oliwa do maczania chleba-ma ktos przepis?

1. Data: 2005-07-08 11:11:53

Temat: oliwa do maczania chleba-ma ktos przepis?
Od: "gregorius" <i...@m...internetdsl.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Niedawno bylem w fajnej knajpce, na poczatek jedzenia podano oliwe z
przyprawami i kawalki chleba przyrumienione. Bylo to proste i pyszne. Wiem,
ze moge zrobic sobie oliwe z przyprawami i probowalem ale nie byla tak
dobra. Moze ktos ma jakis przepis na to jakie przyprawy mozna uzyc?
pozdrawiam
greg

2. Data: 2005-07-08 13:13:28

Temat: Re: oliwa do maczania chleba-ma ktos przepis?
Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

gregorius wrote:
> [...]
> ze moge zrobic sobie oliwe z przyprawami i probowalem ale nie byla tak
> dobra. Moze ktos ma jakis przepis na to jakie przyprawy mozna uzyc?

wróżka ma niestety wychodne, a szklana kula w naprawie...

są różne oliwy z przyprawami i naprawdę nie mam pojęcia, co ci
smakowało. Możesz próbować z następującymi przyprawami:

estragon
bazylia
czosnek
chili (uważać, bo kapsaicyna rozpuszcza się w tłuszczach)
tymianek
majeranek
pieprz w kulkach (to samo: piperyna rozpuszcza się w tłuszczu)

możesz popróbować różne kombinacje. Zioła prowansalskie też są niezłe w
całości.

Waldek

3. Data: 2005-07-08 13:23:17

Od: "gregorius" <i...@m...internetdsl.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pieprz w kulkach (to samo: piperyna rozpuszcza się w tłuszczu)
>
> możesz popróbować różne kombinacje. Zioła prowansalskie też są niezłe w

:) nie przyjalbym rady od tak eterycznych i zapewne pozbawionych kubeczkow
smakowych istot jak wrozka, a tym bardziej od bezmyslowej pozbawionej nawet
najprostszego otworu gebowego - szklanej kuli. Raczej oczekiwalem na
inspiracje i sugestie takie jak napisales, wiec jezeli chodzi o mnie nie
zawiodlem sie Twoja odp. za ktora tez dziekuje. Lubie po-eksperymentowac i
zrobie to z przyprawami o ktorych piszesz.
dzieki
greg

4. Data: 2005-07-08 15:20:36

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

gregorius wrote:
> [...]
> ze moge zrobic sobie oliwe z przyprawami i probowalem ale nie byla tak
> dobra. Moze ktos ma jakis przepis na to jakie przyprawy mozna uzyc?

Soli. Tylko i wylacznie (w moim przypadku).
Oliwa, chyba nie musze mowic, extra virgine.

Ewcia

--
Niesz

5. Data: 2005-07-08 16:37:15

Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> Soli. Tylko i wylacznie (w moim przypadku).
> Oliwa, chyba nie musze mowic, extra virgine.

a ja lubię jeszcze balsamico do tego. Też bez przypraw za wyjątkiem soli

Waldek

6. Data: 2005-07-08 22:05:34

Od: Sabina <g...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 08 Jul 2005 18:37:15 +0200, Waldemar Krzok
<w...@t...de> wrote:

>a ja lubię jeszcze balsamico do tego. Też bez przypraw za wyjątkiem soli

Tez lubie tak skromnie, z balsamico albo bez, ale oregano sie dobrze
sprawdza do tego, kiedy sie chce troche konkretniejszego smaku.
Greg, radze sprobuj z oregano.
No i moze nie powinnam, ale jak oregano to jakis Kamis czy Kotanyi,
moze jeszcze jakis inny ale nie z Cykorii bo smakuje jak siano.

--
Sabina

7. Data: 2005-07-09 11:09:44

Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Sabina wrote:

> [...]
> No i moze nie powinnam, ale jak oregano to jakis Kamis czy Kotanyi,
> moze jeszcze jakis inny ale nie z Cykorii bo smakuje jak siano.

najlepiej wziąć świeżą gałązkę lub ich kilka. Obojętnie jakiego zielska,
znaczy do smaku.

Waldek

8. Data: 2005-07-10 21:44:00

Od: tomasoburkaso <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> najlepiej wziąć świeżą gałązkę lub ich kilka. Obojętnie jakiego zielska,
> znaczy do smaku.

Mam nienajlepsze doświadczenie ze świeżym oregano do oliwy. Zrobiło się
czarne podejrzanie. Sam zapach też nie zachwycał. Nie powtarzałem
doświadczenia więc nie wiem czy jest powtarzalne ;)

Tomaso

9. Data: 2005-07-12 00:27:51

Od: Sabina <g...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 10 Jul 2005 23:44:00 +0200, tomasoburkaso
<t...@g...pl> wrote:

>Mam nienajlepsze doświadczenie ze świeżym oregano do oliwy. Zrobiło się
>czarne podejrzanie. Sam zapach też nie zachwycał. Nie powtarzałem
>doświadczenia więc nie wiem czy jest powtarzalne ;)

Jestem zwolenniczka swiezych ziol, ale oregano raczej dla ozdoby
hoduje, wydaje mi sie za malo aromatyczne w stosunku do suszonego.
Moze dlatego, ze nie korzystam z "przepisow" dotyczacych zbioru
(wieczorem w suche dni w czasie kwitnienia, czy cos takiego) -
korzystam z ziol z parapetu wtedy kiedy potrzebuje a nie kiedy akurat
odpowiednia pora jest :)

--
Sabina

10. Data: 2005-07-12 07:14:07

Od: "Anna 'Akna' Strzyżewska" <akna[nospam]@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości

> [...]
>chili (uważać, bo kapsaicyna rozpuszcza się w tłuszczach)
> pieprz w kulkach (to samo: piperyna rozpuszcza się w tłuszczu)

Pozwolę sobie zadać 2 pytanka:
Po jakim czasie oliwa nabierze odpowiedniego aromatu ?(czosnek)
Dlaczego należy uważać na piperynę i kapsaicynę?

Akna

nalewka - w czym przygotowac i jakas ogolna zasada
Wino czerwone - jakie??
Enchilades
Strona food-info.net (Polski)
morwy