Re: nie przeprosi i już

Data: 2007-03-16 08:00:40
Temat: Re: nie przeprosi i już
Od: "Qrczak" <q...@g...pl>

Użytkownik "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> napisał w wiadomości
news:etcp7l$i8q$4@mx1.internetia.pl...
>W wiadomości:etc76n$iie$...@n...news.tpi.pl,
>
> Kładę nacisk na przepraszanie w ogóle. A celowo tym bardziej.

Może ten nacisk za mocny. Albo dziecię zbyt wrażliwe. Zresztą piszesz, że
jest wrażliwe.

> Nieee - czekolada była karą za nieprzeproszenie w terminie.

Twoja córka tylko więc na tym skorzysta. Mniej spróchnieją jej zęby ;-)

> Ok, ok, ale tu wina była zdecydowanie po stronie młodej. Walnęła piłką - o
> to ją nie obwiniam, ale powinna była IMHO przeprosić. Sama z siebie.

Ty tak uważasz, że powinna sama z siebie. To jest Twój pogląd, że tak należy
robić zawsze i wszędzie. Ale dzieci to nie my. One myślą po swojemu. Możemy
oczywiście je ustawiać wedle naszego wzoru. Możemy dać im totalnie święty
spokój. To są dwa ekstremalne typy wychowania. Nie mówię, że któryś z nich
dobry. Mówię tylko, że nie zawsze inni myślą i czują tak samo jak my.

> Usiłuję tłumaczyć ale czasem ręce opadają.

Do rąk można użyć temblaka ;-) I dalej tłumaczyć.

> A uważasz, że ten moment nie powinien być uznany za konieczny? ;-)

Co ja uważam, jest tu nieistotne.
Chciałabym tylko zwrócić uwagę, że Twoja "konieczność" i córki "konieczność"
to mogą byc dwie zupełnie inne konieczności.
Poza tym już inni też chyba zwracali uwagę, że skutek może być taki, iż
dziecko będzie przepraszało, ale dlatego, że musi ("mama kazała") ale nie w
poczuciu własnej winy

> Widząc dojrzewającą córkę koleżanki grupowej wpadłam w panikę, że ja będe
> miała to właściwie na raz - 20 miesięcy różnicy...

Sama chciałaś... hihi

> No jasne. Potwór jestem jak rzadko. Dziecko uciskane, molestowane
> psychicznie i co jeszcze? ;-)

Nie wiem, czy Cię to teraz pocieszy, ale ja jestem jeszcze gorszy potwór, bo
w ogóle na swoje gnojki tragicznie wpływam wychowawczo. Sama nie mogę służyć
jako przykład w dodatku... hehe

Qra, trzymaj się