Re: optymalni i ich dieta

Date: Fri, 11 Nov 2005 17:21:46 +0100
From: murek <p...@j...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: optymalni i ich dieta
<dl2cfr$q3a$1@news.onet.pl>

Krystyna*Opty* wrote:

> Fakt. Szkoda. U mnie osiągnięcia owego świata się nie sprawdziły w
> praktyce, a
> nawet bardzo mi zaszkodziły. Do bani z taką nauką, która nie potrafi leczyć
> chorób, tylko jej objawy.

jeśli chodzi o siebie samego, to można robić co śię chce, ale wyobraź
sobie sytuację kiedy pacjent umiera, a był traktowany jakąś (możę i
skuteczną, ale) nieoficjalną metodą - jego rodzina podaje lekarza do
sądu i wygrywa sprawe...

natomiast jeżeli był traktowany "tek jak mówi oficjalna nauka" to
pokazujesz w sądzie wytyczne i Ty wygrywasz sprawę

np. pacjentowi z ch. wrzodową przepisujesz DO zamiast diety wrzodowej -
umiera z powodu krwawienia z przewodu pokarmowego. sąd zwala winę na
Ciebie, bo nie zaleciłaś diety wrzodowej - jesteś winna (niezależenie od
tego jak bardzo DO pomaga przy wrzodach)

> Przeciwko zdrowiu społeczeństw.

...i jedynie dr Kwaśniewski jest sprawiedliwy, a wszyscy inni nie??

to jest chyba właśnie sekta :(

> Faktycznie źle kojarzysz. Ja mam nawet wrażenie, że to Ty wyznajesz
> sekciarskie
> zasady zalecając niskowartościowe wysokobłonnikowe odżywianie.

właśnie, że nie sekciarskie, tylko naukowe (nauki, której Ty przeciw
większości świata, nie uznajesz)

> A może powinieneś zacząć myśleć?... ;]

podobnie jak na początku, nieważne co ja myślę, ważne co jest udowodnione

> Napadnięty? Może znowu źle skojarzyłeś jego wypowiedź (?)

jeżeli ktoś pisze, że ja napisałem BZDURĘ, to co tu kojarzyć???

> Białka w organizmie pełnią bardzo RÓŻNE! funkcje.

przede wszystkim budulcowe, a dopiero potem energetyczne... nie???

> Zależy który tłuszcz, ten z pokarmu w odpowiednich ilościach jest
> rzeczywiście
> bardzo dobrym źródłem energii, natomiast ten odłożony (wytworzony właśnie z
> nadmiarów węglowodanów w diecie) w tkankach gdzie nie powinien
> występować, już
> nie jest tłuszczem pożądanym.

może to i prawda, ale skąd to wiesz???
ile węglowodanów jest przerabiane na tłuszcze, które węglowdany i
dlaczego akurat te???
gdzie to można przeczytać, poza książkami o DO???

> Czyli dla Ciebie ważne jest tylko to, co jest indeksowane i osadzone na
> ołtarzu
> oficjalnej nauki, czyli wykazujesz zwykłą bezmyślność, albo udajesz
> bezmyślność... (?)

jak na początku - mnie ta wiedza po prostu obowiązuje...

> Bo i matematyka organizmu jest trochę bardziej skomplikowana. Organizm
> to żywa,
> dynamiczna struktura, a enzymy to również białka, białka zawierają azot, a
> enzymy (czyli de facto białka) się zużywają tym szybciej im więcej mają
> białka

zasadą reakcji biochemicznej katalizowanej przez enzymy jest to, że
enzym "wychodzi" z takiej reakcji niezmieniony...

jeżeli "enzym" uległby zużyciu podczas reakcji, nie byłby jej
katalizatorem (=enzymem) tylko substratem tej reakcji...

a reszta to matematyka...

> ... Zatem im więcej białka zeżresz (sorry za
> dosadność,
> ale inaczej nie nazwę ludzkiej żarłoczności równoznacznej z
> wysokobiałkową dietą
> właśnie) - tym więcej potrzebujesz białka na wytworzenie enzymów do jego
> trawienia,

jedynym enzymem w ludzkim orgranizmie, którego aktywność zależy od diety
jest laktaza (tak mówi 'moja' nauka)

> A możesz to trochę szerzej uzasadnić?

w marskości wątroby zmniejsza się 'utylizacja' amoniaku, a nie jego
wytarzanie, 'produkcja' jest taka sama

oczywiście, ostatecznie jego stężenie jest wyższe, ale napisanie że
wzrasta wytwarzanie jest nieścisłością, a nawet nieprawdą...

> No i co z tego? Chodzi o to, by dać organizmowi szansę produkowania
> substancji
> mu potrzebnych w odpowiednich dla niego ilościach, i mu w tym nie
> przeszkadzać.

jak organizm ma produkować to co mu potrzebne, skoro nie dostanie kwasów
tłuszczowych do tego potrzebnych???

chyba przeczysz samej sobie...

oczywiście miało być "nie tyją" - bo o tym pisałem w jednym z pierwszych
postów...

eeeh - a miało być EOT :)

i jeszcze raz na koniec:
dlaczego nikt nie robi badań nad tą cudowną dietą?

jeżeli masz takie dosiwadczenie i tak dobre efekty i znasz wiele osób,
którym pomogła, to zbierz te dane i napisz artykuł choćby do jakiegoś
polskiego czasopisma medycznego/paramedycznego... bardzo chętnie
przeczytam, bo bardzo mnie to interesuje
bardzo chętnie również wezmę udział w zbieraniu takich danych...
może razem coś napiszemy, co zmieni obraz współczesnej nauki???

i tu nie chodzi o myślenie, tylko właśnie o naukę, o "ustawiczne
kształcenie" jak się to teraz ładnie nazywa
...o szukanie coraz to nowych wyników badań nad biologią człowieka - to
jest nauka

...a nie opinie jednego człowieka, które i może są prawidłowe, ale nie
sprawdzone :(

pzdr
murek