nudzi si

451. Data: 2006-02-01 16:58:33

Temat: Re: nudzi si
Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:drqmid$7q6$1@news.onet.pl>
Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> pisze:

> ale do pracy zabrac nie moze,

To niech znajdzie taką, do której będzie mogła zabierać.
Albo niech pracuje w domu.
Nie może? To może niech zrozumie, że gsk czasem/często nie jest w stanie
zająć się w tym samym czasie dziećmi i dodatkowo gospodarstwem domowym.
Pomimo tego, że fizycznie jest w domu.

--
PozdrawiaM

452. Data: 2006-02-01 17:00:35

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

gsk napisał(a):

> roczne dziecko jeszcze nie jest w stanie kontrolować wydawanych z
> siebie dźwięków, a co dopiero modelować głos w dyktowany przeze mnie
> sposób.

Może się nauczyć, że krzyk nie połaca. Chcesz rozwiązać problem, czy
szukasz usprawiedliwień?

> Twoja
>
> Prawda, dlatego widzę tutaj problem. Rozwiązujemy go w miarę
> możliwości. Myślę, ze jak upłynie jeszcze kilka miesięcy to sprawa
> zaniknie, ale póki co męczymy sie trochę.

"Czekaj tatka latka, a kobyłę wilki zjedzą" - zacznij działać, bo Twoje
starsze dziecko ma problem. Taki, który widzą nawet w przedszkolu.
Jeśli nie chcesz miec więce problemów z wyciaganiej jej z większego
dołka, zacznij naprawiać juz dziś. Parę pomysłów juz ci podsunieto.

Justyna
GG 6756000

453. Data: 2006-02-01 17:00:39

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał w wiadomości

> ależ proszę :
> 1. starać się uciszać wrzask rocznego żeby potencjalny hałas był jednak
> mniejszy.

Powiedz jak? Bo proponowane tutaj metody nie działają u rocznego dziecka,
które na dodatek nie robi tego złośliwie.

> [...]
niech
> młodsza momaga starszej - podaje ubranka. Można też malować ( starsza
> pędzelkiem młodsza rękoma ) na wielkim brystolu, można wyklejać, współnie
> bajki oglądać, można gotować obiad z młodszą w zasięgu wzroku ( w
chodziku,
> kojcu ) a starszej pomagać sobie. Można dać starszej miotłę niech
pozamiata,
> ścierkę niech pościera kurze a w tym czasie zrobić coś co nalezy sie tylko
> młodszej ( przewinięcie, nakarmienie łotewer ). - można robić obojętnie
co,

Teoretyczka.

> nawet leżeć na dywanie w pokoju byleby robić to z obiema dziewczynkami a
nie
> na zasadzie Ty idź się pobaw a ja zajmę się Twoją siostrzyczką.

To co mam jej powiedzieć w momencie, kiedy rzeczywiście muszę zająć się
małą? Myślisz, że to jak z pieczeniem ciasta - odstawisz na bok i poczeka?

Na bank
> 5-latka nie będzie siedziała 24 h na dobę na kolanach mamy, po pewnym
czasie
> zajmie się swoimi rzeczami z dala od reszty rodziny, ale to dziecko samo
> musi do tego dojść a nie ma być to wymuszone ze strony rodzica w formie
> "pobaw się sama nie widzisz ze jestem zajęta Twoją siostrą"

Nie ma takiej formy, sama sobie dopowiadasz pewne rzeczy.

> 3. nie stopniować kto mnie bardziej potrzebuje, młodsza czy starsza.

Oczywiście, że obie, ale zajęć mam więcej z młodszą i na ten czas starsze
dziecko musi zostać samo. Chociażby usypianie małej w ciągu dnia, czy
karmienie, czy przewijanie to są zajęcia, które dotyczą tylko młodszej
córki.

> 4. jeśli ma się dosć dzieci to zatrudnić opiekunkę ale do obu !!

Zmiana zdania?:-)

nigdy do
> jednej bo to znowu będzie rodziło konflikty - bo jedna jest z mamą a druga
> obcą pania

Nikt nie sugerował, zebym zatrudniła opiekunkę do jednego dziecka.
Przynajmniej nie pamiętam.

> od 8 do 10 h, tak wszystkimi na raz, tak z praniem, sprzątaniem,
> przebieraniem, kąpaniem, ubieraniem. Dzieci w wieku 2-6 lat w tym
> dziewczynka głęboko upośledzona.

> bywa, ale taka jest praca w Domu Dziecka i nikt się nie skarży że nie
może,
> nie daje rady. A każde dziecko potrzebuje maksimum miłości i zaufania i
> uwagi. To dopiero jest odpowiedzialność.

I to jest straszne, że biedne dzieci z domu dziecka żyją w środowisku
tworzonym przez takich ludzi jak Ty. Mam nadzieję, ze już tam nie pracujesz.

(pastwi sie tutaj bardziej nad sobą)

> widocznie ktoś musi - bo do tej pory jak jej podawali konkrety to tylko
> umiała kiwać głową na nie :
> - nie pójdzie z dziećmi na sanki bo młodsza spadnie

prawda,

> - nie zmieni stylu zachowania młodszej bo się nie da ukształtować głosu

prawda,

> - nie zatrudni opiekunki bo im nie ufa

prawda,

> - mąż się nie może zajmować bo nie potrafi

bardziej fizycznie go nie ma.

> - dzieci nie mogą się bawić razem bo młodsza krzyczy a starsza ma wrażliwe
> uszy

też prawda,

> Ile trzeba dać osobie propozycji żeby zdać sobie sprawę ze nie tędy droga
?

może jedną, ale taka która będzie pasowała do mojej sytuacji.

> Proszę :
> "Bo dla mnie matka powinna i musi umieć zająć się swoimi dziećmi" - mało
> konkretnie ?

Nie boli Cię serce jak piszesz te słowa? Spójrz na zdjęcie swojej córki i
powiedz to głośno. Może wtedy zrozumiesz. Przyganiał kocioł garnkowi.

Gosia

454. Data: 2006-02-01 17:05:16

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:drqnft$b83$1@news.onet.pl>
Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> pisze:

> ja sama uwazam, ze gsk jak najbardziej
> opiekunke powinna sobie sprawic.

A Ty nie masz przypadkiem rozdwojenia jaźni?
Bo nie rozumiem, jak można mieć ugruntowane zdanie na dany temat i
jednocześnie bronić skrajnie odmiennego zdania innej osoby.

--
PozdrawiaM

455. Data: 2006-02-01 17:05:57

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"UlaD" <u...@a...net> wrote in message

> Doczytalam :)

ufff ;))

> Ale zasadniczo to, ze kazdy ma prawo do dowolnej opinii chyba jest jasne
> od
> poczatku - wiec po co to bicie piany? Doczytalam tez wczesniej, ze Ty
> uwazasz , ze w przypadku gsk opiekunka to nie taki zly pomysl, wiec tym
> bardziej sie dziwie.

bo rozumiem argumentacje zlosliwej w temacie "mnie nie ma
fizycznie w domu wiec potrzebuje pomocy" bo to jest dla mnie jasne.
i mam wrazenie, ze dla niektorych nie.

> I po drugie - nikt sie nie czepia nikogo, ze ma jakas pomoc, dopuki ten
> ktos
> sam nie zacznie sie czepiac innych. I o to w tej calej czesci dyskusji
> chodzi.

a i owszem, ale o czym by bylo wtedy dyskutowac? a tak to
patrz jaki flejmik ;))

> [...]
> Do
> tego mieszka z babcia, która choc z jednej strony dosc moze i uciazliwa,
> ale
> z drugiej w sytuacji awaryjnej jednak jest na miejscu i ta opieke osoby
> doroslej zapewni. Gdzies jest tez ojciec dziecka (nie wnikam dlaczego sie
> nim nie zajmuje, ale teoretycznie tez by mógl). Ale na osobe w zupelnie
> innej sytuacji zyciowej, z dwojka calkiem innych dzieci, dosc ostro
> naskoczyla i dalej brnie. Iwonka - przeciez Ty tez nie wiesz, jak to jest
> jak sie siedzi w domu z roczniakiem i pieciolatkiem :> Bywa upiornie :)

nawet nie chce wiedziec, bo od sluchania bede zmeczona!
tylko moge sobie wyobrazic, bo mialam jedno a lekko nie raz
nie bylo. ja gsk nie odmaawim opieki, uwazam nawet ze ja powinna
dostac, bo mi zal starszej coreczki gsk i to nawet bardzo.
ja sie tylko odnioslam, ze wiem o co biega zlosliwej z jej potrzebowaniu
pomocy.

iwon(k)a

456. Data: 2006-02-01 17:08:22

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gsk" <c...@w...pl> napisał
| niech
| chodziku,
| pozamiata,
| co,
|
| Teoretyczka.

i wszystko na ten temat ...

| Nikt nie sugerował, zebym zatrudniła opiekunkę do jednego dziecka.
| Przynajmniej nie pamiętam.

wszyscy którzy sugerowali zatrudnienie opiekunki pisali żeby zatrudnić do
młodszej na czas kiedy Ty poświęcać będziesz czas starszej - czy tylko ja
czytam Twój wątek ????

Na resztę odpisywać i tak strata czasu :/

--
Kasia + 5 letnia Weronika
http://www.weronika.ckj.edu.pl/

457. Data: 2006-02-01 17:11:57

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a napisał(a):

> nie. jest wciaz w domu. nie zajmuje sie dzieckiem na ksiezycu.
> fizycznie moze np przewinac pieluche w pokoju gdzie jest starsza.

Nie o to chodzi. Równie dobrze złośliwa może zabrać dziecko do pracy,
jeśli mamy zachoweać analogię.

> mnie sie pytasz?? chyba Ci sie cos pomerdalo.

Skoro twierdzisz, że tak uważa, to chyba wiesz, więc mogę spytać?

Teraz bardziej widać, dlaczego po kropce nie ma ciągu dalszego, który
jest w następnej linijce?

Justyna
GG 6756000

458. Data: 2006-02-01 17:18:17

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...peel> wrote in message news:drqpar$2cf8$1@news.mm.pl...

> W tej sytuacji ja nie rozumiem dlaczego jej bronisz?

bo przeinaczacie jej argumentacje.

> A dlaczego? Jakie masz podstawy, by tak twierdzić?

juz o tym pisalam. bo widze roznice miedzy byciem w domu a
niebyciem.

iwon(k)a

459. Data: 2006-02-01 17:21:34

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...peel> wrote in message news:drqpoc$2h56$1@news.mm.pl...

> A Ty nie masz przypadkiem rozdwojenia jaźni?
> Bo nie rozumiem, jak można mieć ugruntowane zdanie na dany temat i
> jednocześnie bronić skrajnie odmiennego zdania innej osoby.

bo rozumiem postawe zlosliwej odnosnie jej potrzeby pomocy.

iwon(k)a

460. Data: 2006-02-01 17:23:09

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...peel> wrote in message news:drqpbp$2cls$1@news.mm.pl...

> To niech znajdzie taką, do której będzie mogła zabierać.

czyli jaka?

> Albo niech pracuje w domu.

a jesli nie moze? to ma zostawic dziecko samo?

> Nie może? To może niech zrozumie, że gsk czasem/często nie jest w stanie
> zająć się w tym samym czasie dziećmi i dodatkowo gospodarstwem domowym.
> Pomimo tego, że fizycznie jest w domu.

przez 8 godzin?

iwon(k)a

Zabawka - dinozaur