Re: okap szufladowy czy nie?

Data: 2005-05-23 06:33:13
Temat: Re: okap szufladowy czy nie?
Od: Marcin Sławicz <m...@n...onet.pl>

Użytkownik "the.one" <t...@g...xx> napisał w wiadomości
news:d6qppa$86t$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Na razie wychodzi na to ze musze kupic ta szuflade. W sumie raz wydam
wiecej i
> potem bedzie spokoj, ale pieniedzy i tak szkoda.

Nikt nie zwrócił uwagi na to, że przynajmniej część okapów (jeśli nie
wszystkie; mój w każdym razie tak) mają w rurze wylotowej wbudowany zawór -
klapkę, która odchyla się pod wpływem wymuszonego ciągu, a odcina komin w
spoczynku. Taki okap bez włączonego wentylatora po prostu nie działa. Klapkę
można zapewne wymontować, ale wtedy nie ma zabezpieczenia przed cofającym
się powietrzem (np. przy silnych wiatrach).
Ja mam tunel okapu dołączony do podzielonej kratki wentylacyjnej: połowa
kratki dla okapu, połowa dla wentylacji grawitacyjnej. Nie mam gazu (to ma
znaczenie, przynajmniej z punktu widzenia przepisów budowlanych).
Pozdrawiam,
Marcin