Wszechobecne alu.

11. Data: 2015-09-10 11:44:00

Temat: Re: Wszechobecne alu.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Sep 2015 19:44:23 -0500, Pszemol napisał(a):

> Zainteresuj się tematem, poczytaj jakieś świeże rozprawy naukowe

Kolejne do obalenia?
:-D

12. Data: 2015-09-10 12:45:39

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> 100kroć, jesteś cudna!

No jasne, że tak musi być. Jeden Alojzy by nie nadążył przede
mną chować tych wszystkich rzeczy, co ich nie mogę znaleźć.

--
Jarek

13. Data: 2015-09-10 12:50:02

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

> No jasne, że tak musi być. Jeden Alojzy by nie nadążył przede
> mną chować tych wszystkich rzeczy, co ich nie mogę znaleźć.

No to teraz trza zatrudnić kilku Antonich do poszukiwań ich
https://www.youtube.com/watch?v=qWm-rZnDMaw
--
B.

14. Data: 2015-09-10 12:56:27

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> No to teraz trza zatrudnić kilku Antonich do poszukiwań ich
> https://www.youtube.com/watch?v=qWm-rZnDMaw

Co ma wiesieć, nie Antoni.

--
Jarek

15. Data: 2015-09-10 13:29:59

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> No jasne, że tak musi być. Jeden Alojzy by nie nadążył przede
> mną chować tych wszystkich rzeczy, co ich nie mogę znaleźć.

Zwłaszcza że ma wielu do obsługi.

Ewa, jedna z.

16. Data: 2015-09-10 13:46:45

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Ewa napisała:

> Zwłaszcza że ma wielu do obsługi.
>
> Ewa, jedna z.

Jednych, z racji bliskości, może obsłużyć sam Alojzy, do innych
wysyłani są krewni i znajomi. Zdaje się, że ktoś dawno temu miał
pomysł, by imię Profesora nadać Uniwersytetowi we Wrocławiu, jego
alma mater. Ale to chyba nie jest dobry patron dla uczelni.

--
Jarek

17. Data: 2015-09-10 14:04:23

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Zdaje się, że ktoś dawno temu miał pomysł, by imię Profesora nadać
> Uniwersytetowi we Wrocławiu, jego alma mater. Ale to chyba nie jest
> dobry patron dla uczelni.

A wiesz, to wcale nie takie głupie by było, hi hi.

Ewa

18. Data: 2015-09-10 17:25:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Sep 2015 15:40:43 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> tradycyjnie smaruję je tłuszczem i posypuję mąką/bułką.
>
> No bo tak sobie zawsze myślałam: aluminium przecież jest szkodliwe, jak
> więc można świadomie się narażać, tak powszechnie je do siebie dopuszczając
> i pozwalać mu przenikać do żywności?
> Przeraża mnie zwłaszcza grillowanie/barbecue, przy którym ludzie nagminnie
> i notorycznie (tak, Ewo) używają aluminiowych tacek i alufolii...
>
> Obecnie folię alu stosuję tylko do domowych celów technicznych i do
> zawijania kanapek,a i od tego odchodzę w stronę papierowych opakowań,

"Gdzie znajduje się aluminium?

Podczas testów laboratoryjnych aluminium znaleziono w ogromnej liczbie
produktów, od żywności i napojów począwszy, na produktach konsumenckich i
lekach skończywszy:

? W lekach: środki przeciwbólowe, środki zobojętniające kwas żołądkowy,
środki przeciw biegunce i w dodatkach typu stearynian magnezu

? W szczepionkach. Według niektórych naukowców aluminium jest bardziej
toksyczne niż rtęć, która? również znajduje się w szczepionkach

? Aluminium stosowane jest przy produkcji kosmetyków: środków do
pielęgnacji ciała, dezodorantów, antyperspirantów, filtrach w kremach
przeciwsłonecznych, szamponach, pastach do zębów

? Aluminium znajduje się w opakowaniach do żywności: w folii, w puszkach,
kartonach na soki oraz w garnkach z niego wykonanych

? W żywności:

E 173 ? aluminium ? środek barwiący cukierki na kolor srebrny i dekoracje
stosowane na wypiekach
E 541 ? fosforan aluminiowo-sodowy ? środek emulgujący, dodawany do
pieczywa i ciasta
E 554 ? krzemian aluminiowo ? sodowy ? środek przeciwzbrylający, stosowany
w soli, cukrze, gumach do żucia
E 556 ? krzemian aluminiowo ? wapniowy ? środek przeciwzbrylający,
stosowany w gumach do żucia
E 559 ? krzemian aluminiowy ? uznany za ?nieszkodliwy?

Aluminium stosuje się podczas produkcji sera topionego i w niektórych
metodach konserwowania. Także biała mąka, jest dlatego biała, że jest
poddawane procesowi wybielania, w którym znajdują się związki aluminium i
potasu. Badania wykazały, że szczególnie skażone tym metalem są puszkowane
konserwy warzywne i owocowe, zwłaszcza te o kwaśnym odczynie.

Wpływ temperatury na zawartość aluminium

Co jest naprawdę zaskakujące ? że aż do 139,2 mg aluminium może być
zjedzone przez jedną osobę w jednym posiłku w zależności od tego, jak jest
on przygotowywany. Powszechną praktyką na świecie jest gotowanie,
przygotowywanie i przetrzymywania żywności w opakowaniach z aluminium. Gdy
aluminium jest zimne, jego przenikanie do żywności jest na poziomie
minimalnym. Jednak gdy żywność przygotowywana jest w temperaturze ok. 150
stopni, przenikanie aluminium do żywności jest alarmujące. Badacze
przebadali 5 różnych rodzajów mięsa ? zostały one opakowane w folię
aluminiową i gotowano je w piekarniku w temperaturach ponad 150 stopni.
Odkryto, że poziom koncentracji aluminium wzrósł o 378% w mięsie czerwonym,
a w drobiu o 215 %."

https://kefir2010.wordpress.com/2015/08/23/aluminium
-glin-to-niebezpieczna-trucizna-na-te-produkty-uwaza
j/

19. Data: 2015-09-10 17:29:19

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-09-10 09:05, obywatel bbjk uprzejmie donosi:

> 100kroć, jesteś cudna!

No, ja sobie to wciąż czytam i czytam i przestać nijak nie mogę.

20. Data: 2015-09-10 17:31:54

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-10 o 17:29, Qrczak pisze:

> No, ja sobie to wciąż czytam i czytam i przestać nijak nie mogę.

Alchemia jakaś.
--
B.

Cukinia na "bigos" - na zimę.