Re: ogrodowe wedzenie miesa

From: "piotrh" <p...@t...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: ogrodowe wedzenie miesa
Date: Tue, 13 Sep 2005 11:06:47 +0200

Opisuję szkołę sztutowską i z Kątów Rybackich gdzie ryby kupuje się
na plaży w porcie , jeszcze żywe , w Sztutowie oprawia , soli i wędzi .
Sam tam tak robię często ;-)
Więc Sztutowiacy pouczyli :

> kazde drewno ma swoje wlasciwosci
> i nie powiedziane
> ze owocowe pestkowe maja najlepsze
oczywiście , ale tam prawa muszą być proste i jednoznaczne : owocowe ,
najlepsze wiśnie ;-)

Więc Sztutowiacy pouczyli :
> .

> przy wedzeniu wieprzowiny
> jalowcem na koncu "opala " sie wedzone mieso
> i wlasnie wystarczy do tego galaz czy dwie
> aby nie przypalic
oczywiście , ale jak wyżej ;-)

> :)
> wedzac wieksze ryby w rodzaju leszczy
> karpi czy linow wieszam je w koszyczku z 4 witek wierzbowych
> :)
To świetny pomysł :-)
> ryba wedzona prawdziwie na zimo
> nie powinna spasc z drutow
> :)
Te leszcze o których mówiłem , to mają po 3 kilo czasem (po oprawieniu), a
ich zaletą jest
oczywiście tłustość i wielkie łatwe do usunięcia ości :-)
Jadł ktoś małe leszcze ? Proponuję spróbować he,he ;-)
Podgrzanie na końcu mocno zmiękcza rybę i przy takiej wadze jak źle
zahaczona
lubi spaść , ale poprawia smak niemożebnie :-)))

Oczywiście ryby do wędzenia nacieramy solą !

--

Pozdrawiam :-) pithal