Re: noże kuchenne

Data: 2009-12-17 22:27:12
Temat: Re: noże kuchenne
Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

Piotr P. pisze:

> A jakie są wasze opinie o nożach ceramicznych? Przykładowo:
> http://www.sztucce.pl/1229,kyocera-fk-130bk-noz-do-p
lasterkowania-13-cm-czarne-ostrze.html

Kyocera tnie lepiej niż najlepszy chirurgiczny skalpel, a do tego tępi się baaardzo
wolno, ale nóż
ten niestety nie nie nadaje się do cięższych prac, w tym cięcia czy rąbania kości
albo mrożonek
(twardośc tworzywa ceramicznego z którego jest wykonana zbliżona jest do twardości
diamentu, ale
niestety jest ono stosunkowo kruche), poza tym ostrzenia tego noża niema co się nawet
podejmować na
zwykłej ostrzałce, potrzebna jest do tego dobrej jakości ostrzałka diamentowa (np.
Spyderco
Tri-angle z prętami diamentowymi - 250 + 220zł) dla kogoś kto lubi robić w warzywach
czy mięsie bez
kości Kyocera jest świetnym rozwiązaniem, jednak ogólnie sama sobie w kuchni nie
poradzi - do pary
potrzebuje dobrego stalowego noża.

> vs
>
> http://www.mediajet.pl/noz-stali-damascenskiej-chef-
cali-kc1631-p-145.html

Te noże są dobre dla średnio zaawansowanego kucharza, tną przyzwoicie jednak nie są
absolutnie warte
swojej ceny! Są to noże produkowane co prawda ze stali damasceńskiej ale w jedynym
słusznym kraju
wytwarzającym dobra wszelkie - w chinach - gdzie jak wiadomo nie przykłada się zbyt
dużej wagi do
jakości. Gdyby był o te 100 zł. tańszy można by się zastanowić, jednak kwota rzędu
300 zł. jest
znaczną przesadą, za 300 zł. z powodzeniem można sprowadzić z Japonii ręcznie wykute
santoku
najwyższej jakośći, z damastu (np. Blue steel skuwana ze stalą nierdzewną) lub ze
stali nierdzewnej
VG-10. Jeśli jednak nóż ma być zakupiony w kraju to najlepszym wyborem będzie kupno
pary noży
Victorinox, a konkretnie:

o Nóż szefa kuchni - 20cm
(http://www.victorinox.sklep.pl/produkt/157,Noz-kuch
enny-Victorinox-dlugosc-ostrza-20cm-.html)
o Nóż uniwersalny - 10cm
http://www.victorinox.sklep.pl/produkt/156,Noz-kuche
nny-Victorinox-dlugosc-ostrza-10-cm.html

I do tego:
o Ostrzałka stalowa - 18cm http://www.victorinox.sklep.pl/produkt/177,Ostrzarka
-stalowa-18-cm.html

Świetnej jakości japończyki można zakupić tutaj http://www.japanwoodworker.com/ można
w nim znaleźć
największy wybór wszelkiej maści ręcznie kutych noży japońskich, cena przesyłki to
zazwyczaj $12.
Sklep jest amerykański, obsługa mówi więc po angielsku.

Obecnie najciekawsze pozycje w stosunku cena/jakość:

o http://www.japanwoodworker.com/product.asp?s=JapanWo
odworker&pf_id=11.011.04&dept_id=13170
o http://www.japanwoodworker.com/product.asp?s=JapanWo
odworker&pf_id=13.011.04&dept_id=13170
o http://www.japanwoodworker.com/product.asp?s=JapanWo
odworker&pf_id=01.472.165&dept_id=13170

Z kolei bardzo dobre sklepy w kraju kwitnącej wiśni to:

o http://www.japanesechefsknife.com/HDSeries.html
? powyższy polecam szczególnie.

o http://korin.com/Special-Offer/Clearance-Items

I tak reasumując, przykładowo nóż ,,HD-5 Santoku 170mm" z oferty sklepu
japanesechefsknife.com (8 od
góry) jest nieporównywalnie lepszy od
http://www.mediajet.pl/noz-stali-damascenskiej-chef-
cali-kc1631-p-145.html (a z przesyłką wyjdzie 30
zł. taniej)

--
www.blog.vcore.pl o Blog prywatny

www.webprogress.com.pl o WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe