Re: o wyższości paneli nad wykładziną lub odwrotnie

From: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: o wyższości paneli nad wykładziną lub odwrotnie
Date: Fri, 5 Sep 2003 13:11:34 +0200
Sender: d...@p...onet.pl@158.75.30.201

Użytkownik "MK" <m...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
news:10d5.00002be6.3f584f04@newsgate.onet.pl...
> Widzę wkoło, że wciąż i niezmiennie nadal polularne są panele. Czy
> rzeczywiście są tak uniwersalne i odporne na zniszczenia? Czy nie macie
> złych doświadczeń? Jakie zalety?

Bardzo wrażliwe na porysowanie np. piaskiem. Jak każda rzecz lakierowana.
Jesli nie planujesz chodzenia po pokoju w butach, to sie nadają. Do
przedpokoju odpada.

> Jak ma się do tego terakota - np. do przedpokoju?

OK. Łatwo się czyści. Odporne na wodę. Tylko wybierz ciemną fugę, bo biała
straci kolor po miesiącu. Ja do zielonej terakoty (w jasno- i ciemno szare
kropki) mam szarą fugę.

> Pojawiają się też podłogi korkowe. Macie jakieś doświadczenia?
Teoretycznie
> są bardzo zachwalane przez producentów.

Jak panele. Trochę bardziej miękkie - tłumią lepiej kroki.

> A może wolicie wykładziny podłogowe tzw. elastyczne (nie chodzi o
> dywanowe!). Dużo dobrego też słyszałam: spory wybór wzorów, łatwe w
> położeniu, ciepłe i miękkie, odporne na zniszczenia.

Nie, nie nie!. Chyba, że lubisz mieszkać w plastiku - to wtedy są OK.

Spory wybór wzorów: imitacje drewna, imitacje kamienia i imitacje imitacji.
Wygląda bardziej na imitację.

> Pochwalcie się może co macie w domu (w poszczególnych pomieszczeniach).
Skąd
> taka a nie inna decyzja. Może wyjdzie z tego jakiś ranking?
> Może słówko o kosztach?

Przedpokój + kuchnia. Terakota. Łatwe do posprzątania. Dom jest do
mieszkania, a nie do sprzątania.

Pokój. Parkiet. Był już.

Łazienka. Glazura do podłogi, dopasowana do ścian. Odporne na wodę, łatwo
sie myje.

Balkon. Jest szlichta betonowa, będzie pomalowana. Nie przesadzajmy z
balkonem. Ma być praktyczne, wodo i mrozoodporne.

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin