Re: peklowanie

From: Boguslaw kempny <k...@s...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: peklowanie
Date: Sat, 19 Jun 2004 18:24:10 +0200

Rafał Wylociński wrote:
> Witam.
>
> Użytkownik "sławek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> 2lwody i

> wyszły,

> Wystarczy 20 g dodaj jeszcze 20 g samej soli. Peklosól zmienia strukturę
> mięsa i dzięki niej mięso nie robi się szare po sparzeniu. Rozpuść w jak
> najmniejszej ilości wody niezbędnej do pokrycia mięsa. Jak dziś zapeklujesz
> to do soboty za krótko. Nawet jak mocniej posolisz to i tak w pewnym
> momencie nie skrócisz czasu peklowania, ponieważ solanka ma określoną
> [...]
sa dwie szkoly peklowania, w jednej mieso naciera sie sola z
przyprawami, zostawia ciasno upakowane w naczyniu i tu ilosc soli na
kilogram miesa jest istotna, a druga - natrzec mieso sola z przyprawami,
zostawic na dwa dni w temperaturze pokojowej a potem zalac solanka. Tu
ilosc soli na kilogram miesa nie ma znaczenia, wazne jest jej stezenie w
solance.
Ile jej trzeba - nie wiem, stosuje stara wyprobowana metode, ktora
podpowiedzial mi kiedys rzeznik. Wrzucic do wody surowy ziemniak i tak
dlugo dosypywac soli, az wyplynie na gore.

BK