Re: niedziela w szpitalu

From: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: niedziela w szpitalu
Date: Tue, 15 Jun 2004 18:57:03 +0100

On Tue, 15 Jun 2004 18:32:15 +0200, Sabinka wrote:

[...]
> Chodzi o rodzaj CT czy jakies ustawienia?

Chodzi o wykonanie CT w dwóch etapach: "normalnie" i po podaniu środka
kontrastowego. Jeżeli obraz bez kontrastu jest jednoznaczny - od podania
kontrastu często można odstąpić, ale warto mieć taką możliwość w
odwodzie.

> Jeszcze jedno: Dzis pani doktor powiedziala, ze powodem choroby mamy
> bylo niedokrwienie (dzis bez "prawdopodobnie" chociaz inne badania nie
> byly robione). Nie bylo mnie przy tym. Czy takie stwierdzenie oznacza
> udar niedokrwienny czy nie koniecznie jest to udar?

Kiedy neurolog w kontekscie podejrzenia udaru mówi 'niedokrwienie' to
raczej oznacza udar niedokrwienny :)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)