Re: operacja lakotki (łąkotki)

From: Morris <m...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: operacja lakotki (łąkotki)
Date: Sat, 24 Jun 2006 12:49:50 +0200

Sabina napisał(a):
uszkodzenie lakotki ma potwierdzic usg
Skoro lekarz juz je stwierdził to po co je potwierdzać dodatkowym
badaniem, do tego takim, które moim zdaniem nie wiele wnosi jesli chodzi
o klana (chyba że robione jest przez jedego z kilku lekarzy w Polsce
którzy naprawde się znają na USG kolan). Sama artroskopia jest zabiegiem
diagnostyczno - operacyjnym...

zaczeto mnie straszyc (znajomi), ze w trakcie zabiegu/operacji moga mi na
dobre unieruchomic staw i ze lepiej zostawic jak jest
Znajomi nie mają racji... no ale w Polsce wszyscy sie znają na
medycynie. Co trzebaby zrobic zeby unieruchomic staw? Hmmmmm... chyba
zgolic shaverem calą chrzastke do gości gabczastej i zapakowac kilka
drutów unieruchamiajacych staw :)

podobno polamana lakotka uszkadza staw
A z tym sie zgadzam...

Zastanawiam sie czy jest mozliwe, ze po usg od razu zostawia mnie w
szpitalu.
Myślę, że wyznaczą Ci termin zabiegu i przyjedziesz na dzien lub dwa
przed nim do szpitala... Mało prawdopodobne, że wykonają to "z marszu"...

> Chcialabym, aby ktos doswiadczony powiedzial mi, jak to wyglada. Rowniez
> mniej wiecej - jak wyglada zabieg - narkoza? Ile lezy sie w szpitalu? Ile
> dni po operacji noga staje sie uzyteczna?
Rodzaj znieczulenia dobierze anestezjolog po rozmowie z Toba przed
operacją... Najczęściej jest to znieczulenie przewodowe (od pasa w dól
nie bedziesz nic czuła). Robi sie dwa lub trzy male naciecia dlugosci
nawet nie całego cm. Przez jedno nacięcie wprowadza sie kamere, przez
drugie narzędzia (trzecie ciecie wykonuje sie jesli zachodzi taka
potrzeba). Pompuje sie do kolana pod cisnieniem sól fizjologiczną (zeby
wszystko bylo pięknie widać :)) Najpierw oglada sie staw od środka a
potem naprawia sie znalezione patologie lub je usuwa, staw sie na koniec
płucze i usuwa sie sól fizjologiczną, zakłada dren i zaszywa sie
cięcia... Na drugi dzię usuwa sie dren i mozesz isc do domu jesli jest
wszysko ok. Co do użetyczności nogi to sie nie wypowiadam bo zależy co
bedzie robione w trakcie artroskopii. O to musisz zapytac lekarza po
operacji. Że tez mi sie chcialo to wszystko pisać :)

> Mam juz kompletnie dosyc tego mojego kolana, sprawa ciagnie sie juz prawie
> miesiac a ja nie wiem jak sie z tym kolanem obchodzic.
Opaskę bym sobie zupełnie darował bo na uszkodzoną łąkotkę to nic nie
pomoże (a jesli to kawałek materiału elastycznego to ona na nic nie
pomoże). Najlepszym wyjście to kule i odciązenie stawu.

Pozdrawiam. Morris