Re: ,,nie zawiera: konserwantów, barwników"

1. Data: 2016-03-06 14:19:31

Temat: Re: ,,nie zawiera: konserwantów, barwników"
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.03.2016 o 13:31, Pszemol pisze:
> Jak należy interpretować taki zapis na opakowaniu produktu żywnościowego?
> Czy chodzi o to, że nie zostały DODANE konserwanty?
> Czy może bardziej restrykcyjnie: produkt nie zawiera ŻADNYCH
> konserwantów, nawet tych naturalnie w nim występujących?

Nie, no bez przesady! To (teoretycznie) znaczy, że nie dodali
konserwantów ani barwników. Te naturalnie występujące są. Podobnie jak z
żelatyną wieprzową w szynce - jeśli szynka zżelowałaby pod wpływem
naturalnej zawartości żelatyny, to nie musieliby wyszczególniać jej w
składzie. Tak ja to rozumiem.

Ewa

2. Data: 2016-03-06 14:26:18

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> żelatyną wieprzową w szynce - jeśli szynka zżelowałaby pod wpływem
> naturalnej zawartości żelatyny, to nie musieliby wyszczególniać jej w

Wegetarianie mogą poczuć się oszukani.
Więc powinna się znaleźć informacja, że produkt zawiera żelatynę wieprzową.

3. Data: 2016-03-06 14:39:42

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message
> Dnia 2016-03-06 14:19, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> Wegetarianie mogą poczuć się oszukani.
> Więc powinna się znaleźć informacja, że produkt zawiera żelatynę
> wieprzową.

I co gorsze, litera prawa chyba tego wymaga, bo popatrz tu:

https://uokik.gov.pl/download.php?plik=13080

Strona 17, cytuję:

"W toku kontroli ocenie poddano mrożone wyroby kulinarne,
mrożone owoce i warzywa oraz ich mieszanki.
Zakwestionowano oznakowanie 8,3 proc. partii skontrolowanych mrożonek.
Przykłady stwierdzonych nieprawidłowości:
[....]
- zamieszczenie informacji o treści: ,,nie zawiera: konserwantów, barwników"
na
opakowaniu produktu ,,Żurawina owoce mrożone w całości", podczas gdy owoce
żurawiny zawierają występujący w nich naturalnie konserwant - kwas
benzoesowy
na poziomie ok. 600 mg/kg,"

I co Wy na to?

4. Data: 2016-03-06 15:16:22

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.03.2016 o 14:39, Pszemol pisze:
> [...]
> opakowaniu produktu ,,Żurawina owoce mrożone w całości", podczas gdy owoce
> żurawiny zawierają występujący w nich naturalnie konserwant - kwas

A że naturalne barwniki też posiada, do tego akurat się nie przyczepili?
A że cukier w sobie posiada - też nie? Dziwne.

Ewa

Świetne! gadżety kuchenne - cd. //bo chyba kiedyś coś w tym stylu tu zakładałam
Duuuuża ilość jabłek do od(soko)wirowania :-)
Re: Normy ważenia/pakowania w handlu detalicznym