Sushi i ryby świeże

1. Data: 2015-09-09 22:03:13

Temat: Sushi i ryby świeże
Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Ryzykował ktoś robić sushi z surowych ryb? Jeśli tak, to gdzie je zakupił?

2. Data: 2015-09-09 23:17:12

Temat: Re: Sushi i ryby świeże
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Sep 2015 22:03:13 +0200, Ghost napisał(a):

> Ryzykował ktoś robić sushi z surowych ryb? Jeśli tak, to gdzie je zakupił?

W oceanie już nie sprzedają, mają zbyt wielkie obostrzenia sanitarne.
Pozostają tylko sklepy, tam hulaj dusza, wszystko się rusza.

3. Data: 2015-09-09 23:58:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Sep 2015 22:03:13 +0200, Ghost napisał(a):

> ryb? Jeśli tak, to gdzie je zakupił

Zakupiłam caaaaałe pół kostki masła :-]
http://sjp.pwn.pl/sjp/zakupic;2542830.html

4. Data: 2015-09-10 07:31:47

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-09 o 22:03, Ghost pisze:
> Ryzykował ktoś robić sushi z surowych ryb? Jeśli tak, to gdzie je zakupił?

Suszi nie, bo średnio lubię, ale gravlax to moja miłość kulinarna i
często kupuję łososia w Makro, a bywa, że i w Lidlu. Żeby ustrzec się
przed tasiemcem rybnym (małe ryzyko, ale bywa przy pałąszowaniu surowej
ryby) zamrażam go wcześniej na kilka dni, nie ma to wpływu na późniejszy
smak.
--
B.

5. Data: 2015-09-10 08:42:30

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bbjk" napisał w wiadomości grup

> [...]
>tasiemcem rybnym (małe ryzyko, ale bywa przy pałąszowaniu surowej ryby)
>zamrażam go wcześniej na kilka dni, nie ma to wpływu na późniejszy smak.

To co widzę w lidlu jest mrożone i ma naklejkę, że należy poddać obróbce
cieplnej.
W Makro da sie kupic małe kawałki czy całe płaty trzeba?

6. Data: 2015-09-10 08:43:31

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
net...

>Zakupiłam caaaaałe pół kostki masła :-]
>http://sjp.pwn.pl/sjp/zakupic;2542830.html

Surowa ryba do sushi cenna jest, szczególnie w Polsce.

7. Data: 2015-09-10 08:53:45

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-10 o 08:42, Ghost pisze:

> To co widzę w lidlu jest mrożone i ma naklejkę, że należy poddać obróbce
> cieplnej.
> W Makro da sie kupic małe kawałki czy całe płaty trzeba?

W Makro całe płaty, w Lidlu też bywają świeże. Do tego, co ja robię,
potrzebne są duże płaty. Kawałki świeże też są. I w Biedzie też, choć
największe zaufanie mam do makrowych.
--
B.

8. Data: 2015-09-10 10:51:15

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-09 o 22:03, Ghost pisze:
> Ryzykował ktoś robić sushi z surowych ryb? Jeśli tak, to gdzie je
> zakupił?

Zapytaj w selgrosie, kiedy mają dostawy świeżych ryb, bo raz w tygodniu
mają.
Ja wprawdzie sushi nie jadam, ale małżonek mój, jako wielbiciel sushi,
dostał ode mnie razu pewnego w prezencie warsztaty z sushimasterem.
Tenże polecał kupować rybę w selgrosie, że podobno można liczyć na
naprawdę świeżą i tam zaopatrują się sushibary.
Poza tym u nas jest w jednej galerii sklep Smaki Świata - może w innych
miastach też jest coś takiego - mają wszystko do sushi. Tam, jak ryba
nie nadaje się do jedzenia na surowo, to raczej uczciwie powiedzą.

Na marginesie - sushi to jest dla mnie jedzeniowy fenomen. Pierwszy raz
chyba zdarza mi się, że jedzenie strasznie mi się podoba, ale nie mogę
się do niego przekonać. Te wszystkie ruloniki, maki-śmaki, mini
talerzyczki i miseczki (w biedronie były niedawno) wyglądają przecudnie,
ale smaki zdecydowanie nie moje. Na razie wzupełności wystarczy mi
gruszkowa choya. ;)

Ewa

9. Data: 2015-09-10 10:59:55

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-10 o 10:51, FEniks pisze:

> gruszkowa choya. ;)
Co to jest?
--
B.

10. Data: 2015-09-10 11:27:07

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-10 o 10:59, bbjk pisze:

> Co to jest?

A to takie "wino" z japońskich gruszek, zwłaszcza mocno schłodzone jest
świetne. Mnie w każdym razie bardzo odpowiada, bo słodkie i lekkie
zarazem. Tylko nie jestem pewna, czy można to nazywać winem, bo zaraz
specjaliści od wina się poobrażają. "Choya" to właściwie chyba tylko
marka (producent?) alkoholowych japońskich napojów, pod tą nazwą robią
też sake - mam nadzieję, że niczego nie pomyliłam, bo znawca ze mnie żaden.

PS: Z jabłkami wciąż eksperymentuję, a idzie mi to powoli, bo jeszcze
malowanie w trakcie mam.

Ewa

Jak upitrasić chleb żytni ?
Wszechobecne alu.