nawilzacz ,ktory? po raz kolejny:)

11. Data: 2006-12-07 11:38:51

Temat: Re: nawilzacz ,ktory? po raz kolejny:)
Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Dryjanski napisał(a):

> Inne sposoby uzdatniania akurat nie dają aż takich efektów. Chlor,
> przyznaję, jest problemem - ale kto z nas (z ręką na sercu) używa do
> gotowania np. zup, ziemniaków, wody na herbatę, wyłącznie wody nie z kranu?

Ja :). Mam studnię głębinową :)

--
Elske
z pracy

12. Data: 2006-12-07 11:42:03

Temat: OT, było nawilzacz ,ktory? po raz kolejny:)
Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

pamana napisał(a):

> reczniki na kaloryferach sie nie sprawdzaja a przykrecenie ich nie
> wchodzi w gre.

Z ciekawości - jak to jest: u mnie w mieszkaniu kaloryfery utrzymują
temperaturę 21-22 stopnie. Nie ma sztucznego nawilżania. Dlaczego żadne
z 2 dzieci i reszta domowników nie ma problemów z drogami oddechowymi
np. ?

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

13. Data: 2006-12-07 11:42:52

Od: "Tomasz Dryjanski" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zona alberta" <a...@o...pl> wrote in message
> Tomasz Dryjanski twierdzi, że:

> Gębą pełną chlorowanej czy w inny sposób uzdatnianej wody?
> Nie, czajniek nie jest nawilżaczem. Czajnik jest prowizorką w dodatku
> niemożliwą do użycia w pokoju dziecka (chyba, że będziesz maszynkę
> przynosił a to już jest niebezpieczne).

Poza tym używałem jednego i drugiego, i zaprzestałem używania nawilżacza
właśnie ze względu na kłopotliwość obsługi. Po krótkim czasie wnętrze
zbiornika zaczyna śmierdzieć, a płukanie to za mało, dlatego że powstają
trudne do usunięcia maty bakteryjne, które z czasem kamienieją (przy wodzie
destylowanej lub demi efekt jest mniej dotkliwy, niemniej i tak występuje).
Po drugie trzeba od czasu do czasu (również w nocy...) sprawdzać, czy okna
nie pokryły się rosą, a podłoga pod nawilżaczem nie jest mokra (nawet
postawienie na wysokiej szafie temu nie zapobiega). No i po trzecie trzeba
dość często biegać po wodę demi - chyba, że ktoś zrobi sobie instalację na
miejscu? ;) Bo pozostałościami po odparowaniu kranówki nie dało się
oddychać: drapanie w gardle, podrażnienie śluzówek, suchy kaszel - murowane.
Niestety mamy twardą wodę.

T. D.

14. Data: 2006-12-07 11:45:18

Temat: Re: OT, było nawilzacz ,ktory? po raz kolejny:)
Od: "Tomasz Dryjanski" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

<P...@o...pl> wrote in message news:4577FE0B.19682BF4@o2.pl...

> [...]
> temperaturę 21-22 stopnie. Nie ma sztucznego nawilżania. Dlaczego żadne
> z 2 dzieci i reszta domowników nie ma problemów z drogami oddechowymi

Widzę co najmniej dwie możliwości:
- z natury mniejsza podatność na wpływ suchego powietrza
- duża wilgotność, spowodowana np. złą izolacją fundamentów, częstym
suszeniem prania w mieszkaniu, stawianiem garnków na zbyt dużym gazie...
Możesz też kupić higrometr i sprawdzić. :)

T. D.

15. Data: 2006-12-07 11:52:05

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Dryjanski napisał(a):

> Widzę co najmniej dwie możliwości:
> - z natury mniejsza podatność na wpływ suchego powietrza

Wszyscy domownicy ? W cuda nie wierzę, dzieci co prawda zaliczyły w
zeszłum roku turnus w sanatorium w Rymanowie i odtąd z choróbskami jest
spokój, ale ja sam jestem wrażliwy na suche powietrze.

> - duża wilgotność, spowodowana np. złą izolacją fundamentów,

Na 3 piętrze chyba odpada.

> częstym
> suszeniem prania w mieszkaniu,

Chyba o to chodzi, chociaż czy suszące się pranie może wyrównać
wilgotność w całym dużym mieszkaniu ?

> Możesz też kupić higrometr i sprawdzić. :)

Miałem, nawet taki rejestrujący, ale nie znalazłem sensownej normy, ile
ma być.

16. Data: 2006-12-07 11:57:41

Od: "Tomasz Dryjanski" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

<P...@o...pl> wrote in message news:45780065.EF0CE049@o2.pl...

> Chyba o to chodzi, chociaż czy suszące się pranie może wyrównać
> wilgotność w całym dużym mieszkaniu ?

Z powodzeniem może. Zwłaszcza, jeśli np. pralka źle odwirowuje.

> Miałem, nawet taki rejestrujący, ale nie znalazłem sensownej normy, ile
> ma być.

Między 40% a 60%. W moim wypadku komfort to 50% - 60%.

T. D.

17. Data: 2006-12-07 12:01:01

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Dryjanski napisał(a):

> Z powodzeniem może.

I dobrze.

> Zwłaszcza, jeśli np. pralka źle odwirowuje.

O, i mamy wadę współczesnych pralek wirujących 800-1000-1200 1/min :)

> Między 40% a 60%. W moim wypadku komfort to 50% - 60%.

OIDP było tyle, ale z ciekawości sprawdzę ile jest obecnie. Dzięki za
info.

18. Data: 2006-12-07 12:04:15

Od: "Tomasz Dryjanski" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

<P...@o...pl> wrote in message news:4578027D.6E3089F4@o2.pl...

> OIDP było tyle, ale z ciekawości sprawdzę ile jest obecnie. Dzięki za
> info.

Dla ciekawości: 1 kg wody to, w warunkach normalnych, 0.3 m^3 pary. Przy
temperaturze pokojowej wystarcza to do podniesienia w mieszkaniu o
powierzchni 50m^2 wilgotności względnej o około 10%.
Możesz zważyć pranie przed suszeniem i po, i oszacować. ;)

T. D.

19. Data: 2006-12-07 12:06:26

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Dryjanski napisał(a):

> Dla ciekawości: 1 kg wody to, w warunkach normalnych, 0.3 m^3 pary. Przy
> temperaturze pokojowej wystarcza to do podniesienia w mieszkaniu o
> powierzchni 50m^2 wilgotności względnej o około 10%.

I to się ładnie wyrównuje na całej powierzchni/objętości mieszkania ?

> Możesz zważyć pranie przed suszeniem i po, i oszacować. ;)

No tak. Mogę. Ale chyba nie chce mi się :)

20. Data: 2006-12-07 12:17:07

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na szczęście Pamana ma to szczęście (wiem, masło maślane) mieszkać w
> Zielonej Górze,

a skad ty wiesz takie szczególy :)

gdzie nie ma niespodzianek w postaci czarnej mazi na
> parapetach po opadnięciu mgły.

to racja .
p.

dys... a wymagania znajomości ortografii
10 gier, ktorych nalezy unikac (link)
połknięcie klocka-co robić?
problemy z zasypianiem
może się myl