niebieska hortensja

11. Data: 2004-08-01 07:58:49

Temat: Re: niebieska hortensja
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości
news:410C3D27.9C955BBC@olypen.com...

| Nic nie piszecie na temat fusow od kawy. Od dawna tak robie i hortensje
mam
| niebieskawe mimo, ze ziemia wokolo jest 6.5 - 7 Ph. Kazde fusy kawy ida
pod
| hortensje, pare razy je troche wgrabie/wskrobie w powierzchnie ziemi, i
| hortensja to bardzo lubi. Nie jest tak wsciekle niebieska, jak te
podlewane
| chemicznie, ale raczej wiekszosc kwiatow jest bardziej niebieskawa niz
rozowa.

Pijam rozpuszczalną:-(

Pozdrawiam, Basia.

12. Data: 2004-08-01 08:27:18

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pod
| hortensje, pare razy je troche wgrabie/wskrobie w powierzchnie ziemi, i
:))))
>Pijam rozpuszczalną:-(
>Pozdrawiam, Basia.
hehe
rozpuszczalna bedzie chyba bardziej przyswajalna
:)))))))))))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe
ps. trzeba by jeszcze zapytac
czy slodzic bo tak mi sie wydaje
ze raczej bez smietanki
:))))))

13. Data: 2004-08-01 11:00:46

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <mag-l@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> Ciesz sie, ze wogole masz kolorek. Moja kolejna hortensja zakwitla na
bialo.
> A jeszcze dwa dni temu wydawalo mi sie, zee bedzie jednak rozowa.
> Wrrrr...
> Magda

Reasumując wszystkie Wasze porady wnioskuję co następuje :
- dodawać fusy z kawy i pewnie też z herbaty,
Jak duży jest Twój Magdaleno krzew skoro fusy mu wystarczają ???
- wymienić ziemię,
Jest to dość trudne bo wokół krzewu mocno rozrosła się ułudka i musiałabym
ją mocno uszkodzić.
- podlewać ałunem lub innym chemicznym związkiem.
I chyba do tego się skłonię, bo nawozów do rododendronów już nie mam, a też
uważam że to trochę za późno na nawozy. Basia mówi że zadziała tylko w
kwaśnym środowisku, cóż nie zaszkodzi próbować. Na Wielkanoc kupiłam w
donicy niebieską którą nie będę sadzić do gruntu a właśnie na niej ćwiczyć
niebieskie kwiaty. W końcu w donicy też można ja fajnie wyeksponować :-)

Serdecznie Miłka

14. Data: 2004-08-01 18:39:30

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Ałun oczywiście i to wystarczy. kupowałem w sklepie z odczynnikami. Tam
też bywał specjalny ałun do hortensji

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

15. Data: 2004-08-01 19:22:33

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Miłka" <m...@t...pl> wrote in message

> Trudno mi będzie sprawdzić odczyn gleby, ponieważ wokół rozrosła się
> ułudka wiosenna.

Nie az tak trudno jak Ci sie wydaje :)
Bedzie Ci potrzebna woda destylowana (do kupienia na stacji benzynowej lub
w supermarkecie) oraz papierki wskaznikowe (do kupienia w sklepie
akwarystycznym). Jesli nie bedzie papierkow, sprzedawca powinien
zaproponowac Ci jakis substytut.
Pobierz probki ziemi ze stanowiska z hortensja (pare probek da bardziej
miarodajny wynik) i rozpusc w wodzie destylowanej. Zbadaj kwasowosc
otrzymanej mieszaniny zgodnie z instrukcja obslugi papierkow.
Co do ilosci gleby i wody kieruj sie intuicja ;)

> Ale stawiam na wapienną bo rośnie na tle betonowego muru.

Zgadujesz jedynie. Nie zmierzysz - nie przekonasz sie.

Pozdrawiam,
Bpjea

16. Data: 2004-08-01 19:59:30

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:cejg2u$n3p$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Zgadujesz jedynie. Nie zmierzysz - nie przekonasz sie.
>
> Pozdrawiam,
> Bpjea

Oj, mam w narzędziowni jakieś preparaty do pomiarów kwasowości gleby i
płytkę z dołkiem, ale jak sobie pomyślę że mam się dokopywać do ziemi przez
ten gąszcz to wiesz co ... :-(

Serdecznie Miłka

17. Data: 2004-08-01 20:12:14

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Miłka" <m...@t...pl> wrote in message

> [...] jak sobie pomyślę że mam się dokopywać do ziemi przez
> ten gąszcz to wiesz co ... :-(

W porzadku ;)
Jesli jednak manipulujesz odczynem nie znajac go wczesniej, dzialasz w
ciemno. Jedynym wskaznikiem dla Ciebie jest hortensja (ktora cos nie
bardzo reaguje na Twoje zabiegi ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

18. Data: 2004-08-01 20:34:42

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>    Oj, mam w narzędziowni jakieś preparaty do pomiarów kwasowości gleby i
> płytkę z dołkiem, ale jak sobie pomyślę że mam się dokopywać do ziemi przez
> ten gąszcz to wiesz co ... :-(

Utnij parę niezdrewniałych gałązek z trzema parami liści,końce
wsadź do ukorzeniacza.Włóż je do doniczki z wilgotnym piaskiem,
przykryj obciętą butlą po napoju.Powinny się ukorzenić.
Gdyby roślina nie przeżyła eksperymentów,będziesz miała jej dzieci.
Pozdrawiam. Mirzan

19. Data: 2004-08-02 04:21:03

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"Miłka" wrote:

> [...]
> - wymienić ziemię,
> - podlewać ałunem lub innym chemicznym związkiem.

Nie wspomnialas najwazniejszego punktu: pokochac rozowe.
A moj krzak jest mlody, dopeiro ma poltora roku.
MB

20. Data: 2004-08-02 04:51:56

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak duży jest Twój Magdaleno krzew skoro fusy mu wystarczają ???

Wiesz co Milka. Ja nie sypalam fusow. Kupilam w tym roku baaardzo wczesna
wiosna 7 niby ogrodowych hortensji.
Trzy z tego wogole okazalo sie drzewiastymi a teraz kolejna nie drzewiasta
kwitnie na bialo.
Posadzilam ja w ziemi zmieszanej z torfem i podsypalam nawozem do
rozanecznikow. Powinna miec kolorek.
Magda

róże pienne
Czy można pryskać pomodory