Re: oscypek (P) miks

Data: 2002-05-23 22:05:50
Temat: Re: oscypek (P) miks
Od: AgataW <a...@g...com.pl>

<e...@t...net.pl> wrote:
>Chcialam zapytac was, czy znacie moze jakies ciekawe przepisy z uzyciem oscypka?

"Sznycel tzw.: Górski
Skladniki: - cielecina - bulka czerstwa - bułka tarta na
grzanki - mleko - 2 zoltka, - olej, - sol, pieprz - tarty na tarce OSCYPEK
Bulke namoczyc w mleku, odcisnąc, zemlec razem z miesem,
wymieszac z zoltkami, doprawic. Mieso podzielic na porcje, panierowac
w grzankach formując owalne sznycle. Zetrzec na drobnej tarce
oscypka i nafaszerowac nim w srodku owalne sznycle (dobrze
zakleic). Smazyc na silnie rozgrzanym tluszczu z obu stron, potem
dosmazyc kilka minut na malym ogniu. "Ryszard B

"Ja niekiedy, zwlaszcza jak mi sie oscypek zeschnie, krajam go
na plastry i klade na rozgrzana sucha patelnie. Bardzo ladnie
sie rozpieka i jest pyyyszny." Maria

"Jesli juz same oscypki nie wystarcza (w tej chwili uwazam zeby
slina mi zanadto na klawiature nie kapala) to polecam np na
sniadanie jajecznice z oscypkami,,,, mniaaaaaam "Monika

"PASTA CON ZUCCINE FRITTE E RICOTTA (e oscypek)
1 cukinia, olej z oliwy, zabki czosnku, (twarog owczy) ale
moze byc oscypek, pieprz, bazylia Obrać cukinie i pokroić ją
drobno nastepnie oplukac i osuszyc. Usmazyc na patelni z oliwa z
oliwy na zloty kolor, potem nalezy zabrac ja z ognia i osuszyc na
papierze pergaminowym (Wlosi czesto tak robia ze smazonymi
warzywami) Na pozostałym oleju podsmazyc rozgniecione zabki czosnu
(nie zadlugo). Potem nalezy ugotować makaron al dente
(kokardki, rurki) w slonej wodzie i potem po ugotowaniu nalezy go
odcedzic i pomieszac z olejem z patelni. Nastepnie trzeba dodac
cukinie i posypac danie tartym oscypkiem i pieprzem. Ozdobic bazylią
:))) Smacznego. Podawac z winkiem bialym lub piwem"Bogusia Wendt

"Salatka balkanska inaczej nazywana jest szopska, przynajmniej
pod takimi nazwami nagminnie wsytepuje w Pradze i na Wegrzech
:) Jesli o nia Ci chodzi, to: ogorek (wymoczony w occie winnym)
pomidor, niewymoczony, oscypek, starty na wiorki smacznego" MarchEf

"Równie dobry jest tamtejszy oscypek smażony na maśle."Seweryn

"Ja lubie oscypka z grilla. Wystarczy pokroic oscypek w grube
plastry, tak ok. 0.7 cm i klasc na posmarowany oliwa ruszt. IMO
jest bardzo dobry i bardzo rozciagliwy" Maria