o Husajnie

1. Data: 2005-07-19 18:45:00

Temat: Re: o Husajnie
Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik " Himera" <h...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> news:dbjfgr$spl$1@inews.gazeta.pl...

Rozumiem, że Cię denerwuję.
Ale chyba ie ma innej możliwości.

Może i wydaje Ci się, że naginam, ale wiesz przynajmniej dlaczego tak drążę
?
Ponieważ, mimo, że wyrażasz się nieco niejasno i niby unikasz "rozwiązań"
to jednak cały czas konsekwentnie odmawiasz zbrodniarzowi JAKICHKOLWIEK
praw i dobitnie wyrażasz pogląd, że zupełnie nie dbasz o to, jaką kto jemu
wyrządzi krzywdę i jakim go podda cierpieniom, z lekką, "nieśmiałą" zachętą
w kierunku: "niech go torturują jak on torturował, to jest społeczeństwu
potrzebne, żeby miało poczucie władzy nad złem".

Mnie tam akurat mało interesuje chwytanie Cię za słówka.
Nie chcesz dyskutować - to nie.
Wiesz: Twoje wypowiedzi składają się z dwóch składowych: jedna
składowa to poglady w kwestii "jak jest", a drugia to poglądy
"jak powinno być". Po pierwszej stronie masz opis rzeczywistości,
np. twierdzenie "ludzie potrzebują zadośćuczynienia" lub "nic
nie zwróci krzywd". Po drugiej stronie zaś masz propozycje
rozwiązań. Po tym, jak Cię nieco przycisnąłem twierdzisz,
że teza w stylu "PROPONUJĘ torturować" nie jest wcale Twoją tezą
w kwestii rozwiązań i próbujesz przenieść ją w kategorię
pierwszą: "LUDZIE POTRZEBUJĄ by torturować zbrodniarzy".

Jeśli masz ochotę na dalszą dyskusję to mam propozycję:
wyostrz swoje poglądy. Przedstaw je tak, by nie mieszały
się Twoje własne tezy z ich argumentacją, uzasadnieniami
sięgającymi do natury ludzkiej, zachowań społeczeństw itp.

Jak chcesz wyrazić pogląd: "tortury zbrodniarzy powinny być
dozwolone, bo to pomaga społeczeństwom zapanować nad złem"
to nie ubieraj tego w postać "ludzie potrzebują tortur,
by zapanować nad złem, ale jakby kto pytał to ja tych tortur
absolutnie nie popieram, bo są mi obojętne, ja jedynie przejmuję
się tym, czego potrzebują ludzie".

Bez wyostrzenia pogladów twórcza dyskusja nie będzie tu niestety
możliwa.

1. Data: 2005-07-19 20:23:05

Od: " Himera" <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Redart <r...@o...pl> napisał(a):

> Rozumiem, że Cię denerwuję.
> Ale chyba ie ma innej możliwości.

nie wiem jak to wogole zeszlo ze gadamy o torturach. moze sie zle wyrazilam.
piszesz ze nie jasno, to moj problem, nie umiem przekazywac swoich mysli
dostarczajaco wyraziscie, wybacz.
piszac o karze i torturach mialam na mysli ze nie ma takiej rzeczy na
swiecie ktora zadoscuczynilaby krzywde wyrzadzona masowym ludobojstwem, albo
nawet zabojstwem jednego czlowieka. morderstwo to morderstwo niewazne na
jaka skale jest dokonane.

> [...]
> w kierunku: "niech go torturują jak on torturował, to jest społeczeństwu
> potrzebne, żeby miało poczucie władzy nad złem".

nie odmawiam mu praw i nigdzie tego nie napisalam. kazdy zasluguje na
uczciwy proces.
uwazam ze powinien dostac zaplate za swoje czyny? ale czy jest zaplata za
morderstwo? za zamordowanie bliskiej ci osoby jaka kare zloczyncy bys
wyznaczyl? nie ma takiej kary o to mi chodzi, ze nie ma takiej kary bo
zabicie zbrodniarza czy tez jego torturowanie nie wroci zycia bliskiej
osobie.

> [...]
> np. twierdzenie "ludzie potrzebują zadośćuczynienia" lub "nic
> nie zwróci krzywd". Po drugiej stronie zaś masz propozycje

a jakie to propozycje sa? jak napiszesz ze torturowanie pokazane w TV to sie
rozzloszcze bo to twoje pomysly.

> [...]
> by zapanować nad złem, ale jakby kto pytał to ja tych tortur
> absolutnie nie popieram, bo są mi obojętne, ja jedynie przejmuję

a ty co z tymi torturami? moja gl. mysla przewodnia byla KARA.

kara jako zadoscuczynienie.

nie rozumiem o co ci chodzi i do czego dazysz?

dodam jeszcze jedno, ludzie potrzebuja widziec ze zbrodnia zostala ukarana
aby widziec ze zyja w zdrowym spoleczenstwie, gdzie zbrodnia nie uchodzi na
sucho.

nie popeiram tortur i prosze nie wmawiaj mi czegos czego nie napisalam.

1. Data: 2005-07-20 10:30:28

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jesus" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> TO znaczy miałem na myśli, że umiem się z nimi utożsamić,

Moim zdaniem nie umiesz - to z czym sie utozsamiasz to z
*wizerunkiem filmowym*, a nie z realna postacia czy realna sytuacja.
Pamietaj o tym!
Pozdrawiam,
Duch

'Preresponse conflict' - polski odpowiednik terminu psychologicznego
ckliwosc
Przeciw przemocy!
Stek z rekina
Jestem przeciw!