Wszechobecne alu.

1. Data: 2015-09-08 15:40:43

Temat: Wszechobecne alu.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

...pożyteczne, wygodne, ale czy przypadkiem nie aż nazbyt popularne?
Kiedyś już pisałam na ten temat - wspominając dziurki powstałe w alufolii
w miejscach, gdzie choćby minimalnie zetknęła się z ciepłym pieczonym
mięsem, które nią było przykryte, odstawione do ostygnięcia przed
wstawieniem do lodówki. Dziurki były owalne, liczne, miejscami zlane w
jedną większą, miały ścieńczałe brzegi wokoło, wręcz wyglądały jak
wytrawione kwasem lub inną żrącą substancją. Pytanie, co stało się z
aluminium w tych miejscach? - odpowiedź jasna: zjedliśmy to aluminium w
mięsie.

Generalnie rzadko korzystam z folii alu w wyższej temperaturze, użyłam jej
w tym celu może z 10 razy, do pieczenia ciast w foremkach jednorazowych.
Jednak tknięta obawą, od wielu lat, przewidując bliżej nieokreślone kłopoty
z aluminium, do pieczenia ciast używam tylko form szklanych lub stalowych i
tradycyjnie smaruję je tłuszczem i posypuję mąką/bułką.

No bo tak sobie zawsze myślałam: aluminium przecież jest szkodliwe, jak
więc można świadomie się narażać, tak powszechnie je do siebie dopuszczając
i pozwalać mu przenikać do żywności?
Przeraża mnie zwłaszcza grillowanie/barbecue, przy którym ludzie nagminnie
i notorycznie (tak, Ewo) używają aluminiowych tacek i alufolii...

Obecnie folię alu stosuję tylko do domowych celów technicznych i do
zawijania kanapek,a i od tego odchodzę w stronę papierowych opakowań,
wkładanych w folię spożywczą.

2. Data: 2015-09-09 01:21:13

Temat: Re: Wszechobecne alu.
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> No bo tak sobie zawsze myślałam: aluminium przecież jest szkodliwe,

W jaki sposób? W jakich dawkach? Skąd te informacje?

3. Data: 2015-09-09 01:44:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Sep 2015 18:21:13 -0500, Pszemol napisał(a):

> W jaki sposób? W jakich dawkach? Skąd te informacje?

Z głowy. Myślącej i znającej trochę chemii.

Dla Ciebie podam jednak linki, które Cię oczywiście z zasady nie
przekonają, bo będziesz miał takie czy inne do nich zastrzeżenia tylko
dlatego, żeby mnie zdeprecjonować za ich podawanie :->
Mało mnie to jednak obchodzi, czy Cię przekonają - mnie wystarczy, że jest
w nich i w wielu innych potwierdzenie tego, co ja wiem prawie od zawsze.
Linki poniższe są kardynalnie młodsze, niż te moje obawy związane z
aluminium, a że jest tu jednak opisane wszystko, o co mi chodziło od wielu
lat i co własnie zaczyna się jawnie potwierdzać, to podaję.
Fakty są takie, że prawda jest ukrywana - trzeba szukać materiałów,
bo te rzeczowe są usuwane. Trochę wiadomosci jednak udaje się znaleźć,
jeśli się myśli - kto do tej pory o tym nie myślał, to ma szanse albo to
myślenie uruchomić, albo truć siebie i rodzinę beztrosko nadal.
http://alexjones.pl/pl/aj/aj-technologia-i-nauka/aj-
medycyna/item/31569-nowe-badanie-wi%C4%85%C5%BCe-prz
yjmowanie-dawek-aluminium-z-osteoporoz%C4%85-i-choro
b%C4%85-alzheimera-%E2%80%93-jak-ograniczy%C4%87-ryz
yko
http://wiadomosci.wp.pl/kat,18032,title,Kontakt-z-al
uminium-powoduje-grozne-choroby-i-uszkadza-mozg,wid,
16032917,wiadomosc.html?ticaid=1158d1
itd.

4. Data: 2015-09-09 01:54:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Sep 2015 01:44:59 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
yko
> http://wiadomosci.wp.pl/kat,18032,title,Kontakt-z-al
uminium-powoduje-grozne-choroby-i-uszkadza-mozg,wid,

...oraz polecam artykuł:
https://mywayofeating.wordpress.com/2013/05/29/alumi
nium-in-antiperspirants/
Dlatego ja od pewnego czasu robię sobie dezodorant sama, polecając to także
innym:
http://ulubione.blutu.pl/dezodorant-soda-magnezu-prz
epis/
Vide przepis nr 2, jako że mamy z mężem niedobór magnezu.
Chlorek magnezu CZDA kupiłam w necie, bez żadnego problemu.

5. Data: 2015-09-09 09:10:37

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W jaki sposób? W jakich dawkach? Skąd te informacje?

Wszyscy wiedzą , że powoduje alchajmera.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

6. Data: 2015-09-09 12:35:13

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message

> Wszyscy wiedzą , że powoduje alchajmera.

Chcesz mi powiedzieć że te centra naukowe które zachodzą
w głowę aby rozwiązać zagadkę Alzheimera powinni udać
się po radę do Ciebie? Bo z tego co mi wiadomo, ta choroba
wciąż jest zagadką dla nauki i jest wiele różnych teorii na
temat tego jak powstaje - obwinianie aluminium z puszek
po coca-coli jest dosyć infantylne i prymitywne :-)

7. Data: 2015-09-10 01:08:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Sep 2015 05:35:13 -0500, Pszemol napisał(a):

> centra naukowe które zachodzą
> w głowę aby rozwiązać zagadkę Alzheimera

Skąd te wiadomości? Które centra? jak długo?
:-|

8. Data: 2015-09-10 02:44:23

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Skąd te wiadomości? Które centra? jak długo?
> :-|

Tak się składa że mam dosyć dużo informacji na temat tej choroby
i zapewniam Cię, że nie jest to takie proste jak to starasz się
pokazać swoimi artykulikami na temat puszek z coca-coli...

Jeśli temat faktycznie Cię interesuje to tu masz listę centrów
badawczych w samym USA:
https://www.nia.nih.gov/alzheimers/alzheimers-diseas
e-research-centers

Wiedz, że powody tej choroby nie są do końca znane i wielu
naukowców wiąże ją z zaburzeniami przyswajania cukrów przez
mózg (nazywa się to nawet "cukrzycą mózgu").

Inne badania łączą tą chorobę z przewlekłymi zaburzeniami snu...

Niedawno odkryto że dużą rolę w przebiegu tej choroby ogrywają
białka/priony, tak - podobne do tych znanych z innych chorób układu
nerwowego.

Zainteresuj się tematem, poczytaj jakieś świeże rozprawy naukowe
zamiast robić sobie śmiechy z poważnej sprawy i gadać jakieś
farmazony o puszkach po coca-coli czy pokrywkach od jogurtów.

Przykłady lektur do przyswojenia:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2769828/
http://www.nature.com/news/alzheimer-s-research-take
s-a-leaf-from-the-prion-notebook-1.17654
http://www.neurobiologyofaging.org/article/S0197-458
0(14)00203-6/abstract

Upraszczasz dziecinnie wiele skomplikowanych spraw.
Uproszczone myślenie prowadzi Cię do pochopnych, błędnych wniosków.
Czasami tylko z politowaniem da się pokiwać głową bo czasu szkoda na
tłumaczenie.

9. Data: 2015-09-10 09:04:03

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiedz, że powody tej choroby nie są do końca znane i wielu
> naukowców wiąże ją z zaburzeniami przyswajania cukrów przez
> mózg (nazywa się to nawet "cukrzycą mózgu").

Bo alchajmeruw jest kilka.
jeden jest "aluniniowy", inny "cukszycowy", a pewnie są i te jescze inne ,
jeszcze nie zbadane.
Istotą alchajmera jest zanikanie (umieranie) komurek w muzgu
pod wpływem tego, że coś ważnego nie może się do tej komurki dostać (np
glukoza),
a dlatego się nie może dostać, że wokoło tej komurki coś zbiera się,
magazynuje,
i fizycznie lub hemicznie blokuje dostęp.
W aluminiowym - to związki aluminium - ale prawda, że wcale nie ma pewności,
czy pszyczyną jest samo aluminium, czy coś innego w dalekiej konsekwencji
powodującego takie skutki - może to być np horoba nerek.
W Polsce było to wiadome już za komuny i dlatego czekoladę pakowano inaczej
niż obecnie: złotko było sklejone z papierem i ten dopiero stykał się z
żywnością.

W cukszycy substancjami blokującymi są tłuszcze, kture uniemożliwiają dostęp
insuliny do komurki, i wtedy glukoza nie może być spalona, zmienia się w
tłuszcz, i pogłębia proces zatykania komurki, ktura będąc głodną umiera.

A ja myślę, że są jeszcze inne czynniki, np wiadomo, że alchajmer jest
częstszy u szewcuw i ludzi związanyh z hemią, bo kleje (i hemia)są bardzo
szkodliwe w tym miejscu.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

10. Data: 2015-09-10 09:05:17

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-10 o 09:04, Stokrotka pisze:

> Bo alchajmeruw jest kilka.

100kroć, jesteś cudna!
--
B.