Jak upitrasić chleb żytni ?

1. Data: 2015-09-08 18:57:34

Temat: Jak upitrasić chleb żytni ?
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Bliska mi osoba ma zdiagnozowaną boreljozę. Leczenie polega na strzelaniu
antybiotykami z GRUBEJ artylerii. I to na dodatek nie przez tydzień/dwa.
No i tutaj jest niezbędna odpowiednia dieta, coby nie doprowadzić do grzybicy układu
pokarmowego. Duuużo na ten temat można gadać, ale wróćmy do tematu wątka..

Nigdy tego nie robiłem, w kuchni daję se radę, więc proszę o wskazówki.
Chlebuś ma być na mące żytniej, bez drożdży, na naturalnym zakwasie.

Bardzo proszę o instrukcje KROK PO KROKU, zaczynając od owego "zakwasu naturalnego".
Drożdże i dodatki mąki pszennej nie wchodzą w rachubę.

Z "góry" dzięki za wszelakie instrukcje !!

2. Data: 2015-09-08 19:10:20

Temat: Re: Jak upitrasić chleb żytni ?
Od: "Piotr" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

ps.com...
[...]

=====================

Możesz oczekiwać tutaj porad, ale obawiam się, że prędzej
załapiesz się na udział w jakiejś mało rozwijającej wymianie
zdań albo i czymś mniej ciekawym.

Ja osobiście radziłbym Ci poczytać witrynkę/blog, na którym
z dużą dozą życzliwości dzieli się swoimi własnymi doświadczeniami
miła osóbka.
Masz tam podstawy jak zacząć
http://www.chleb.info.pl/zakwas-porady-praktyczne/ja
k-zrobic-zakwas

i znajdziesz różne przepisy na konkretne chleby, a co najważniejsze
wiele rad wynikających z praktycznego pieczenia chleba, a nie tylko
teorii z Wikipedii itp.

3. Data: 2015-09-08 19:18:55

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<s...@g...com> wrote in message
> [...]
>
> Bardzo proszę o instrukcje KROK PO KROKU, zaczynając od owego
> "zakwasu naturalnego". Drożdże i dodatki mąki pszennej nie wchodzą

Przepisów jest cała masa w sieci, ja korzystałem z powodzeniem z tego:
http://www.mojewypieki.com/kategoria/chleby-na-zakwa
sie
Wybierz sobie coś, co Ci pasuje.

Niepokoi mnie jednak taka stanowczość w stwierdzeniach "NIE"
dla drożdży... Przecież "zakwas naturalny" to właśnie drożdże są...
W upieczonym chlebie nie są aktywne, więc jak się boisz drożdże
zjadać to chyba nie ma się czego obawiać? Wytłumaczysz skąd to?

4. Data: 2015-09-08 19:25:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Sep 2015 09:57:34 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> coby nie doprowadzić do grzybicy układu pokarmowego.(...)
> Chlebuś ma być na mące żytniej, bez drożdży, na naturalnym zakwasie.

Nie widzę związku między drożdżami w chlebie, naturalnym zakwasem a
grzybicą układu pokarmowego i zapobieganiem jej.
Wszak zarówno drożdże, jak i bakterie kwasu mlekowego, w upieczonym
chlebie, są równie upieczone jak i chleb, czyli są martwe i z tej smutnej
dla nich racji nie namnażają się.
Zatem martwe drożdże nie wspomogą grzybicy, ani martwe bakterie nie pomogą
jej zwalczać.
O co chodzi? Wiesz chociaż?

5. Data: 2015-09-08 19:26:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Sep 2015 12:18:55 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
> W upieczonym chlebie nie są aktywne, więc jak się boisz drożdże
> zjadać to chyba nie ma się czego obawiać? Wytłumaczysz skąd to?

O, witam pana inżyniera, widzę, żeśmy się spotkali wreszcie w zgodnych
pytaniach.

6. Data: 2015-09-08 19:27:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Sep 2015 12:18:55 -0500, Pszemol napisał(a):

> Przecież "zakwas naturalny" to właśnie drożdże są...

Nie - to są bakterie kwasu mlekowego.

7. Data: 2015-09-08 19:28:44

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 8 września 2015 19:10:54 UTC+2 użytkownik Piotr napisał:
> [...]
>
> i znajdziesz różne przepisy na konkretne chleby, a co najważniejsze
> wiele rad wynikających z praktycznego pieczenia chleba, a nie tylko

===============

Serdeczne dzięki za namiar. Wiki traktuję z "przymróżeniem" oka, dlatego właśnie tu
zadałem pytanie. OK, poczytam, jak będą wątpliwości technologiczne, zadam ponownie
pytanie na tej grupie. Jeszcze raz Dzięki !!

8. Data: 2015-09-08 20:08:54

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-09-08 19:10, obywatel Piotr uprzejmie donosi:
> [...]
>
> i znajdziesz różne przepisy na konkretne chleby, a co najważniejsze
> wiele rad wynikających z praktycznego pieczenia chleba, a nie tylko

Tworzenie dobrego zakwasu może potrwać. Poszukaj tutaj:
http://zakwasowamapapolski.blogspot.com/p/blog-page.
html
czy nie ma w okolicy kogoś z już dobrze pracującym.
Strona podana przez Piotra dobra jest, własny przepis mogę w wolnej
chwili podesłać.

9. Data: 2015-09-08 20:21:46

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 8 września 2015 19:18:52 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

> Przepisów jest cała masa w sieci, ja korzystałem z powodzeniem z tego:
> http://www.mojewypieki.com/kategoria/chleby-na-zakwa
sie
> Wybierz sobie coś, co Ci pasuje.

No i niestety ani jednego, który spełniałby wymogi wątka. Czyli chyba najprostsze. Są
tam jakieś "milłołki", i inne, których nazwy są równie durne jak "kotlet po
szwajcarsku" i tym podobne idiotyczne nazwy quasikulinarne.

> Niepokoi mnie jednak taka stanowczość w stwierdzeniach "NIE"
> dla drożdży... Przecież "zakwas naturalny" to właśnie drożdże są...

Hęęę...!!??

> W upieczonym chlebie nie są aktywne, więc jak się boisz drożdże
> zjadać to chyba nie ma się czego obawiać? Wytłumaczysz skąd to?

Nie wszystkich udało się zagazować w Aushwitz.

10. Data: 2015-09-08 20:26:10

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 8 września 2015 20:08:56 UTC+2 użytkownik Qrczak napisał:
> [...]
> czy nie ma w okolicy kogoś z już dobrze pracującym.
> Strona podana przez Piotra dobra jest, własny przepis mogę w wolnej

=====

Baaardzo proszę !! Z góry serdeczne dzięki !!

Wszechobecne alu.
Cukinia na "bigos" - na zimę.
Kto tu śpiewa?
Wielkie Konfitowanie!