Re: (nie)zdrowa żywność

From: "Nixe" <n...@f...peel>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: (nie)zdrowa żywność
Date: Thu, 30 Nov 2006 13:30:52 +0100

X-No-Archive:yes
Użytkownik "Jacek J." <n...@p...com> napisał

> "Mówi się" niczego nie zmienia.

"Mówi się" oznacza, że nie jest to temat tabu czy stanowiący jakąś tajemnicę
państwową. Jeśli faktycznie są ludzie, którzy nie słyszeli_kompletnie_nic na
ten temat, to uważam, że w jakiś sposób sami sobie są winni.

> To wyjaśnia, czemu uważasz temat za powszechnie znany.

Nie dlatego. Kupa informacji na ten temat od lat ukazuje się w zwykłej,
codziennej prasie czy prasie kolorowej (artykuły o diecie, o odżywianiu się,
o badaniach naukowych itp.), mówi się o tym w innych mediach. To naprawdę
nie jest żadna nowość ostatniego roku.
Nowością może być fakt, iż od lat powszechnie uznany za bezpieczny aspartam
okazał się być substancją rakotwórczą i nie powinna być składnikiem naszej
diety (a jest).
"Transy" przy tym to niemal prehistoria ;-)

> Ale wielu ludzi nigdy nawet nie uczęszczało na ten wydział...

Chodziło mi o to, że już ~naście czy wręcz ~dziesiąt lat temu robiono na ten
temat powtarzalne badania i pisano prace naukowe. A jeśli tak, to są to
informacje, które już_dawno_temu przedostały się do powszechnych mediów.
Uwierz, że informacje, które podałeś, jakkolwiek są bardzo cenne, to jedynie
mocno odgrzewane kotlety :)

N.