olej lniany ?

11. Data: 2005-12-14 00:32:18

Temat: Re: olej lniany ?
Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 13 Dec 2005 16:45:08 +0100, "Marek W."
<U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> wrote:

>do sledzia na wigilie ::)))))))))))))))))))))
>
>i jako omasta do kartofelków na wigilie...ale olej musi swierzutki
>byc...pyyycha :))

Do kaszy gryczanej - z niczym kasza tak nie smakuje...

--
Darek

12. Data: 2005-12-14 06:50:15

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <ann@post> napisał w wiadomości

> A świerzutki to chyba do smarowania jak ktoś świerzb ma na ten przykład
> :P
> Ania
> --

Hmmm

Pare lat na tym swiecie zyje jush...i świerzba zywego nie widziałem....

w której czesci naszego niewątpliwie pięęęęęęęęeknego kraju występuje taki
zwierz??

;)))))))))))))))))))))

Marek

13. Data: 2005-12-14 06:57:22

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W."
<U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał w
wiadomości

>ale olej musi swierzutki byc...pyyycha :))

Kupilam jakis czas temu takowy olej i ... stal sobie w lodowce, bo za bardzo
mi jego smak nie podchodzil i do niczego mi nie pasowal. Powiem nawet,
blee:( Moze firma nie ta? Jaka ew.polecacie?
Teraz jest przeterminowany (jakies 2m-ce). Co mozna z nim zrobic poza
wyrzuceniem? Do czego wykorzystac?

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

14. Data: 2005-12-14 07:52:06

Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek W. napisał(a):

> Hmmm
>
> Pare lat na tym swiecie zyje jush...i świerzba zywego nie widziałem....

A "świerzutki" olej widziałeś? ;)

--
Ania

"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead"

http://www.aniared.blog.onet.pl

15. Data: 2005-12-14 07:52:31

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aniared" <a...@n...pl> napisał w wiadomości

> A "świerzutki" olej widziałeś? ;)

mea culpa...

czasem sie przedobrzy...:(((((

Marek

16. Data: 2005-12-14 08:19:41

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s napisał(a):

> Teraz jest przeterminowany (jakies 2m-ce). Co mozna z nim zrobic poza
> wyrzuceniem? Do czego wykorzystac?

Do malarstwa olejnego, do zabezpieczenia drewna...

--
richo

17. Data: 2005-12-14 11:42:13

Od: "Michał" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do malarstwa olejnego, do zabezpieczenia drewna...

Do zabezpieczania drewna, to jest pokost (olej lniany przegotowany z cynkiem,
ołowiem i dłuuuugo sezonowany:)
W malarstwie olejnym również używa się oleju modyfikowanego ołowiem.
Oba są truciznami.

Niech nikt nie próbuje stosować w kuchni!

Michał

18. Data: 2005-12-14 12:21:35

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie Michał napisał(a):

> Do zabezpieczania drewna, to jest pokost (olej lniany przegotowany z cynkiem,
> ołowiem i dłuuuugo sezonowany:)

A terpentyna to co.... wypili?

wymieszać 1:1 olej z terpentyną, dosypać jakichś śmieci ołowianych i
dopiero sezonować, cynku nie polecam, daje cierpki smak ;)

> W malarstwie olejnym również używa się oleju modyfikowanego ołowiem.
> Oba są truciznami.
>
> Niech nikt nie próbuje stosować w kuchni!

nieznaszsie :)

A jak już straszymy olejem lnianym to uważać na szmaty nasączone nim-
ulegają samozapłonowi!

Pozdrawiam.
PS. Smacznego!
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
www.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

19. Data: 2005-12-14 16:41:19

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@n...onet.pl>,
"Michał" <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> ołowiem i dłuuuugo sezonowany:)
> W malarstwie olejnym również używa się oleju modyfikowanego ołowiem.

Nie tylko. Jak najbardziej używa się też czystego oleju lnianego.

Władysław

20. Data: 2005-12-14 16:42:27

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał napisał(a):

> W malarstwie olejnym również używa się oleju modyfikowanego ołowiem.

Bredzisz ;-)
Wiesz jakby wyglądała biel tytanowa z pokostem?

--
richo

Chleby - gnioty
Kiełbaski Norymberskie w Krakowie
Suchy mielony mak
pasztet
kupno lodówki, wybór sprzedawcy, opinia o sklepie inetowym - BARDZO PROSZĘ o wypowiedzi!