyło i tak tylko wydałem z siebie opinię nt. Jestem mięso i roślino
żerny natomiast kuchnia wegetariańska jest tematem jakby odmiennym trochę od
kuchni ogólnej i może wegetarianie pomyśleliby o założeniu grupy
kuchnia.wege i po sprawie.
Z ojcowskim pozdrowieniem ;)))

1. Data: 2000-03-31 08:33:49

Od: Aneta Baran <b...@c...cern.ch> szukaj wiadomości tego autora

ostry <o...@e...com.pl> wrote:
> natomiast kuchnia wegetariańska jest tematem jakby odmiennym trochę od
> kuchni ogólnej i może wegetarianie pomyśleliby o założeniu grupy
> kuchnia.wege i po sprawie.
Nie podoba mi się to rozwiązanie. Kuchnia to kuchnia, z mięsem czy z
warzywami, jeden diabeł. Trochę luzu.. ;-)

Anetek
--
A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta/
Anything is good and useful if it's made of chocolate.

1. Data: 2000-03-31 08:58:01

Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostry napisal:

> Jezd taka grupa pl.soc.wegetarianizm i tyle ;)

Obawiam się, że tam chodzi o wegetarianizm jako "wyznanie"
a nie jedzenie :-(

> [...]
> żerny natomiast kuchnia wegetariańska jest tematem jakby odmiennym trochę od
> kuchni ogólnej i może wegetarianie pomyśleliby o założeniu grupy

A po co? Jako wszystkożerca (no, prawie wszystko ;-)) chętnie
czasem zjem coś wegetariańskiego, czasem mam gości
"bezmięsnych", post też się zdarza. Kuchnia to kuchnia a nie
ideologia i nie widzę sensu podziałów.

Krycha

1. Data: 2000-03-31 09:03:56

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aneta Baran <b...@c...cern.ch> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8c1ntd$i3d$...@s...cern.ch...
> Nie podoba mi się to rozwiązanie. Kuchnia to kuchnia, z mięsem czy z
> warzywami, jeden diabeł. Trochę luzu.. ;-)

Nie lubie pogladow wegetarianskich, ale zgadzam sie z Aneta. Nie musimy
kupowac ich filozofii, ale zjedzmy ich zarcie. Nie mow Ostry, ze nie jadles
nigdy niczego dobrego bez miesa - np... hm..., mmm..., a moze... No dobra,
ale to nie znaczy, ze cos takiego nie istnieje ;)

Jader

1. Data: 2000-03-31 10:39:27

Temat: Odp: moje danie jednogarnkowe
Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asia <j...@h...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8c1m3e$gd0$...@g...uci.agh.edu.pl...

> [...]
> A w ogóle to czemu ludzie robią sensację jeśli ktoś mówi, że nie je mięsa.
> Każdy je to co lubi/chce, nie widzę problemu.

Odnosze takie wrazenie ostatnio, ze to wlasnie niektorzy Ci co nie jedza
chca zrobic z tego sensacje. Podkreslam, ze NIEKTORZY, nie wszyscy.

Przemyslaw Koziarski

P.S. Mnie osobiscie jest calkowicie obojetne co kto je, niech je co lubi.
Zaczynam sie robic agresywny dopiero jak ze sposobu odzywiania probuje sie
zrobic religie

Krem do ciepłych lodów :-)
paluszki
ragout z królika nieco inaczej