Śliwki i banany.

1. Data: 2015-08-18 22:52:55

Temat: Śliwki i banany.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znowu doczekałam się moich ulubionych owoców, śliwek (dla mnie "śliwki" to
tylko te ciemne - damachy i węgierki wszelkiej maści) i znów, jak co roku,
zajadam się moją ulubioną sąłatką owocową, wobec której niech się schowają
wszelkie inne:

Na 1 porcję:

1 średni banan
3-4-5 śliwek (zależnie od wielkości, najlepiej, aby objętościowo po
pokrojeniu stanowiły tyle, co banan)
płaska łyżeczka cukru (lub niekoniecznie, jeśli śliwki dostatecznie
słodkie)
3 łyżki śmietanki tortowej
łyżka advocaata (można bez, a można i więcej, wtedy jeszcze lepsze)

Ze śliwek wyjąć pestki, połówki pokroić w półplasterki grubości pół cm.
Obrany banan - wzdłuż na pół, w półplasterki jak śliwki.
Posypać cukrem, wymieszać, wlać śmietankę i advocaat, wymieszać.
Spożywać :-)

Boska!
--
XL
"Niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda

2. Data: 2015-08-18 23:33:27

Temat: Odp: Śliwki i banany.
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Obrany banan - wzdłuż na pół, w półplasterki jak śliwki.
> Posypać cukrem, wymieszać, wlać śmietankę i advocaat, wymieszać.

Mozna tez zrobic domowe lody - polaczenie banana ze sliwka nadaje sie do
tego wysmienicie.
Bez dodatku cukru i smietany, jak w tradycyjnych lodach, bo banan daje
wystarczajaco duzo slodyczy (jesli dla kogos masa nie jest dostatecznie
slodka, to mozna dodac namoczone w malej ilosci wody i zmiksowane daktyle,
albo - to juz proscizna - syropu klonowego).
Wystarczy zmiksowac banana ze sliwka na gladka mase (plus ewentualnie
daktyle) i po jakiejs godzinie mrozenia jeszcze raz wrzucic do blendera.
Mozna ta mase zmieszac z ubita smietana, ale jezeli z jakichkolwiek powodow
nie chcemy jej dodawac, to podstawa jest banan, bo daje kremowy smak i takaz
konstystencje.
Oczywiscie w ten sposob mozna robic lody z rozmaitych owocow, jednak nasze
polskie sliwki zmiksowane z bananem to jest to :)

Pozdrawiam
@

---
Avast.

3. Data: 2015-08-19 00:23:11

Temat: Re: Odp: Śliwki i banany.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Aug 2015 23:33:27 +0200, @ napisał(a):

> [...]
> Oczywiscie w ten sposob mozna robic lody z rozmaitych owocow, jednak nasze
> polskie sliwki zmiksowane z bananem to jest to :)

Sliwki i banan owszem, ale miksowanie... to musi paskudnie wyglądać...

Szczypta soli do owoców? Czemu nie?
Stary Dom.
Dania z ludziny
Wrocławianie umawiają się z rolnikami, by mieć żywność spoza marketów
Co sądzicie o garnkach ze stali nierdzewnej?