Re: nie jedzcie mięsa

Data: 2017-08-12 16:28:26
Temat: Re: nie jedzcie mięsa
Od: "Pszemol" <P...@P...com>

"Jivanmukta" <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:omktir$2o6$1@gioia.aioe.org...

> Zwierzęta cierpią, rośliny nie, dlatego Bóg zezwala na jedzenie roślin a
> zwierząt nie.

Boga nie mieszałbym do naszej dyskusji... tylko wprowadza to
duże zamieszanie, odwraca uwagę od sedna sprawy... To raz.

Dwa - pytałem raczej o to jak Ty CENISZ życie zjadanej istoty.
W przypadku marchewki czy orzecha POZBAWIASZ żywą istotę życia.
Jakoś wydawało mi się, że nie chcesz zabijać zwierząt bo cenisz ich życie
bardziej niż życie roślin. Czy niewłaściwie interpretuję Twoją postawę?

Czy życie krowy jest cenniejsze od życia komara lub od życia marchewki?
A jeśli tak, to jaka jest hierarchia? Może życie komara jest cenniejsze
od życia krowy? A może jednakowo ważne są wszystkie żywe istoty?

No i jeszcze z jakiegoś powodu uniknąłeś odpowiedzi na drugie, moim
zdaniem bardzo ważne pytanie, powtórzę je tutaj:

> Czy unieruchomienie w jakiś sposób funkcji tego układu nerwowego
> tuż przed uśmierceniem zwierzęcia i uniknięcie tego "krzyku i płaczu"
> sprawiłoby już że nie miałbyś oporów tak jak nie masz w przypadku
> uśmiercania marchewki czy selera?

Zastanowiłeś się nad tym?

> Poza tym uważam osoby obojętne na cierpienie zwierzą za sk******ów.
> Takie jest moje uzasadnienie.

Tu się zgadzamy. I nie jest mi obojętne cierpienie zwierząt.
Nie jest mi też obojętne niszczenie bez powodu roślin, drzew, kwiatów.
Ale moim zdaniem to jest już inny trochę temat... zrozumiesz jak
zastanowisz się jednak nad moim pytaniem które pominąłeś wcześniej.