o wyższości paneli nad wykładziną lub odwrotnie

1. Data: 2003-09-05 08:53:24

Temat: o wyższości paneli nad wykładziną lub odwrotnie
Od: "MK" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem kompletną nowicjuszką w tematach mieszkanie + remont, więc proszę o
Wasze opinie i doświadczenia.

Widzę wkoło, że wciąż i niezmiennie nadal polularne są panele. Czy
rzeczywiście są tak uniwersalne i odporne na zniszczenia? Czy nie macie
złych doświadczeń? Jakie zalety?

Jak ma się do tego terakota - np. do przedpokoju?

Pojawiają się też podłogi korkowe. Macie jakieś doświadczenia? Teoretycznie
sš bardzo zachwalane przez producentów. Chyba jednak bardzo drogie?

A może wolicie wykładziny podłogowe tzw. elastyczne (nie chodzi o
dywanowe!). Dużo dobrego też słyszałam: spory wybór wzorów, łatwe w
położeniu, ciepłe i miękkie, odporne na zniszczenia.

Pochwalcie się może co macie w domu (w poszczególnych pomieszczeniach). Skąd
taka a nie inna decyzja. Może wyjdzie z tego jakiś ranking?
Może słówko o kosztach?

1. Data: 2003-09-05 10:58:49

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

MK napisał(a):

> Widzę wkoło, że wciąż i niezmiennie nadal polularne są panele. Czy
> rzeczywiście są tak uniwersalne i odporne na zniszczenia? Czy nie macie
> złych doświadczeń? Jakie zalety?

Mam w pokoju dziennym, ale raczej z tych droższych, Quick Step. Po
prawie roku użytkowania, w tym "męczenia" przez 2 małych dziecków
praktycznie żadnych śladów użytkowania. Bajecznie łatwe do
położenia/przełożenia i wymiany. Pod spodem mam zielone, grube płyty
Eko-Por, co sprawia, że podłoga jest stosunkowo cicha i nie "klekocze"
przy chodzeniu jak panele położone na 2 mm. piance. Podłoga regularnie
myta mopem i odkurzaczem piorącym. Po rozpoczęciu sezonu grzeczego
trochę się rozeszła i wypadało by podobijać, jak przewiduje zresztą
producent.

> Jak ma się do tego terakota - np. do przedpokoju?

Mam w przedpokojokuchni. Fuga ciemnieje :( Banalne do utrzymania w
czystości. Na razie nie testowałem na upadek swobodny 2 kg garnka.

> A może wolicie wykładziny podłogowe tzw. elastyczne (nie chodzi o
> dywanowe!). Dużo dobrego też słyszałam: spory wybór wzorów, łatwe w
> położeniu, ciepłe i miękkie, odporne na zniszczenia.

Z ostatnim absolutnie się nie zgodzę. Miałem w poprzednim mieszkaniu.
Pociąć to można byle czym, nawet gwoździkiem "znalezionym niechcący"
butem na dworze. Poza tym cena niektórych wzorów jest kosmiczna.

> Pochwalcie się może co macie w domu (w poszczególnych pomieszczeniach).

J.w, pokój dziecinny panele j.w., drugi pokój dziecinny zamierzam
położyć panele j.w., sypialnia - wykładzina dywanowa na filcu.

> Może słówko o kosztach?

Obowiązkowo ?

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2003-09-05 11:11:34

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MK" <m...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> Widzę wkoło, że wciąż i niezmiennie nadal polularne są panele. Czy
> rzeczywiście są tak uniwersalne i odporne na zniszczenia? Czy nie macie
> złych doświadczeń? Jakie zalety?

Bardzo wrażliwe na porysowanie np. piaskiem. Jak każda rzecz lakierowana.
Jesli nie planujesz chodzenia po pokoju w butach, to sie nadają. Do
przedpokoju odpada.

> Jak ma się do tego terakota - np. do przedpokoju?

OK. Łatwo się czyści. Odporne na wodę. Tylko wybierz ciemną fugę, bo biała
straci kolor po miesiącu. Ja do zielonej terakoty (w jasno- i ciemno szare
kropki) mam szarą fugę.

> Pojawiają się też podłogi korkowe. Macie jakieś doświadczenia?
Teoretycznie
> są bardzo zachwalane przez producentów.

Jak panele. Trochę bardziej miękkie - tłumią lepiej kroki.

> A może wolicie wykładziny podłogowe tzw. elastyczne (nie chodzi o
> dywanowe!). Dużo dobrego też słyszałam: spory wybór wzorów, łatwe w
> położeniu, ciepłe i miękkie, odporne na zniszczenia.

Nie, nie nie!. Chyba, że lubisz mieszkać w plastiku - to wtedy są OK.

Spory wybór wzorów: imitacje drewna, imitacje kamienia i imitacje imitacji.
Wygląda bardziej na imitację.

> Pochwalcie się może co macie w domu (w poszczególnych pomieszczeniach).
Skąd
> taka a nie inna decyzja. Może wyjdzie z tego jakiś ranking?
> Może słówko o kosztach?

Przedpokój + kuchnia. Terakota. Łatwe do posprzątania. Dom jest do
mieszkania, a nie do sprzątania.

Pokój. Parkiet. Był już.

Łazienka. Glazura do podłogi, dopasowana do ścian. Odporne na wodę, łatwo
sie myje.

Balkon. Jest szlichta betonowa, będzie pomalowana. Nie przesadzajmy z
balkonem. Ma być praktyczne, wodo i mrozoodporne.

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin

1. Data: 2003-09-05 11:20:16

Od: "2nd" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]

> Pochwalcie się może co macie w domu (w poszczególnych pomieszczeniach).
Skąd
> taka a nie inna decyzja. Może wyjdzie z tego jakiś ranking?
> Może słówko o kosztach?

deska barlinecka - takie panele, tylko z drewna (gr. 15mm). można dostać
tzw. 2 gatunek - różni się gwarancją: 2 lata a nie 10, w cenie lepszych
paneli (ok. 70 zł/m kw) oczywiście "co kto lubi" ale dla nas to jest
rewelacja :)

2nd

1. Data: 2003-09-05 13:05:50

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, nie nie!. Chyba, że lubisz mieszkać w plastiku - to wtedy są OK.
>
> Spory wybór wzorów: imitacje drewna, imitacje kamienia i imitacje
imitacji.
> Wygląda bardziej na imitację.

hmmm...
Tak może było 10 lat temu, ale teraz wykładziny "plastikowe" są całkiem
fajne. I po kiego grzyba kupować "imitację" jak można sobie sprawić jakieś
cudo z kompletnie odjechanym wzorem? Albo np. idealnie gładka, jednobarwna,
ciepła i śliska powierzchnia?
Teraz wykładziny elastyczne mają różne super powłoki, odporne na
zarysowania, antybakteryjne i inne cuda.
Sama się przymierzam do wymiany (stara mi trochę nie pasuje do mojej wizji).
Dużą zaletą dla mnie jest to, że jak mi spada na podłogę szkło, to nie
rozbija mi się w mak jak na terakocie, i w przeciwieństwie do terakoty (bez
ogrzewania podłogowego) jest ciepła, i nie trzeba się bać kałuż, tak jak ma
to miejsce z drewnem. łatwo się czyści.

Asmira

1. Data: 2003-09-05 13:16:22

Od: "huck" <d...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

/ciach/
> Dużą zaletą dla mnie jest to, że jak mi spada na podłogę szkło, to
nie
> rozbija mi się w mak jak na terakocie,
a jak sie rozbija ?na wieksze kawałki ?? to taka różnica ?? :)
huck

1. Data: 2003-09-05 13:20:36

Od: "huck" <d...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "2nd" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [ciach]

pomieszczeniach).
> Skąd
wiatrołap+kuchnia +jadalnia +czesc halu
gres ciemna zielen 26 zeta m2
czesc hallu+ czesc jadalni
deska barlinecka badi 89 z/m2
salon
panele fornirowane buk 36z/m2
kibelek dół
granit polerowany 50z/m2
hall gora
panele fornirowane orzech 54 z/m2
łazienak gora terakota 30 z/m2
sypialnie jescze nie kupione
huck

1. Data: 2003-09-05 21:00:07

Od: kleeo <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panele sa rozne, jedne bardziej wytrzymale inne mniej. W starym
mieszkaniu mialam jakies najtansze i byly ok, teraz mam classena i sa
calkiem do kitu, cokolwiek spadnie zostawia slad. Jako ciekawostke dodam
ze w starym mieszkaniu mialam mala powodz i zalane zostaly cale panele
(staly w wodzie moze nie tak dlugo ale wygladaly fatalnie), na drugi
dizen byl pan z ubezpieczalni i stwierdzil ze cala podloga do wymiany.
Ale....jak wyschla to prawie sladu nie bylo. Dostalismy pieniadze, a
podlogi nie wymienialismy i mieszkanko niedlugo zostalo sprzedane....

Terakote fundnelam sobie szara i szare fugi - koszmar, w kuchni sa
juz czarne.

Na strychu (2 poz) mam na podlodze korek. Niby tanszy wzor i mialo byc
taniej, ale poszlo tyle kleju (drogiego) i pozniej wykonczenie listwami
korkowymi - ogolnie bardzo drogo. A efekt? Korek jest bez powloki,
woskowany lub lakierowany, ze wzgledu na wygode wzielismy ten ostatni i
na pierwszy rzut oka wyglada jak wykladzina podlogowa. Moze jakbysmy
wzieli jakis super drogi wzor byloby lepiej, ale jeszcze drozej....:(
Poza tym ulozenie korka kosztuje dosc duzo, moj maz kladl wiec sam
(trzeba obstukac gumowym mloteczkiem kazda plytke korka, a wczesniej
posmarowac podloge i korek smierdzacym jak butapren klejem i nie daj
boze sie pomylic, bo potem mozna juz tylko zeskrobac....). Nigdy wiecej
nie bede miala korka, chyba ze wygram w totka (na co licze :))

--
pozdrawiam,
kleeo co szuka dzialki

Archiwum grupy --- pl.rec.dom ---
Forum dyskusyjne: http://dom.idealny.pl

1. Data: 2003-09-06 10:48:13

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a jak sie rozbija ?na wieksze kawałki ?? to taka różnica ?? :)

Bardzo rzadko mi się coś tłucze. Jesli już, to jakieś wyjątkowo kruche
szkło.
Wykładzina jest kilkuwarstwowa i dość gruba. Nie leży (nie jest przyklejona)
na gołym betonie.

Co do cen, to te lepsze wykładziny stoją w cenie ponad 50 zł metr kw.

Poważną ich wadą (dla niektórych) jest to, że są po prostu niemodne.

Asmira

1. Data: 2003-09-07 22:20:46

Od: "Natalia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Bardzo wrażliwe na porysowanie np. piaskiem. Jak każda rzecz lakierowana.
> Jesli nie planujesz chodzenia po pokoju w butach, to sie nadają. Do

Moje nie są na to wrażliwe, często chodzę po nich w butach, do tego dwa psy,
które też bamboszy nie zakładają. Ale mam takie panele z górnej półki (quick
Step).

> Nie, nie nie!. Chyba, że lubisz mieszkać w plastiku - to wtedy są OK.
>
> Spory wybór wzorów: imitacje drewna, imitacje kamienia i imitacje
imitacji.
> Wygląda bardziej na imitację.

I nie spotkałam jeszcze takiej wykładziny, na której po stosunkowo niedługim
czasie nie widać zminay koloru w miejscach, gdzie się częściej chodzi, albo
wytarcia wzorka.

> Skąd

Kuchnia, sień, pomieszczenie gospodarcze i obie łazienki - płytki.
Salon i korytarz - panele
Pozostałe pokoje - wykładzina dywanowa

Tak wydawało nam się najwygodniej i najprzyjemniej. Lubię chodzić po
pokojach bez butów, ale przy dwóch psach i dwóch kotach (a w perspektywie
pewnie więcej) wykładzina dywanowa w salonie byłaby niepraktyczna (jest
bezpośrednie wejście z dworu). Poza tym nie cierpię, jak goście ściągają
buty. Płytki są najłatwiejsze do posprzątania, w przedpokoju mam takie, na
których i wiadra piasku nie byłoby widać.

Natalia

czajnik zapach fabryczny ???
Odp: klej na balkon
podkład pod wykładzine dywanowa
czym dogrzac, co kupic?
Stabilność wanny z panalem PCV i jakie uszczelnienie?