Re: olej lniany ?

From: "Jagna " <b...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: olej lniany ?
Date: Wed, 14 Dec 2005 17:00:50 +0000 (UTC)

pamana <b...@a...pl> napisał(a):

> do czego uzywacie oleju np.lnianego ?
> ogladalm w sklepach rozn erózniaste ,wyglądaj pieknie

Eeee to co teraz w sklepach to tylko kiepska imitacja prawdziwego oleju
lnianego. Jak byłam młodsza kupowało sie taki olej nalewane od baby prosto z
beczki, byl gęstosci smaru i koloru brązowego. Chociaż ten też nie jest
najgorszy ale to nie to. A mozę ktoś wie gdzie w wawie kupić tkai gęsty i
ciemny??
U nas w domu używalo sie go do potraw wigilijnych, do barszczyku i kapusty.
Teściowa robi na wigilie kasze z takiem olejem. A ja osobiście (co też
wyniosłam z domu) zajadam sie w okresie światecznym cebulką z olejem. Sole
taką cebulkę, czekam aż sok puści zalewam ojejem (cebulka musi być na
cieniuśkie piórka) i zajadam maczając chlebuś. Puchotam. Moje dziecko od 3
roku zycia zajada sie ze mną:)
Ps. Dla mnie olej lniany to obok pomidorówki odrazu z ziemniakami, "dziada
vel kapłona", smazonej lebiody, jagodzianki i "japcanki" i wiśnianki jadanymi
z ziemniakami, pierogami z miętą i serem w ziemniaczanym cieście, i śledzia
ze śledzi ze skorą przyżadzanego to smaki dzieciństwa których nic nie jest
wstanie zastapić....
Heh ale się rozmarzyłam
AgaL marzycielsko pozdrawiam