Wszechobecne alu.

41. Data: 2015-09-13 09:54:58

Temat: Re: Wszechobecne alu.
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nazwa choroby to: choroba Alzheimera.

Formalna nazwa to może i "choroba Alzheimera", ale potocznie zwana jest
alchajmerem.
W zwrocie "choroba Alzhaimera" słowo "Alzhaimera" jest
żeczownikiem w dopełniaczu, dodatkowo żeczownikiem własnym,
więc piszemy z dużej litery, jest nazwą własną, więc uproszczenie ortografi
tego wyrazu nie dotyczy.
Ale już słowo alchajmerowy to pszymiotnik.
Pszymiotnik nie jest nazwą własną, nie piszemy go z dużej litery,
piszemy więc "po polsku".

W mowie i pisowni potocznej zaś można powiedzieć "alchajmer" jako żeczownik
nie będący nazwą własną, a jedynie nazwą horoby, wtedy należy go pisać w
formie spolszczonej.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

42. Data: 2015-09-13 13:03:12

Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Am Sonntag, 13. September 2015 09:55:16 UTC+2 schrieb Stokrotka:

> [...]
> nie będący nazwą własną, a jedynie nazwą horoby, wtedy należy go pisać w

Ludzie, skonam. Czy ty mnie chcesz śmiechem zabić, ortograficzna debilko? Wykład na
temat gramatyki i ortografii w wykonaniu niedojdy, schizofreniczki, osoby która cudem
uwolniona została z psychiatryka, nie potrafiącej zachować się w stosunku do innych
osób z którymi "dyskutuje". I co najważniejszej nie szanującej ani swojej rodzimej
mowy, ani oczu i samopoczucia swoich interlokutorów.

43. Data: 2015-09-14 21:44:21

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik napisał w wiadomości grup
oglegroups.com...

> [...]
>co >najważniejszej nie szanującej ani swojej rodzimej mowy, ani oczu i

Ulżyło?

Cukinia na "bigos" - na zimę.
Kto tu śpiewa?
Wielkie Konfitowanie!