Wałęsa - największe kłamstwo sierpniowych dni.

391. Data: 2019-06-16 13:36:09

Temat: Re: niowych dni.
Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.06.2019 o 22:34, Ilona pisze:

> Ale, to nie są żarty.
> Neomarksistowska polityka gospodarcza wobec krajów drugiej i trzeciej
> prędkości, doprowadziła do tak głębokiego zdeprecjonowania środków
> produkcji, że obecnie, podstawowy środek produkcji, którym jest ziemia
> rolna, można kupić po 1 [PLN] za 1 [m^2].
>
> https://www.morizon.pl/komercyjne/rolne/?ps%5Bprice_
m2_from%5D=1&ps%5Bprice_m2_to%5D=2

> //dziś każdy może zostać kapitalistą!

No, nie są.. Przyleciałby taki marsjanin na ziemię to pewnie albo
zacząłby się z nas śmiać, albo przestał poważnie traktować, ale sama z
siebie wytworzyła się komitragiczna sytuacja że jedni ludzie drugim
płacą innym za ziemię..

To źle że aż 1zł. Producenci żywności powinni dostawać ziemię w
dzierżawę bez jakichkolwiek opłat.

392. Data: 2019-06-16 13:37:11

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.06.2019 o 22:50, Ilona pisze:

> [...]
> i psychicznego, ile godzin dziennie mogą pracować młodzi ludzie.
> 3) Segregacja płciowa w miejscach pracy.
> 4) Zamknięcie sklepów, które mogą zagrażać zdrowiu.
> 5) Ogólne ograniczenie godzin pracy.
> 6) Niedzielny odpoczynek.
> 7) Wyrównanie wypłacane, czasowo lub stałe, robotnikom, którzy nie z
> własnej winy są niezdolni do pracy.
> 8) Prawne wspieranie organizacji pracowniczych (...)
> 9) Egzekwowanie przez państwo regulacji dotyczących pracy przez
> urzędowo mianowanych inspektorów.
>
> Źródło: ,,The Social Teachings of Wilhelm Emmanuel von Ketteler, Bishop

O Katolickim, bo nigdy nie widziałem aby stał po stronie innej niż
władza, obojętnie jaka.

Komuszyzm to nie deklaracja a postępowanie i styl życia, i jako taki nie
stoi w sprzeczności z swobodą wyboru w sprawie  wyznań.

Wszystko to (i wiele innych spraw) na dobre upowszechniło się dopiero po
1917 roku.   Biskup nawet mógł mieć dobre intencje, przynajmniej mówił
jak prawdziwy komuch, tylko kto by go słuchał.

393. Data: 2019-06-16 13:38:29

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.06.2019 o 23:03, Ilona pisze:

> Pozornie tak, jednak w wiekszości przypadków, które znam, wówczas
> jeszcze, młodzi ludzie, wychowani na sanacyjnych wzorcach, zarobione
> na subsydiowanym, już od dekad tzw. zachodzie, pieniądze, inwestowali
> we własne, prywatne firmy w Polsce.
> Nastepnie, po 95 roku, na urzędy wrócili starzy wierni działacze, ale
> tym razem, stręczyli już nie dla Moskwy, tylko Brukseli.

Pozornie, czyli - NIE? Polacy chcieli i walczyli tylko o możliwość
zakładania własnych firm? Jeżeli bywałem w Kraju (PRL) to właśnie w
takich kręgach się obracałem i muszę powiedzieć że wbrew utartej opinii
założenie prywatnej firmy w PRLu nie było czymś z gatunku niemożliwego.
Nie był to wariant działalności hołubiony przez władze, ale nie było też
jakichś extra kłód rzucanych pod nogi.

394. Data: 2019-06-16 13:39:34

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.06.2019 o 23:16, Ilona pisze:

> [...]
> inspiratorów.
>
> Miał być strajk roszczeniowy, połaczony z niszczeniem infratruktury i
> wieszaniem na suwnicach, (zgodnie z tym na co liczyli najaktywniejsi
> trockiści, czy maoisci), ale dzięki temu że ktoś we właściwym momencie
> zaprosił księży np: do takiej stoczni, to protest przeksztalcił się w
> wiec godnosciowy.
>
> //dziwić by się należało, dlaczego kler miał by _nie_ mieć swoich
> informatorów wsród esbecji, czy najścislejszego kierownictwa
> przewodniej partii i we właściwym momencie przeciwdzialać prowokacji.

Przecie to był strajk roszczeniowy, protestujący domagali się od władz
aby im nalewał z pustej butelki. Okupowali zakłady wstrzymując produkcję
i liczyli na to że władza sięgnie po sztuczki magiczne aby spełnić ich
żądania.

Tak na marginesie, widzę że często używasz terminu "godność", mogłabyś
wyjaśnić co to znaczy dla ciebie?

395. Data: 2019-06-16 13:40:07

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.06.2019 o 23:24, Ilona pisze:

> Niestety, taki klimat.
> Brak poszanowania własności i godności nie sprzyja procesom
> państwotwórczym, np: wytwarzaniu szlachty.
> W warunkach braku poszanowania elementarnych zasad, najłatwiej lęgną
> się mendy i padalce.

Jaki klimat, to że jakaś menda nie szanuje własności innych to znaczy
dla uczciwych ludzi że zapadł już jakiś wyrok i nie ma odwołania?

> Irlandczyków traktowali szczególnie.
> //stąd taka wzajemność.

Choćby Kenijczycy pewnie by zaprotestowali przeciw takiej ocenie.

396. Data: 2019-06-16 21:33:25

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-16 13:34, Trybun wrote:

> Ale możliwe że ci "mniej cywilizowani" (tubylcy na stepach Azji
> Centralnej) jeszcze nie dotarli do punktu nadawania ziemi cech własności.

Czytałem coś o tym w czasach wczesnej pierestrojki, jak to co cwańsi
sekretarze rejkomów na Syberii, pozakładali sobie hipoteki na wszystkie
łaki i lasy, również w Mongoli.

//jeden Chodorkowski, powtarzał, (i co najważniejsze, tak robił), tym
wszystkim noworuskim oligarchon, że aktywa, które uzyskują powinni
inwestować na miejscu w infrastrukture, środki produkcji i kształcenie
ludzi.

397. Data: 2019-06-16 21:34:14

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-16 13:35, Trybun wrote:

> Bandytyzm.

Teraz widzisz do czego prowadzi nowy marksizm.

398. Data: 2019-06-16 21:39:07

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-16 13:36, Trybun wrote:

> [...]
> płacą innym za ziemię..
>
> To źle że aż 1zł. Producenci żywności powinni dostawać ziemię w

Witaj w noemarksistowskiej gospodarce :)

Producenci żywności dostaja tyle dopłat, że już nie musza, (a właściwie,
nie mogą), kompletnie nic robić.

//gdzie byłeś przez ostatnie 25 lat, że nie zauważyłeś tych przemian?

399. Data: 2019-06-16 22:00:33

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-16 13:37, Trybun wrote:

> [...]
> 1917 roku.   Biskup nawet mógł mieć dobre intencje, przynajmniej mówił
> jak prawdziwy komuch, tylko kto by go słuchał.

Myślę, że powinienes coś poczytać o ówczesnej partii Die Deutsche
Zentrumspartei i społecznej nauce kościoła.
Katolicka partia w protestanckich Niemczech, na którą głosowali
protestsnci.
Która, dzieki swojemu programowi opartemu na społecznej nauce kościoła,
uzyskała bezwzględna większość w Reichstag'u, (tym samym który spłonął
1933. Pod wpływem przemian społecznych, które zaszły dzięki jej
programowi, rewolucja komunistyczna na zachodzie Europy nie powiodła sie.

https://en.wikipedia.org/wiki/Centre_Party_(Germany)
https://de.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Zentrumsparte

//bez urazy, ale, masz zdeformowane wyobrażenie o Europie w XIX i XX
wieku, jeśli nie uwzględnisz przemian jakie zaszły pod jej wpływem w
Kaizerowskich Niemczech.

//i zauważ, jaka nędza informacyjna wyziera w polskojęzycznej wiki:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Niemiecka_Partia_Centr
um

400. Data: 2019-06-16 22:35:41

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-16 13:38, Trybun wrote:

> [...]
> założenie prywatnej firmy w PRLu nie było czymś z gatunku niemożliwego.
> Nie był to wariant działalności hołubiony przez władze, ale nie było też

Warunki działania prywatnych firm w PRL, znam jedynie, z opowieści.
Natomiast, mam własne doświadczenią z lat 89-98. Po 98, właśnie ruszyły
'ostro' tzw. 'procesy akcesyjne', które były główną przyczyną likwidacji
większości firm prywatnych i przedsiębiorstw państwowych, realnie
wytwarzających jakieś produkty i polegał na 'oddawaniu' rynku
subsydiowanym już od wielu lat, firmom z zachodu.
Był to okres tzw. 'drugiej fali' emigracji wysoko wykwalifikowanych
inżynierów i robotników, połączony z likwidacja kierunków studiów i
szkół zawodowych, przygotowujących do pracy w nowoczesnym przemyśle a
zastępowanie ich kierunkami typu: zarządzniem biedą, marketingiem, czy
naukami społecznymi.

//jakskrawym przykładem kontynacji tego procesu jest budowanie dzisiaj,
przy każdej szkole hali sportowej, zamiast np: nowoczesnej pracowni
automatuyki, czy informatyki.

//to tak jak by nadal obowiazywała instrukcja Hansa Franka o tym, że
Polacy maja być sprawni fizycznie i niekoniecznie specjalistycznie
wykształceni.

Przemoc adminów Sieci, ciąg dalszy historii.
Hoży Ambroży
Wolna Wola a sugestia.
Partnerstwo w epoce przemian.
"Czy jesteś NORMALNY?"