o Husajnie

1. Data: 2005-07-17 12:16:44

Temat: o Husajnie
Od: "Ligia" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeczytałam artykul na onecie o procesie Husajna (
http://wiadomosci.onet.pl/1131604,12,item.html ). Wcześniej było tam zdjecie
twarzy od przodu. Te oczy, ta twarz... Potem zmienili je na twarz z profilu, nie
jest już tak wyrazista, na szczęscie. zal mi tego człowieka. Uwazam, że powinien
zostać surowo ukarany, zasłużył na to. Jednak przecież widać (szczególnei
własnie z peirwszego, już neiobecnego tam zdjęcia), ze ten człowiek rozumie
swoje postepowanie. Że żałuje. Nie można przecież wyładowywać się na czlowieku,
a uważam, ze tak właśnie postępują ludzie, ktorzy krzyczą "śmierć!". Uczono
mnie, że nie należy karać człowieka, a jego zachowanie. Więc gdzie tu sens kary
śmierci? Tym bardziej, ze dla mnie jest jasne, że ten człowiek już coś rozumie,
że on cierpi i nawet najgorsza kara nie będzietak dotkliwa jak to co teraz przeżywa.
Może się mylę... Może jestem głupia, że tak myślę. Podobno jestem 'głupia cipa',
tak mi odpisano na mój komentarz pod artykułem. Ale naprawdę myślę, że teraz
ludzie się nad nim znęcają, że jakakolwiek nie będzie kara, będzie ona chęcią
odegrania się na tym człowieku za całe zło na świecie, nei tylko za to, które
wyrządził on.

Ligia

1. Data: 2005-07-17 13:04:36

Temat: Re: o Husajnie
Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ligia napisał(a):
> a uważam, ze tak właśnie postępują ludzie, ktorzy krzyczą "śmierć!". Uczono
> mnie, że nie należy karać człowieka, a jego zachowanie. Więc gdzie tu sens kary

O! To mi się podoba "nie karać człowieka tylko jego zachowanie".

> Może się mylę... Może jestem głupia, że tak myślę. Podobno jestem 'głupia cipa',

hm ;)

> tak mi odpisano na mój komentarz pod artykułem. Ale naprawdę myślę, że teraz
> ludzie się nad nim znęcają, że jakakolwiek nie będzie kara, będzie ona chęcią

Widocznie znęcanie się leży w ludzkiej naturze. Żadnych pozytywnych
wniosków, tylko brutalne rozprawianie się z tymi co złamali zasady.
Wzorce ma się potem takie: "niczego nie wskórasz bez brutalności". No
cóż, jednym słowem karają kogoś za coś co sami robią.
Sens znajdują w tym jak zwykle tylko fanatycy.

1. Data: 2005-07-17 13:42:06

Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ligia" <l...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:33d9.0000013b.42da4c2c@newsgate.onet.pl...

> [...]
> widać (szczególnei
> własnie z peirwszego, już neiobecnego tam zdjęcia), ze ten

Świat jest na prawdę pełen osobliwości - można na nim
spotkać taką Ligię ;).

Pamiętasz może w jaki sposób SH wyraził niedawno swój wielki
żal w związku z zagazowaniem kilku tysięcy kurdyjskich
cywili w Halabdży w 1988 roku?

Amnesiak

1. Data: 2005-07-17 14:53:26

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ligia wrote:

> [...]
> a uważam, ze tak właśnie postępują ludzie, ktorzy krzyczą "śmierć!".

taka wlasnie reakcje przewidywali analitycy oceniajac postepowanie
Amerykanow wobec niego, a po drugie jest po prostu wykorzystywany

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

1. Data: 2005-07-17 16:31:00

Od: "Lelum" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ligia" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Nie można przecież wyładowywać się na czlowieku,
> a uważam, ze tak właśnie postępują ludzie, ktorzy krzyczą "śmierć!".

A na kim mają się wyładować za swoje krzywdy, na innych, kobietach czy
dzieciach ?

>Uczono mnie, że nie należy karać człowieka, a jego zachowanie.
> Więc gdzie tu sens kary śmierci?

Sensem jast sprawiedliwość, a kara śmierci dla takiego to mało.
Zbrodniarzy hitlerowskich też byś broniła ?

>Tym bardziej, ze dla mnie jest jasne, że ten człowiek już coś rozumie,
> że on cierpi i nawet najgorsza kara nie będzietak dotkliwa jak to co teraz
> przeżywa.

Czy coś rozumie to nie wiesz, w porach ma jak to tchórz, śmierć może mu
niestety
ulżyć w cierpieniu.

> [...]
> chęcią
> odegrania się na tym człowieku za całe zło na świecie, nei tylko za to,

Ciekawe, czyżbyś znała taki sposób myślenia z autopsji ?

lp

1. Data: 2005-07-17 16:55:22

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lelum napisał(a):
> Sensem jast sprawiedliwość, a kara śmierci dla takiego to mało.
> Zbrodniarzy hitlerowskich też byś broniła ?

No w sumie, ja się z nimi utożsamiam więc to tak jakbym miał podnieść
rękę na samego siebie.

1. Data: 2005-07-17 18:26:20

Od: " himera" <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ligia <l...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> twarzy od przodu. Te oczy, ta twarz... Potem zmienili je na twarz z profilu, ni
> jest już tak wyrazista, na szczęscie. zal mi tego człowieka.

on jednak nie wyrazal wspolczucia gdy na jego rozkaz zabijano ludzi.

prawda jest taka Ligio ze zadna kara nie bedzie wystarczajaca dla tego
czlowieka, niewazne jakby go upokorzona i nie wazne jakby go torturowano to i
tak bedzie za malo.

1. Data: 2005-07-17 19:35:47

Od: "we_are_nobodies" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> profilu, nie
> jest już tak wyrazista, na szczęscie. zal mi tego człowieka.

Popatrz w oczy osobom, których bliskich Husajn skazał na śmierć i zastanów
się 1000 razy nad tym co piszesz.

>(...) Tym bardziej, ze dla mnie jest jasne, że ten człowiek już coś
>rozumie,
> że on cierpi i nawet najgorsza kara nie będzietak dotkliwa jak to co teraz
> przeżywa.

Gorsze rzeczy przeżywali ludzie przez niego krzywdzeni.

> Może się mylę... Może jestem głupia, że tak myślę.

Obrażę Cię, ale IMHO jesteś głupia.

Mimo wszystko z pozdrowieniami.

1. Data: 2005-07-17 23:38:49

Od: FZ <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zacznijmy od tego, że SH narobił wiele zła w swoim kraju. Jeżeli został
złapany, to sprawą obowiązkową jest ukranie takiegoż.
No i teraz pytanie - jak ukarać? SH to nie jest kurdupel, który wybił
szybę w samochodzie i ukradł radio, tylko to jest prezydent-dyktator,
który kazał zamordować ileś-tam ludzi, zagłodził druugie tyle a sam
pławił się w bogactwie i luksusie.
Jeżeli teraz będzie nam go szkoda, bo "biedulek nieogolony i zmęczone
oczka ma", to ośmieszymy samych siebie - pokażemy światu, że każdy
skurwysyn bedzie mógł być zdany na łaskę, jeśli tylko wyrazi skruchę i
zrobi smutną minę.
Wniosek, koleżanko Ligio - nie tędy droga! Myśle, ze w przypadku SH
najlepsza jest śmierć, a nie pitolenie się w jakieś wyroki więzienia.
Zrobił złe rzeczy - zło czeka go teraz.
A z tą cipą to pewnie koleś przesadził. Cipa może być ładna albo brzydka
- nie głupia.
FZ

--
Bez odchyleń od normy nie ma postępu
Frank Zappa

1. Data: 2005-07-17 23:40:58

Od: FZ <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesus napisał(a):

> No w sumie, ja się z nimi utożsamiam więc to tak jakbym miał
> podnieść rękę na samego siebie.

Jeżeli rzeczywiście autorytetem są dla ciebie hitlerowcy, podniesienie
ręki na samego siebie byłoby w twoim przypadku wskazane.
FZ

--
Bez odchyleń od normy nie ma postępu
Frank Zappa

'Preresponse conflict' - polski odpowiednik terminu psychologicznego
ckliwosc
Przeciw przemocy!
Stek z rekina
Jestem przeciw!