nadciąga dynia...

51. Data: 2015-09-21 21:03:45

Temat: Re: nadciąga dynia...
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

news:56003230$0$27518$65785112@news.neostrada.pl...

> Nie wiem, czy najlepsze, ale wcale nie takie znowu złe. A już na pewno
> smaży je w głębokim tłuszczu.

OK- nie chciałem być przykry- ale nie obrazisz się chyba za szczerość?
McDonald i (chyba) wszystkie inne takie fastfoody- robią frytki na
mieszaninie łoju, smalcu i odpadów oleju. To tak zwana frytura. No cóż-
smacznego. Ja wolę omijać z daleka. No ale to Twoja wątroba.

--

Chiron

52. Data: 2015-09-21 21:04:50

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bbjk" <a...@b...cc> napisał w wiadomości

> One w ogóle są fabryczne, wystarczy poczytać etykiety w dowolnym sklepie.
> Przykład pierwszy z brzegu:
> http://czytamyetykiety.pl/products/aviko-super-crunc
h-zig-zag-karbowane-frytki-do-piekarnika/

Dzięki. Nie ma co- więcej nie kupię :-(

--

Chiron

53. Data: 2015-09-21 21:28:22

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Re: Pekajace jaja
> 2012-01-13 11:51:30 - Qrczak
> Dnia dzisiejszego niebożę Stefan wylazło do ludzi i marudzi:
> To se czasu DOLICZY!!!!!!
> Qra"
>
> Chcesz inne Twoje "se"?

Znam wszystkie swoje se. Takie suchary też.

54. Data: 2015-09-21 21:31:36

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-09-21 09:06, obywatel bbjk uprzejmie donosi:

> One w ogóle są fabryczne, wystarczy poczytać etykiety w dowolnym
> sklepie. Przykład pierwszy z brzegu:
> http://czytamyetykiety.pl/products/aviko-super-crunc
h-zig-zag-karbowane-frytki-do-piekarnika/

Skład podali zapewne alfabetycznie, ale IMO niewiele się różni ta
kolejność przy określaniu "procentowości".

55. Data: 2015-09-21 21:34:23

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-21 o 21:03, Chiron pisze:

> [...]
> mieszaninie łoju, smalcu i odpadów oleju. To tak zwana frytura. No
> cóż- smacznego. Ja wolę omijać z daleka. No ale to Twoja wątroba.

A co ma do tego moja wątroba, a tym bardziej moja obraza? Nie mam tam
udziałów, ani tam nie pracuję, ani tym bardziej tam nie jadam. Chodzi mi
wyłącznie o ideę frytek.

Ewa

56. Data: 2015-09-21 21:57:40

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-21 o 21:00, Chiron pisze:

> Przepraszam, nie sprzeczam się, żeby się sprzeczać. To pewno kwestia
> gustu- ale zdecydowanie wolę z małą ilością oleju (niech się nazywają
> pieczone ziemniaki, czy jakkolwiek), niż takie topione w oleju.

Tyle tylko, że to już nie są frytki.

> Nie wiem, czy dynia zrobiona a la frytki- gotowana w oleju- bedzie
> dobra. Taka, jak Ci napisałem- jest pyszna.
> Albo zrób sobie placki dyniowe (jak ziemniaczane, tylko zamiast
> ziemniaków- dynia). Też pyszne. A najlepiej- po carsku. Wiesz jak?
> Piecze się placki, następnie osobno robi farsz: grzybki z cebulką-
> kładzie na placek plasterek sera żółtego, farsz, zawija się- i zapieka
> w piekarniku. Trochę, żeby ser się stopił.
> Nie dość, że pyszne- to jeszcze bardzo syte. Skoro mnie jeden starcza
> na obiad- to naprawdę syci:-)

Pewnie pyszne, ale to nie ja mam kłopot z zagospodarowaniem dyni. Mnie w
zupełności wystarczy dyniowa zupa.

BTW Placki ziemniaczane też się smaży, nie piecze.

Ewa

57. Data: 2015-09-22 11:09:55

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 21.09.2015 um 18:48 schrieb Piotr:

> Użytkownik "Qrczak" <q...@q...pl> napisał w wiadomości

> Z kleksem śmietanowym.... mniam.
> Z esem-floresem z oleju dyniowego... mniam.
>
> Zwykle nie mogę się zdecydować co lepsze i daję jedno i drugie :)

Daję zamiast śmietany mleko kokosowe. Wersja wegańska, ze względów
historycznych ;-)

Waldek

58. Data: 2015-09-22 20:40:38

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-18 o 20:09, Qrczak pisze:
> ...jakieś nowe pomysły na zużycie macie?

No i w końcu też przytaszczyłam dynię do domu. W dodatku przez przypadek
wejszłam w posiadanie kilku przepisów: sałatka z pieczoną dynią, kozim
serem i komosą ryżową (lub kaszą jaglaną), risotto dyniowe, dyniowe
korzenne latte. Jakby Cię coś zainteresowało, to mogę przepisać. Jeszcze
serniczki dyniowe, ale to znasz. Sama mam ochotę na to dyniowe risotto,
może jutro zrobię.

Ewa

59. Data: 2015-09-22 22:56:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 21 Sep 2015 21:03:45 +0200, Chiron napisał(a):

> robią frytki na
> mieszaninie łoju, smalcu i odpadów oleju.

Łój i smalec to akurat najlepsze tłuszcze do smażenia - gdyby nie to, że
jest nie do określenia, jak długo używają danej partii tłuszczu. Zresztą
nawet nie ma się co nad tym zastanawiać, bo z góry wiadomo, że w
nieskończoność, uzupełniając tylko na bieżąco ubytki. Przepisy niby swoje,
a życie życiem...

60. Data: 2015-09-22 23:08:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 21 Sep 2015 21:28:22 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2015-09-21 20:02, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> Znam wszystkie swoje se. Takie suchary też.

No więc o co chodzi?

Good Looking Pomeranian Puppies For Adoption
Odra i ebola znuf ZAatakujom!!!
Sushi i ryby świeże
Jak upitrasić chleb żytni ?
Wszechobecne alu.