Wałęsa - największe kłamstwo sierpniowych dni.

401. Data: 2019-06-16 22:51:55

Temat: Re: niowych dni.
Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-16 13:39, Trybun wrote:

> Przecie to był strajk roszczeniowy, protestujący domagali się od władz
> aby im nalewał z pustej butelki. Okupowali zakłady wstrzymując produkcję
> i liczyli na to że władza sięgnie po sztuczki magiczne aby spełnić ich
> żądania.
>
> Tak na marginesie, widzę że często używasz terminu "godność", mogłabyś
> wyjaśnić co to znaczy dla ciebie?

Już od samego początku, gdzieś od 1948, tzw. 'wadza' nie powinna się
angażować w tzw. 'zawłaszczanie produktu społecznego', potem, nie
musiała by 'nalewać z pustego'. Należy pamiętać również o tych pociągach
z 'bratnią pomocą', przyspawywanych do szyn.

Ad godności: To taka poszerzona o wartości moralne, wolność pozytywna.

402. Data: 2019-06-16 23:05:52

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-16 13:40, Trybun wrote:

> Jaki klimat, to że jakaś menda nie szanuje własności innych to znaczy
> dla uczciwych ludzi że zapadł już jakiś wyrok i nie ma odwołania?

> Choćby Kenijczycy pewnie by zaprotestowali przeciw takiej ocenie.

Taki klimat, nazywany przez niektórych: mętną wodą.

Kenia to dość złożony obszar. Kolonizowali ją Portugalczycy Niemcy
Włosi, Brytyjczycy, właśnie a oni i tak po uzyskaniu niepodległości
przystapili do Commonwealth of Nations.
//może z tego powodu, że od 1820, Royal Navy zatapiała statki handlarzy
niewolników.

403. Data: 2019-06-20 10:20:33

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.06.2019 o 23:05, Ilona pisze:

> [...]
> przystapili do Commonwealth of Nations.
> //może z tego powodu, że od 1820, Royal Navy zatapiała statki

Cholerni hipokryci, "walczyli" z niewolnictwem zniewalając jednocześnie
jakieś pół świata.

404. Data: 2019-06-20 10:21:43

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.06.2019 o 22:51, Ilona pisze:

> [...]
> pociągach z 'bratnią pomocą', przyspawywanych do szyn.
>
> Ad godności: To taka poszerzona o wartości moralne, wolność pozytywna.

Wtedy scenariusz ukraiński byłby wielce prawdopodobny. Oczywiście mam na
myśli tzw Wielki Głód. M.in. właśnie na tym ten mityczny system
polityczny ma polegać - aby nic nie zależało od widzimisię obszarników
ziemskich czy fabrykantów.

Nie warto pamiętać czegoś czego w ogóle mogło nie być. Podobno od 30 lat
mamy już wolność a w sprawach sekretów PRLu nadal wszyscy spekulują.
Jeden z tych sekretów to znikanie mięsa. Co tak właściwie było przyczyną
tych jego niedoborów w sklepach? Tylko na okrągło kłamliwe  pieprzenia o
occie a konkretów ciągle zero.

405. Data: 2019-06-20 10:22:34

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.06.2019 o 22:35, Ilona pisze:

> [...]
> inżynierów i robotników, połączony z likwidacja kierunków studiów i
> szkół zawodowych, przygotowujących do pracy w nowoczesnym przemyśle a
> zastępowanie ich kierunkami typu: zarządzniem biedą, marketingiem, czy
> naukami społecznymi.
>

> //jakskrawym przykładem kontynacji tego procesu jest budowanie
> dzisiaj, przy każdej szkole hali sportowej, zamiast np: nowoczesnej
> pracowni automatuyki, czy informatyki.
>
> //to tak jak by nadal obowiazywała instrukcja Hansa Franka o tym, że
> Polacy maja być sprawni fizycznie i niekoniecznie specjalistycznie

No, jakby nie było bardzo ciekawe zagadnienie,. Polskim "elitom" po
89roku jakby zależało aby realizować wizje tego bandyty herr Franka,
czyli jak wysoko sięgają marzenia Polaków - stanowisko brygadzisty w
niemieckiej fabryce. Obiektem ataku był/jest nawet język jakim się
Polacy posługują.

Jeszcze bardziej drastyczny przykład - zamiast tych pracowni
informatycznych obok hal sportowych przy szkołach wywalanie kasy na tak
właściwie nikomu do niczego niepotrzebny złom wojskowy.

406. Data: 2019-06-20 10:23:49

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.06.2019 o 22:00, Ilona pisze:

> [...]
> który spłonął 1933. Pod wpływem przemian społecznych, które zaszły
> dzięki jej programowi, rewolucja komunistyczna na zachodzie Europy nie
> powiodła sie.
>
> https://en.wikipedia.org/wiki/Centre_Party_(Germany)
> https://de.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Zentrumsparte
>
> //bez urazy, ale, masz zdeformowane wyobrażenie o Europie w XIX i XX
> wieku, jeśli nie uwzględnisz przemian jakie zaszły pod jej wpływem w
> Kaizerowskich Niemczech.
>
> //i zauważ, jaka nędza informacyjna wyziera w polskojęzycznej wiki:
um

Z różnych źródeł dowiemy się że realny wpływ Kościoła na politykę i
bieżące wydarzenia skończył się bardzo dawno przed omawianymi czasami.
Przypisywać można wszystko wszystkim - np nawet obalenia komuny w PRL
Wałęsie, ale ile w tym prawdy? Sam manifest to przecie nic nic nie
znaczy. Czy Kościół w jakikolwiek sposób był w opozycji do Hitlera?

Co do Wiki, znam od paru lat i wniosek może być jeden - nie warto na
podstawie informacji w niej zawartych formułować swojego zdania.

407. Data: 2019-06-20 10:24:36

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.06.2019 o 21:34, Ilona pisze:

> Teraz widzisz do czego prowadzi nowy marksizm.

Marks raczej nie proponował metod kapitalistycznych, m.in płacenia komuś
za coś co należy do wszystkich.

408. Data: 2019-06-20 10:25:39

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.06.2019 o 21:33, Ilona pisze:

> Czytałem coś o tym w czasach wczesnej pierestrojki, jak to co cwańsi
> sekretarze rejkomów na Syberii, pozakładali sobie hipoteki na
> wszystkie łaki i lasy, również w Mongoli.
>

> //jeden Chodorkowski, powtarzał, (i co najważniejsze, tak robił), tym
> wszystkim noworuskim oligarchon, że aktywa, które uzyskują powinni
> inwestować na miejscu w infrastrukture, środki produkcji i kształcenie
> ludzi.

Pierwsze słyszę o czymś takim. A Chodorkowski to faktycznie car Syberii,
ale tylko tej przemysłowej.  Co do jego odezw to dzisiaj rzeczywistość
wygląda tak że robole w jego hutach nie mogą się doczekać wypłat a on
sam w tym czasie cumuje jacht w St Tropez, nie przy darmowej kei a przy
VIPowskiej - a`la 100 000$ 24/h

409. Data: 2019-06-20 10:42:30

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.06.2019 o 21:39, Ilona pisze:
> [...]
m2_from%5D=1&ps%5Bprice_m2_to%5D=2

> Witaj w noemarksistowskiej gospodarce :)
>
> Producenci żywności dostaja tyle dopłat, że już nie musza, (a
> właściwie, nie mogą), kompletnie nic robić.
>
> //gdzie byłeś przez ostatnie 25 lat, że nie zauważyłeś tych przemian?

Naprawdę mylisz pojęcia. W tym co proponował Marks nie było miejsca na
rozdawanie komukolwiek czegoś za friko. Na swój kawałek chleba każdy
musiałby uczciwie zapracować.

Przemiany oczywiście widzę, ale prawdę pisząc oczekiwałem czegoś
lepszego, ot choćby tego że  wolności Polacy będą jej doświadczać na
każdym kroku a nie tylko o niej mówić i o niej do porzygania słuchać, od
choćby przedostatniego prezydenta Kraju. U Komorowskiego odezwach do
ludu nieomal co drugie słowo - "wolność".

410. Data: 2019-06-20 13:28:02

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2019 o 10:21, Trybun pisze:

> [...]
> Jeden z tych sekretów to znikanie mięsa. Co tak właściwie było przyczyną
> tych jego niedoborów w sklepach? Tylko na okrągło kłamliwe  pieprzenia o

Jakich znowu sekretów?
Ty masz poważny problem z przyjmowaniem faktów do swojej świadomości.
Najpierw bredzisz wbrew faktom, że kler nie ukrywa pedofilów, a teraz
"nadal wszyscy spekulują" co się stało z mięsem w PRLu, bo "konkretów
ciągle zero"...
Ręce opadają.

Nie wszyscy spekulują. Tylko ty spekulujesz, bo jesteś leniem i nie chce
ci się dowiedzieć.
To też może wskazywać na twój wiek: albo jesteś bardzo młody i głupi, bo
nie chcesz się dowiedzieć jak było. Albo jesteś stary, masz demencję i
zwyczajnie nie pamiętasz.

Było kilka przyczyn braku mięsa. Jedną z nich była kompletnie
nieefektywna produkcja (jak wtedy wszystkiego), a jak już coś
wyprodukowali, to wierchuszka pchała to za granicę. Za jedną i drugą
granicę. Za jedną, bo musieli, a za drugą, bo potrzebne były dewizy.

To nie jest wiedza tajemna i nie trzeba spekulować. Trzeba być
kompletnym matołem, żeby uważać to jako "sekret".
(I dlaczego akurat przyczepiłeś się do mięsa, skoro ten sam problem
dotyczył praktycznie wszystkich towarów?)

https://dziennikpolski24.pl/gdyby-nie-mieso-to-kto-w
ie-moze-komuna-by-przetrwala-ale-w-prl-zawsze-go-bra
kowalo/ar/11986406

"Mimo że szeregowy aktyw partyjny długo miał z tym problem, Polacy
szybko odkryli, dlaczego w kraju brakuje mięsa i ułożyli odpowiedni wic:
,,O czym marzy polska świnia w drodze do rzeźni? Żeby choć serce
pozostało w kraju".

Dowcip oddawał dobrze prawdę o ówczesnych stosunkach handlowych z
nieustająco bratnim Związkiem Radzieckim i innymi postępowymi krajami
tzw. demokracji ludowej oraz zgniłym Zachodem. Otóż nawet gdyby
komunistycznym ministrom udało się wyhodować wystarczająco dużo świń,
żeby zaspokoić apetyt Polaków - o tym, kto zje schabowego, decydowała
ostatecznie Moskwa. W tej sytuacji w kolejkach pod mięsnymi umilano
sobie czas żarcikami na temat wprowadzonej w Polsce nowej metody uboju
trzody chlewnej: ,,Pod tucznika podkłada się granat - połowa leci na
zachód, połowa na wschód, a Polaków krew zalewa"."

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Przemoc adminów Sieci, ciąg dalszy historii.
Hoży Ambroży
Wolna Wola a sugestia.
Partnerstwo w epoce przemian.
"Czy jesteś NORMALNY?"