patisony

1. Data: 2000-09-22 09:52:25

Temat: patisony
Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy zna ktos przepis na ciekawa surowke z patisona. Znalazlam tylko taka, w
ktorej sklad wchodza pomidory i patisony. Chcialabym miec troszke wiecej
przepisow do wyboru.
dzieki

1. Data: 2000-09-22 12:47:58

Temat: Re: patisony
Od: "Joanna Bauzac" <j...@w...fr> szukaj wiadomości tego autora

Ela <e...@b...com.pl> a écrit dans le message :
3...@n...vogel.pl...
> [...]
> ktorej sklad wchodza pomidory i patisony. Chcialabym miec troszke wiecej

Skonsultowalam wlasnie przepis,na patisona ,z moja francuska grupa
dyskusyjna
i jak narazie znalazlam tylko to ,ze mona ja podawac:gotujac jak
ziemniaki,najlapiej w naczyniu na parze, aby nie ucierpialy tracac
wlasciwosci odzywcze. Po ugotowaniu (tylko bez skorki)
mozna dodac gestej sietany,soli,pieprzu,tartego sera oraz troche galki
muszkatalowej.
Jasli bede miala cos wiecej to przesle.
Pszepraszam nie mam alfabetu polskiego,dlatego brak mi znakow.
Pozdrawiam Joanna.

1. Data: 2000-09-22 13:28:08

Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za odpowiedz. Na pewno sprobuje zrobic patisona w podany sposob za
moze kilka dni. Dzisiaj a raczej na jutro nastawilam sie jednak na surowke.
Patisona kupilam dlatego, ze kojarzylam smak tego warzywa z kiszonym
ogorkiem. Jakiez bylo moje zdziwienie kiedy posmakowalam swiezego
patisona!!! Naturalnie, tamten sprobowany w przeszlosci byl po prostu
korniszony.
No coz, nie pozostalo mi nic innego jak poeksperymentowac ze swiezymi
patisonami :-)
Ela

1. Data: 2000-09-23 07:13:52

Od: Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ela wrote:

> [...]
> korniszony.
> No coz, nie pozostalo mi nic innego jak poeksperymentowac ze swiezymi
Sprobuj raczej na cieplo, na przyklad panierowany.
Pokroj na plastry grubosci ok. 1 cm, jesli ma twarda skorke, obierz ja,
jak ma
gniazda nasienne, usun, potem trzeba posolic, posypac pieprzem, oproszyc
maka,
jakjkiem, bulka tarta i usmazyc.
BK

1. Data: 2000-09-23 12:03:19

Od: "Joanna Bauzac" <j...@w...fr> szukaj wiadomości tego autora

Witaj ponownie Elu!
Oto nastepny przepis , owielie smaczniejszy i bogatrzy w skladniki niz moj
ostatni.

Patisson po prowansalsku.

1 duzy patisson lub 2 srednie, 3 pomidory, 2 cebule ,30 dkg szynki,1 szkl.
bialego wytrawnego wina, 2 zabki czosnku, tymianek, lisc laurowy,
seler(zielen), pietruszka(zielen), oliwa z oliwek,sol , pieprz.

Pokroic szynke w kostke i podsmazyc na oliwie z oliwek. Obrac cebule,
pokroic cieniutko
wrzucic do garnka i podsmazyc, mieszajac od czasu do czasu. Pomidory pokroic
w duze cwiartki. Wrzucic do garnka razem z tymiankiem, lisciem laur. ,
selerem, pietruszka oraz pokrojonym czosnkiem. Zalac winem. Posolic,
popieprzey, pomieszac, przykryc. Dodac wody kiedy wyparowuje i dusic na
wolnym ogniu okolo 30 min.
Podawac gorace.

Zycze smacznego!
P.S Dzisiaj na targu kupilismy z mezem patissony i sami bedziemy je robis
na kolacje.
P.S.° mam w zasiegu duzo przepisow kuchni francuskiej(domowej) , sluze
bardzo chetnie kilkoma.

Joanna.

8qfl06$3h8$...@w...fr...

1. Data: 2000-09-25 05:39:28

Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Bardzo dziekuje za nastepny przepis. Podobnie (po prowanslasku) robilam
kiedys cukinie, tyle ze bez szynki, wina i selera a zamiast tymianku -
bazylia - bylo pyszne. Tymczasem mojego patisona zuzylam do surowki z
pomidorem, cytryna, oliwa, sola i cukrem. Bylo dobre ale nie wysmienite.
...a na przepisy kuchni francuskiej jestem bardzo chetna. W sobote robie
dosc duza impreze w domu dla calej rodziny i mam problem ze skleceniem
jadlospisu, bo moja przyszla tesciowa jest chora na watrobe wiec nie moze
jesc nic smazonego ani pieczonego a moja siostra jest matka karmiaca i nie
moze jesc zadnego bialka zwierzecego, bo ma uczulone dziecko. Chcialabym
zrobic cos oryginalnego i zjadliwego dla tych dwoch osob.
Ciekawa potrawa z kuchni francuskiej bylaby na pewno lepsza.
Musze cos jednak 'rzucic' jeszcze na dyskusje.
pozdrawiam

1. Data: 2000-09-25 08:34:21

Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam bardzo, a kiedy do tej potrawy podanej przez Ciebie wrzucamy
patisony ??? :-)))

1. Data: 2000-09-25 09:08:06

Od: "Joanna Bauzac" <j...@w...fr> szukaj wiadomości tego autora

Czesc Elu!

Przepraszam ale chyba sie zapedzilam , patissona dodaje sie po
przyprawach(po soli i pieprzu).
Co do pomyslow na twoj wieczor to pomysle i przesle pod haslem : Domowa
kuchnia francuska.
Pozdrawiam Joanna.

P.S U mnie patissony udaly sie bardzo dobrze.

1. Data: 2000-09-26 15:15:07

Od: "slav" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

A co to sa "PATISONY" ?

pozdrawiam,

Slav

prosba
RE: Prosba
Serwis Makaron i ostatnie zmiany (nowosci)
Prosba
Kuchnia Polska na ebay.com