olej lniany ?

21. Data: 2005-12-14 17:00:50

Temat: Re: olej lniany ?
Od: "Jagna " <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pamana <b...@a...pl> napisał(a):

> do czego uzywacie oleju np.lnianego ?
> ogladalm w sklepach rozn erózniaste ,wyglądaj pieknie

Eeee to co teraz w sklepach to tylko kiepska imitacja prawdziwego oleju
lnianego. Jak byłam młodsza kupowało sie taki olej nalewane od baby prosto z
beczki, byl gęstosci smaru i koloru brązowego. Chociaż ten też nie jest
najgorszy ale to nie to. A mozę ktoś wie gdzie w wawie kupić tkai gęsty i
ciemny??
U nas w domu używalo sie go do potraw wigilijnych, do barszczyku i kapusty.
Teściowa robi na wigilie kasze z takiem olejem. A ja osobiście (co też
wyniosłam z domu) zajadam sie w okresie światecznym cebulką z olejem. Sole
taką cebulkę, czekam aż sok puści zalewam ojejem (cebulka musi być na
cieniuśkie piórka) i zajadam maczając chlebuś. Puchotam. Moje dziecko od 3
roku zycia zajada sie ze mną:)
Ps. Dla mnie olej lniany to obok pomidorówki odrazu z ziemniakami, "dziada
vel kapłona", smazonej lebiody, jagodzianki i "japcanki" i wiśnianki jadanymi
z ziemniakami, pierogami z miętą i serem w ziemniaczanym cieście, i śledzia
ze śledzi ze skorą przyżadzanego to smaki dzieciństwa których nic nie jest
wstanie zastapić....
Heh ale się rozmarzyłam
AgaL marzycielsko pozdrawiam

22. Data: 2005-12-14 17:01:15

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dnpi1t$4rq$1@atlantis.news.tpi.pl>,
richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> wrote:

> Bredzisz ;-)
> Wiesz jakby wyglądała biel tytanowa z pokostem?

Nic nie ma do rzeczy. Związki ołowiu są sykatywą ? przyspieszają
twardnienie oleju lnianego. Np. taką sykatywą jest biel ołowiowa, którą
jak najbardziej można mieszać z bielą tytanową. Dodatek innych soli
ołowiu z kolei nie musi wpływać na fizyczne własności oleju.

Władysław

Chleby - gnioty
Kiełbaski Norymberskie w Krakowie
Suchy mielony mak
pasztet
kupno lodówki, wybór sprzedawcy, opinia o sklepie inetowym - BARDZO PROSZĘ o wypowiedzi!