no nie moge:-/

271. Data: 2005-09-10 18:59:20

Temat: Re: no nie moge:-/
Od: "Asias" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa"
> Doktryna KK obowiązuje Katolików na całym świecie.

Wczesniej napisalas:
""Biologia
10 przykazań" -prosto tam jest pokazane skąd właśnie takie nomy się wzięły
i dlaczego sa uniwersalne (a są , bo te same przykazania" odnaleziono w
systemach moralnych kompletnie odległych kultur"
Tak jakby podobienstwo niektorych zasad Masajow do katolickich czynilo z nich
uniwersalne ;-)
AsiaS
*Prawdziwa mądrość nie opuszcza głowy*

272. Data: 2005-09-10 19:06:22

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...net> napisał w wiadomości

> Można też się zastanowić, co łączy grupę ludzi, u których te
> kontrowersje się budzą. Wczoraj bym tego nie dopisała, bo dla mnie
> jest oczywiste, ale dziś dopiszę: bez szeregowania i szufladkowania na
> gorszych i lepszych, zielonych i czarnych.

IMO - wstręt do powierzchownego szufladkowania, jakiego raczyłaś dokonać ->
katolik nie może się równać humanista.

> A widzisz. Bo ja głupia naiwnie sądziłam, że (wierzący i praktykujący)
> katolik ma poglądy choć trochę zbieżne z oficjalnym nauczaniem
> Kościoła, z którym się identyfikuje. A to ci...

Ale jak już zostało wykazane w tej rozmowie, Ty nie masz pojęcia o
oficjalnym stanowisku KK na sprawy które poruszasz. Za to bardzo chętnie
posługujesz się argumentem, że parę razy byłaś w kościele i Ci się nie
podobało. I jak widzę, to właśnie bardziej wyobrażasz sobie jakie niby
"katolik"(? jakby to była armia klonów:>) ma mieć poglądy, niż wiesz.

> Nie zmusza. Ale ludzie lubią czytać rzeczy, których tak naprawdę
> czytać nie chcieli i potem robić za uciśnione ofiary. Na przykład.

A owszem, np. jak widzę, lubią sobie powyobrażać że ktoś ich za ich poglądy
spali na stosie.

> sposób
> Chyba, że po drugiej stronie jest osoba, która zrozumie to tak, jak
> będzie chciała. Niezależnie od intencji piszącego.

No to sie trzeba wyrażać precyzyjnie, żeby w razie takich problemów było
łatwo sprostować nieporozumienie.

> Znaczy co byś chciała, żebym jeszcze tłumaczyła?

Cóż to za kontrowersyjne poglądy wyznajesz. :-)

--
Edyta Czyż
/// A kiedy będziesz mieć problem /
klaśnij to urwie mu łeb / niech gna / bez łba ///
Janerka

273. Data: 2005-09-10 19:50:49

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...net> napisał w wiadomości
>
> IMO - wstręt do powierzchownego szufladkowania, jakiego raczyłaś
dokonać ->
> katolik nie może się równać humanista.

W razie czego bądź uprzejma pamiętać, że to Ty napisałaś. Mnie by
przez klawiaturę nie przeszło. Przez myśl również. Ba, o pewnym
człowieku, którego katolicyzm raczej jest nie do zakwestionowania,
wyrażam się publicznie jako o wielkim humaniście, także na grupach.
Google do wglądu. Ale zdaje się, że Ty i tak wiesz lepiej.

> [...]
niby
> "katolik"(? jakby to była armia klonów:>) ma mieć poglądy, niż

Znaczy Ty wiesz lepiej co zostało mi wykazane o moim pojęciu na
tematy, o których z premedytacją nie piszę. Gratuluję.

> A owszem, np. jak widzę, lubią sobie powyobrażać że ktoś ich za ich
poglądy
> spali na stosie.

Tak, siedzę, obgryzam pazury i wyobrażam sobie stosy. Jakoś
podejrzanie wyłupiaste i z wielkimi zębami. Pewnie zeżarły już babcię.

> No to sie trzeba wyrażać precyzyjnie, żeby w razie takich problemów
było
> łatwo sprostować nieporozumienie.

Jak dyskutant lepiej wie ode mnie, co chciałam napisać to i tak
sprostowanie do niego nie dotrze. Co widać na przykładzie.

> Cóż to za kontrowersyjne poglądy wyznajesz. :-)

Ależ ja nie wyznaję żadnych kontrowersyjnych poglądów. No chyba, że
zdefiniujesz kontrowersyjne jako inne niż Twoje. Ale z tym dyskutować
nie będę.

Już w ogóle w tym wątku dyskutować nie będę. Możesz to potraktować jak
chcesz. Przecież Ty i tak wiesz lepiej.

Agnieszka

274. Data: 2005-09-10 20:14:06

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asias" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> systemach moralnych kompletnie odległych kultur"
> Tak jakby podobienstwo niektorych zasad Masajow do katolickich czynilo z

A co to ma do rzeczy że doktryna katolicka obowiązuje katolików bez względu
na miejsce świata w jakim przebywają? 8-)

BTW - To ze ludzie różnych kultur, które mają ze sobą właściwie wspólne
tylko tyle, że i tu i tam są ludzie, uznają za kluczowe te same zasady, jak
najbardziej świadczy o uniwersalizmie owych zasad. A ze w dodatku są to te
same zasady, które obowiązują wśród innych gatunków społecznych (gwarantując
przetrwanie gatunku), potwierdza to jeszcze bardziej. KK nie stworzył
żadnych nowych zasad współżycia w społeczeństwie (mówię o przykazaniach od 4
do10), przejął spuściznę Mojżeszową, a ona też wbrew pozorom nie spadła z
nieba a jest spuścizną jeszcze starszych kultur. gdzieś u korzeni tych zasad
czają się twarde warunki przetrwania gatunku.

--
Edyta Czyż

275. Data: 2005-09-10 20:32:10

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyrażam się publicznie jako o wielkim humaniście, także na grupach.
> Google do wglądu. Ale zdaje się, że Ty i tak wiesz lepiej.

No jednak Ci przeszło: "Mój świat kręci się wokół człowieka. Świat katolika
nie kręci się
wokół człowieka, niestety. ", ale i tak się cieszę że zmieniasz front i
jednak wyszło Ci w końcu z pod klawiatury, ze katolik może się = humanista i
początkowe stwierdzenie było po prostu dość niefortunne.

> Znaczy Ty wiesz lepiej co zostało mi wykazane o moim pojęciu na
> tematy, o których z premedytacją nie piszę. Gratuluję.

Piszę tylko o tym co tu piszesz właśnie. A raczysz się wypowiadać o
katolicyzmie w sposób, który świadczy, ze nie wiesz o nim zbyt wiele.

> Jak dyskutant lepiej wie ode mnie, co chciałam napisać to i tak
> sprostowanie do niego nie dotrze. Co widać na przykładzie.

No to wytłumacz co tam chciałaś właściwie napisać.Przecież cały czas właśnie
o to Cię naciskam.

> Ależ ja nie wyznaję żadnych kontrowersyjnych poglądów. No chyba, że
> zdefiniujesz kontrowersyjne jako inne niż Twoje. Ale z tym dyskutować
> nie będę.

Skoro nie są kontrowersyjne, to dlaczego miałyby wzbudzić takie dziwne
sensacje jak sugerowałaś i tak się z nimi krygujesz?

> Już w ogóle w tym wątku dyskutować nie będę. Możesz to potraktować jak
> chcesz. Przecież Ty i tak wiesz lepiej.

Nie wiem co wiem lepiej, na pewno wiem że na temat KK wiem dokładniej.

--
Edyta Czyż

276. Data: 2005-09-10 22:46:19

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "Sowa"
<m...@w...pl> mówiąc:

> [...]
>same zasady, które obowiązują wśród innych gatunków społecznych (gwarantując
>przetrwanie gatunku), potwierdza to jeszcze bardziej.

Mhm...
"Nie zabijaj" u szerszeni...
"Nie będziesz cudzołożył" u pszczół...

Agnieszka (surokatki, szympansy, termity...)
--
Proudly (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
Presents: ("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)

277. Data: 2005-09-11 07:54:29

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Krysiak" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
>A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "Sowa"
> <m...@w...pl> mówiąc:

> Mhm...
> "Nie zabijaj" u szerszeni...
> "Nie będziesz cudzołożył" u pszczół...

A w ludzkim tego słowa znaczeniu czy pszczelim i szerszenim? Bo ja twierdzę,
że pewne wartości są uniwersalne i wspólne, a nie że są literalnie takie
same i w dodatku w ściśle chrześcijańskim, czy co gorsza katolickim
znaczeniu, które tak czasami niektórym stoi kością w gardle, że tracą
szerszą perspektywę.
A to pewna różnica taka... niezbyt nawet mała.

--
Edyta Czyż

278. Data: 2005-09-11 08:35:10

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> napisał(a):

> Agnieszka (surokatki, szympansy, termity...)

Płytkawo. Odwołanie do pszczół i szerszeni trochę odległe, zostanę
przy ssakach.
Mam wrażenie, że przypadki kanibalizmu, czy zabijania swojego gatunku
(a o to de facto chodzi w "nie zabijaj", resztę gatunków można) są
ograniczone nawet u tygrysów czy wilków.
Monogamiczne pary zwierząt też się zdarzają. Tu chodzi o dobro
gatunku. Akurat widocznie na jakimś etapie homosapiensom jako
gatunkowi sie to bardziej opłacało. Zresztą z tego co wykazały badania
OIDP monogamiczne są raczej samice, bo samcom zależy na jak
najszerszym rozprzestrzenianiu swoich genów. Co widać słychać i czuc.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

279. Data: 2005-09-11 09:19:50

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Krysiak wrote:

>surokatki

U surokatek, podobnie jak u wilkow, rozmnaza sie tylko jedna para w
grupie rodzinnej (jesli chodzi VI). Natomiast jesli jakas parka zrobi
sobie dzieci na boku, to alfa surokatka tak dlugo stresuje ciezarna, az
ta poroni. Z ich stosunku do aborcji wynosze wiec, ze surokatki nie sa
katolikami z przekonania.

D.
--
Koniec kazdego nurkowania to sytuacja awaryjna. |
Inaczej kto by chcial wychodzic z wody ? | (c) Konrad Dubiel

280. Data: 2005-09-11 09:22:40

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

siwa wrote:

> Mam wrażenie, że przypadki kanibalizmu, czy zabijania swojego gatunku
> (a o to de facto chodzi w "nie zabijaj", resztę gatunków można) są
> ograniczone nawet u tygrysów czy wilków.

Ale np. u lwow jak najbardziej. Nowy pan stada zabija dzieci tego
pogonionego.

> Monogamiczne pary zwierząt też się zdarzają.

Ba, nawet wsrod "nizszych" zwierzat, np. wielu ryb.

D.
--
Koniec kazdego nurkowania to sytuacja awaryjna. |
Inaczej kto by chcial wychodzic z wody ? | (c) Konrad Dubiel

przedszkole dłużej czynne-Katowice Bytom Chorzów-szukam
Warszawa "zeróeka " z wyk. angielskim
prezent dla maluchów pasowanych na ucznia
Opłaty za przedszkole, czyli jestem pieniaczem
metoda Deniosona i integracja sensoryczna w Warszawie