Re: pasta wybielajaca do zebow

From: "Radosław Rossa" <r...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: pasta wybielajaca do zebow
Date: Wed, 15 Feb 2006 18:12:46 +0100

> Jaka Waszym zdaniem jest dobra/najlepsza pasta, która zauważalnie wybiela
> zęby? > O cenie nic nie pisze, bo może być dowolna (ale mieszcząca się
> jeszcze w
> granicach rozsądku - nie >50zł :-)), najważniejszy jest dla mnie dobry
> uśmiech!:)
> Jakie Wy stosujecie pasty?

Nie ma past wybielających. Wszystkie napisy White i Whitening możesz włożyć
między bajki. To co odróżnia tzw. pasty wybielające to wyższy wspólczynnik
ścieralności (RDA). W pastach Sensitive wynosi nie więcej, niż 30-35, RDA
"zwykłych" past wynosi ca. 50, a wybielających przeciętnie powyżej 80.
Chcesz sobie zetrzeć szkliwo - Beverly Hills Formula (ca. 25-30 PLN),
Blend-a-med Baking soda, Cif, Ajax (najlepiej zmieszany z Domestosem).
Inna bajka, to pasty działające w oparciu o niedoskonałość naszego narządu
wzroku. Np. Email Diamant. Te z kolei podbarwiają bł. śluzową na wszelkimi
odcieniami czerwieni, przez co zęby, w wyniku zwiększonego kontrastu,
wyglądają na bielsze.
Chcesz wybielić zęby? Idź do stomatologa. Wyjdzie drożej, ale efekt bedzie
trwalszy (przeciętnie pół roku, nawet dłużej, ale zakładam, że nie stronisz
od kawy, czerwonego wina itp.). Metody są różne. Najtańsze jest wybielanie
zębów w domu (preparat wybielający aplikuje się do specjalnej nakładki,
którą nosi się podczas snu, przez ca. 2 tygodnie, unikając w tym czasie
spożywania przebarwiających zęby pokarmów - najlepszy efekt).
Pozdrawiam.
RR ;-)