Wałęsa - największe kłamstwo sierpniowych dni.

221. Data: 2019-05-21 11:10:06

Temat: Re: niowych dni.
Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.05.2019 o 23:41, Ilona pisze:

> co to znaczy 'zawłaszczone'?
>
> // o zawłaszczaniu produktu społecznego, sporo jest w 'Manifescie z
> Ventotene'.

A tylko to że stwórca tworząc akt stworzenia nie nadawał certyfikatów
własności dla poszczególnych ludzi.

222. Data: 2019-05-21 11:10:41

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.05.2019 o 23:43, Ilona pisze:

> Chodziło o 'środki produkcji'.
>
> //teraz także

Akurat środek produkcji jest zagadnieniem którego można nie rozpatrywać
w omawianym kontekście.

223. Data: 2019-05-21 11:11:46

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.05.2019 o 23:38, Ilona pisze:

> A rzucanie małych dzieci na pożarcie psom pilnującym w obozie
> odosobnienie?

Powiedziałbym - rzecz niegodna istot ludzkich. I niekoniecznie musi
chodzić o dzieci. Ale do czego to się ma? Była ta sprawa poruszana np.
na forum ONZ, poważne dziennikarstwo itd?

224. Data: 2019-05-21 17:56:40

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20/05/2019 o 20:45, Ilona pisze:

> W tej sytuacji najlepiej zacząć od uporządkowania pojęć.

jestem ci zyczliwy, naprawde :]

--
gazebo

225. Data: 2019-05-22 00:23:12

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-05-21 11:07, Trybun wrote:

> Jest oddana i nadal oddawana tzw właścicielom, przynajmniej ja tak to
> widzę.

Wielu już to widzi, dlatego systematycznie rośnie niezadowolenie wobec
takiej 'linii w_adzy'.

//PoleXitów sie zachciewa, ludzie po prostu chcą wiekszej autonomii.

226. Data: 2019-05-22 00:25:44

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-05-21 11:08, Trybun wrote:

> Ale jak rzekł poeta - wyjątek nie tworzy reguły..

Zapewne, niemniej jednak, pojawia się jakiś przykład, jakieś pole do
dyskusji.

227. Data: 2019-05-22 00:32:45

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-05-21 11:08, Trybun wrote:

> Wygląda jednak że z naszego polskiego punktu widzenia i potrzeb taka
> federacja to jest to co powinno nastąpić jak najszybciej. Jedynie wtedy
> Polacy mogą oczekiwać namiastki wolności i suwerenności. Inaczej
> pozostaniemy na wieki satelitą światowych mocarstw.

Federacja z Niemcami już była.
Nazywało się to Generalnia Gubernia. Podobno to był nieudany
eksperyment. Ciągle dochodziło do aktów przemocy, z obu stron.
Może to skutek wzajemnej nieznajomości własnych języków a może coś innego?

228. Data: 2019-05-22 00:42:08

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-05-21 11:09, Trybun wrote:

> Jasna sprawa, nawet w takim NRD oddelegowany potrafił zarobić przez rok
> równowartość dziesięcioletnich zarobków w PRL.
>
> Tak, w miejscowości jeszcze żyją ludzie którzy pamiętają miastowych
> którzy odwiedzali wsie w poszukiwaniu pracy i chleba, nie tego
> metaforycznego chleba a prawdziwego.  A listach późniejszego zamachowca
> na Hitlera do żony już pisałem, jak to w Polsce przedwojennej żyli ludzie.
>
> Ale o co ci chodzi? Dyskutujemy o wolności i suwerenności Korei jako
> państwa czy o sytuacji wewnętrznej?

Chodzi o Koreańczyków z północy. Im poprostu, dzieje się krzywda.
Jakkolwiek jestem za suwerennością i szeroką autonomią państw
narodowych, w tym wypadku, mam poważne zastrzeżenia do światowych
mocarstw, że nie doprowadziło dotąd do realnego poszanowania
elementarnych praw człowieka.

229. Data: 2019-05-22 00:44:54

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-05-21 11:10, Trybun wrote:

> A tylko to że stwórca tworząc akt stworzenia nie nadawał certyfikatów
> własności dla poszczególnych ludzi.

To prawda. Nie nadawał. Każdy ma takie samo prawo do posiadania własności.

230. Data: 2019-05-22 00:50:32

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-05-21 11:10, Trybun wrote:

> Akurat środek produkcji jest zagadnieniem którego można nie rozpatrywać
> w omawianym kontekście.

Tu się nie zgodze.
Środki produkcji, a właściwie, ich posiadanie, czy dysponowanie nimi,
jest pierwszym krokiem do uzyskania realnej, (nie fikcyjnej), wolności.

https://www.historiasztuki.com.pl/strony/021-01-01-A
NTYKULTURA-POJECIA.html#2

Przemoc adminów Sieci, ciąg dalszy historii.
Hoży Ambroży
Wolna Wola a sugestia.
Partnerstwo w epoce przemian.
"Czy jesteś NORMALNY?"