parowar

1. Data: 2011-01-29 15:47:30

Temat: parowar
Od: "aneta " <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co sadzicie o tzw. parowarach, uważam że gotowanie w nich jest oszczędne a
jedzenie jest pyszne.

2. Data: 2011-01-29 16:00:45

Temat: Re: parowar
Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-29 16:47, aneta pisze:
> Co sadzicie o tzw. parowarach, uważam że gotowanie w nich jest oszczędne a
> jedzenie jest pyszne.

Ja używam bambusowego parownika który stawiam na niski garnek lub do woka zalanego
szklanką wody,
sposób tradycyjny, zdecydowanie tańszy, a poza tym ma się pewność że do pożywienia
nie przedostają
się żadne toksyny z plastiku

3. Data: 2011-01-30 07:38:57

Od: "Maria" <M...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> woka zalanego szklanką wody, sposób tradycyjny, zdecydowanie tańszy, a
> poza tym ma się pewność że do pożywienia nie przedostają się żadne

Hmmm... czyli nawet za darmo nie wziełabyć parowara? I czy te toksyny to
rzeczywistość udokumentowana? Przecież są normy, itp

4. Data: 2011-01-30 14:49:24

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-30 08:38, Maria pisze:

> Hmmm... czyli nawet za darmo nie wziełabyć parowara? I czy te toksyny to
rzeczywistość
> udokumentowana? Przecież są normy, itp

Za darmo wziąłbym, ale wolałbym go potem sprzedać i kupić kolejne bambusowe parowniki
:)
6lat temu kupiłem od chińczyka 3 parowniki po 15zł za sztukę, i służą mi do dzisiaj,
używane w
zasadzie co dziennie, szczególnie w wiosnę i lato - kiedy dostępne są młode warzywa,
np. Młode
marchewki ugotowane na parze, jako dodatek do obiadu.

Gotowanie w takim parowniku trwa tyle samo co w elektrycznym parowarze, a dodatkowo
jest znacznie
wygodniejsze, bo ugotowane warzywa, rybę, czy mięso można w takim parowniku postawić
na stole.

Normy są wszędzie, w produkcji pożywienia też są, i co z tego? Skoro i tak jemy samą
chemię. Jeśli
coś nie zabije od razu, to automatycznie mieści się w normie.
A większość parowarów, jak i innych drobnych sprzętów AGD produkowane jest w chinach
lub na
tajwanie, gdzie normy są regularnie olewane.

Od wielu lat w kuchni używam tylko metalu i drewna. Wystrzegam się kontaktu żywności
z wszelkimi
syntetykami, szczególnie w towarzystwie wysokich temperatur.

Polecam obejrzeć dokument ,,Plastikowa Planeta":
http://www.youtube.com/watch?v=sc9W4ydwg5M

5. Data: 2011-01-30 17:47:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Jan 2011 15:49:24 +0100, vcore napisał(a):

> Od wielu lat w kuchni używam tylko metalu i drewna. Wystrzegam się kontaktu
żywności z wszelkimi
> syntetykami, szczególnie w towarzystwie wysokich temperatur.

Bardzo słusznie. Ja też tak robię. Żadnych powlekanych patelni, żadnych
plastików - nawet czajnik elektryczny mam ceramiczny, a przybory do
smażenia i mieszania tudzież sitka (cała bateria rozmiarów) tylko ze stali
nierdzewnej. Ze strachem patrzę w sklepie na te czarne ustrojstwa do
mieszania i serwowania, jestem pewna, że one trują ludzi.
Plastikowe, a raczej polopropylenowe, mam tylko miski do płukania warzyw i
deski do krojenia, przy czym np słoninę, z racji "tłustości", kroję na
drewnianej desce - a nuż by się w jej tłuszczu coś z plastiku do jedzenia
przemyciło...

6. Data: 2011-01-30 17:49:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Jan 2011 18:47:07 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
> plastików - nawet czajnik elektryczny mam ceramiczny, a przybory do
> smażenia i mieszania tudzież sitka (cała bateria rozmiarów) tylko ze stali

Oczywiście przybory - także z drewna.

> [...]
> deski do krojenia, przy czym np słoninę, z racji "tłustości", kroję na
> drewnianej desce - a nuż by się w jej tłuszczu coś z plastiku do jedzenia

j.p.

7. Data: 2011-01-31 09:38:12

Od: "kukikoko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> deski do krojenia, przy czym np słoninę, z racji "tłustości", kroję na
> drewnianej desce - a nuż by się w jej tłuszczu coś z plastiku do jedzenia

Nie ma dyskusji. Będziesz żyć dwieście lat.

8. Data: 2011-01-31 12:24:15

Od: "Janek Wlodak" <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kukikoko"

> Nie ma dyskusji. Będziesz żyć dwieście lat.
O ja pierdolę, właśnie sobie wyobraziłem - dwieście lat głupoty Xselki. I to
wszystko zapisane na trwałe w internecie....

9. Data: 2011-01-31 13:10:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 31 Jan 2011 10:38:12 +0100, kukikoko napisał(a):

> Nie ma dyskusji. Będziesz żyć dwieście lat.

Skoro tak sądzisz, to chyba wiesz, że głupio sądzisz.

10. Data: 2011-01-31 13:12:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 31 Jan 2011 13:24:15 +0100, Janek Wlodak napisał(a):

> "kukikoko"

> O ja pierdolę, właśnie sobie wyobraziłem - dwieście lat głupoty Xselki. I to
> wszystko zapisane na trwałe w internecie....

Trwałość zapisu? - tylko głupie Włodaki w to wierzą.
Pierdol dalej.

prośba o interpretację przepisu
SMAKER ili SMAKOSZ?
Smalec skwarki