Re: nieodtlenienie

From: aszher <a...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: nieodtlenienie
Date: Mon, 8 Jun 2009 11:59:14 -0700 (PDT)

On 8 Cze, 18:30, "Marcin" <m...@o...pl> wrote:
> Zapomniałem jeszcze dodać że te problemy z oddychaniem przejawiają się jako
> trudność w złapaniu "głębszego oddechu". Niejednokrotnie muszę próbować po
> kilka razy zanim uda mi się "dociągnąć" powietrze do końca, jak gdybym
> ziewał. Gdy już mi się to uda odczuwam zawsze wielką ulgę, lecz problem i
> tak regularnie powraca.

Błędem jest myślenie ,że za każdym razem powinniśmy się "zaciągać"
powietrzem aż nerki zabolą, czyli bardzo głęboko. Płuca nie muszą
działać jak szwajcarski zegarek tzn:. jeden wdech na sekundę, bo jak
nie to kiput.
Płucka to taka fajna aparatura, że dostosowuję prace to potrzeby
dotlenienia krwi i organizmu. Gdybyś chciał za każdym razem
zaciągnąć się powietrzem bardzo głęboko pomogło by to spowodować
hiperwentylację a w konsekwencji efekty odwrotne do pożądanego czyli
np. mógłbyś zemdleć. Okazuję się, że one pracują tak by w naszym
organizmie był dostatecznie również dwutlenku węgla(równowaga gazowa).
Mogę się mylić! Myślę sobie, że rozmyślanie o tym iż masz za płytki
oddech ,rzeczywiście jest z nerwicy, no i taką wręcz drażniącą
niemożebność nabrania głębokiego oddechu to od czasu do czasu miewa
raczej każdy, ja też. Nie skupiaj się na tym po prostu żyj i tyle,,,
są większe zmartwienia.
pozdrawiam
-aszh-