olej lniany ?

1. Data: 2005-12-13 14:22:20

Temat: olej lniany ?
Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

do czego uzywacie oleju np.lnianego ?
ogladalm w sklepach rozn erózniaste ,wyglądaj pieknie (ceny tez:-/)ale
do czego to uzywac?
smazenie ,sałatki?
p.

2. Data: 2005-12-13 15:45:08

Temat: Re: olej lniany ?
Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> do czego uzywacie oleju np.lnianego ?
> ogladalm w sklepach rozn erózniaste ,wyglądaj pieknie (ceny tez:-/)ale
> do czego to uzywac?
> smazenie ,sałatki?
> p.

do sledzia na wigilie ::)))))))))))))))))))))

i jako omasta do kartofelków na wigilie...ale olej musi swierzutki
byc...pyyycha :))

marek

3. Data: 2005-12-13 16:02:59

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie Marek W. napisał(a):

> do sledzia na wigilie ::)))))))))))))))))))))
>
> i jako omasta do kartofelków na wigilie...ale olej musi swierzutki
> byc...pyyycha :))

E tam, olej lniany to do konserwacji drewna jest :)) i basta. A do
śledzia... kukurydziany

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
www.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

4. Data: 2005-12-13 16:24:45

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "panta_rei" <j...@c...znajdzie> napisał w wiadomości
.

> E tam, olej lniany to do konserwacji drewna jest :)) i basta. A do
> śledzia... kukurydziany

Wszystko zalezy od regionu...na Lubelszczyźnie własnie teraz sie tłoczy
lniany olej ..na wigilie własnie...
warto pozmakować..nawet ociupinke :))

Marek

> www.sztrandek.int.pl

A czemu ta stronka nie działa pod Mozillą??

M.

5. Data: 2005-12-13 16:41:13

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W."
<U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał w
wiadomości news:dnmt2h$oti$1@news.lublin.pl...
> Wszystko zalezy od regionu...na Lubelszczyźnie własnie teraz sie tłoczy
> lniany olej ..na wigilie własnie...
> warto pozmakować..nawet ociupinke :))

A w moim regionie (świętokrzyskie), tradycyjny olej na wigilie, to ciemny
rzepakowy.

Pozdrawiam,
Akulka

6. Data: 2005-12-13 16:58:24

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wiadomości news:dnmt2h$oti$1@news.lublin.pl...
>
> A w moim regionie (świętokrzyskie), tradycyjny olej na wigilie, to ciemny

Rzepakowy ciemny tez jest..:))

lniany jest delikatniejszy :))

Marek

7. Data: 2005-12-13 17:59:38

Od: "Małgorzata" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do czego uzywacie oleju np.lnianego ?
> ogladalm w sklepach rozn erózniaste ,wyglądaj pieknie (ceny tez:-/)ale

Raczej do smazenia nie uzywa sie oleju lnianego. Moja Mama uzywa go do
chleba zamiast masla tzn odrywa kawalki pieczywa i macza w uprzednio nalanym
na talerzyk oleju. Wiem ze mozna do salatek, kasz itp - co lubisz :) Ma
specyficzny gorzkawy smak.
O ile wiem nie jest jakos strasznie drogi - ok 6zl/500ml - na probe mozna
sie poswiecic.Mozna go teraz kupic niemal w kazdym spozywczym.
Pozdrawiam
Gosia

8. Data: 2005-12-13 18:17:29

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dnmlcl$kic$1@news.dialog.net.pl>, pamana <b...@a...pl>
wrote:

> do czego uzywacie oleju np.lnianego ?
> ogladalm w sklepach rozn erózniaste ,wyglądaj pieknie (ceny tez:-/)ale
> do czego to uzywac?
> smazenie ,sałatki?

Lniany stosowany jest główne w malarstwie olejnym. W kuchni polskiej
tradycyjnie tylko w okresie ścisłego postu, a współcześnie w niektórych
regionach do potraw wigilijnych. Zalecany też dla osób zagrożonych
miażdżycą.

Władysław

9. Data: 2005-12-13 18:18:48

Od: "Małgorzata" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2005-12-13 20:53:30

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
.

> E tam, olej lniany to do konserwacji drewna jest :)) i basta. A do

A świerzutki to chyba do smarowania jak ktoś świerzb ma na ten przykład
:P
Ania
--
***********e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ***********

Chleby - gnioty
Kiełbaski Norymberskie w Krakowie
Suchy mielony mak
pasztet
kupno lodówki, wybór sprzedawcy, opinia o sklepie inetowym - BARDZO PROSZĘ o wypowiedzi!