noze kuchenne

231. Data: 2017-05-04 09:50:01

Temat: Re: noze kuchenne
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.05.2017 o 20:38, Akarm pisze:

> Wolno ci tak uważać. ;)
> Ja mam porównanie.
> I przedstawiłem swoją ocenę w oparciu o bezpośrednią konfrontację.

Panowie! Nie wiem, czy to kwestia "dobrego polskiego" (raczej nie o to
chodzi), ale na ilość okruszków i rodzaj noża duży wpływ ma samo
pieczywo. Jeden rodzaj pieczywa lepiej się kroi nożem bez ząbków, np.
chleb z gładką i miękką skórką, a inny - z ząbkami, np. pieczywo z
chrupiącą skórką, nierówne, typu włoskie ciabiaty, francuskie bagietki,
_polskie_ bułki pszenne itd. Ja na ten przykład do krojenia mojej
ulubionej bułki z mojej ulubionej piekarni, o takiej:
http://piekarnia-biskupin.pl/produkt/bulka-knypel/ zawsze biorę nóż
ząbkowany.

Ewa

232. Data: 2017-05-04 09:58:00

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.05.2017 o 18:59, Stokrotka pisze:

> A coś ty taka dziś w złym humorku i tylko Ikselkę objeżdżasz?

Ja objeżdżam? Po Stokroć!

Ewa

233. Data: 2017-05-04 09:59:07

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.05.2017 o 20:13, Ikselka pisze:
> Czterdziestka. Rycząca.

Gdyby po ilości i częstotliwości objeżdżania wnioskować o wieku, to
musiałabyś być już grubo po setce. Ryczącej.

Ewa

234. Data: 2017-05-04 12:27:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol <P...@P...com> wrote:

> Co złego w okruszkach? Ja je uwielbiam z deski zbierać razem z mąką i
> ziołami strzepanymi ze skórki chleba :-)

I co dalej?

235. Data: 2017-05-04 12:33:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Gdyby po ilości i częstotliwości objeżdżania wnioskować o wieku, to
> musiałabyś być już grubo po setce. Ryczącej.

Coraz częściej tak się czuję - mentalnie - kiedy Cię czytam...

236. Data: 2017-05-04 12:40:36

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 09:50 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> [...]
> _polskie_ bułki pszenne itd. Ja na ten przykład do krojenia mojej
> ulubionej bułki z mojej ulubionej piekarni, o takiej:

Ciągle pomijacie jeden z istotniejszych problemów.
Chleb mocno tępi noże, niezależnie czy "prawdziwy", czy odpiekany z
mrożonki!

Ja przez długi czas chleb kroiłem zwykłym nożem (uniwersalnym, szefa
kuchni).
Też zakładałem, że nóż ząbkowany zwyczajnie _musi_ kruszyć, bo taka jego
konstrukcja.

Do czasu, kiedy zacząłem doceniać dobre, ostre noże i nauczyłem się nimi
kroić.
Każde narzędzie jest po to, żeby je używać zgodnie z przeznaczeniem.
Gwóźdź można wbić nawet butem, ale o ileż sprawniej młotkiem.

--
Trefniś

237. Data: 2017-05-04 13:17:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:
> Ciągle pomijacie jeden z istotniejszych problemów.
> Chleb mocno tępi noże, niezależnie czy "prawdziwy", czy odpiekany z
> mrożonki!

Nie jest to dla mnie "problem", bo nie kupuję noża dla samego posiadania
noża, lecz aby kroił. Nóż MA się tępić. Nie istnieją noże, które się nie
tępią.
Nóż MA się tępić, buty zdzierać, podłoga brudzić i niszczyć. Itp. Po to są.

238. Data: 2017-05-04 13:30:36

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 13:17 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Nie jest to dla mnie "problem", bo nie kupuję noża dla samego posiadania
> noża, lecz aby kroił. Nóż MA się tępić. Nie istnieją noże, które się nie
> tępią.

G e n i a l n e ! ! !

To teraz pochwal się, jak często ostrzysz swój nóż uniwersalny/szefa
kuchni/Santoku, którym kroisz chleb.
O ile w ogóle ostrzysz (albo Twój mąż), bo naprawdę śmiem wątpić, czy
znasz materię.
Parafrazując: kroić każdy może, czasem lepiej lub czasem gorzej :)

> Nóż MA się tępić, buty zdzierać, podłoga brudzić i niszczyć. Itp. Po to
> są.

A ciuchy można kupować nowe po ubrudzeniu. Bo przecież pralki nas zabijają.
Proste jak "Świat według Ikselki".

--
Trefniś

239. Data: 2017-05-04 13:56:55

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.05.2017 o 12:33, Ikselka pisze:

> Coraz częściej tak się czuję - mentalnie - kiedy Cię czytam...

Podrzucić parę sposobów na odmłodzenie?

Ewa

240. Data: 2017-05-04 14:04:43

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-04 o 12:40, Trefniś pisze:

> Ciągle pomijacie jeden z istotniejszych problemów.
> Chleb mocno tępi noże, niezależnie czy "prawdziwy", czy odpiekany z
> mrożonki!

Ale tylko taki upieczony razem z piaskiem. Albowiem stal można stępić
czymś o twardości co najmniej zbliżonej do twardości stali.

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Posolę sobie :-D