pesto - do czego?

1. Data: 2002-08-12 06:42:54

Temat: pesto - do czego?
Od: "Radek" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio będąc na zakupach natrafiłem na sos pesto - w kilku odmianach.
Kiedyś miałem jakiś przepis z użyciem tego sosu ale jakoś nie mogę go
znaleźć od 2 dni. I mam pytanie czy ktoś może podać jakieś przepisy w
których się używa tego sosu. Na opakowaniu pisało tylko że można nim
smarować kanapki i używać do makaronu itd. Nic konkretnego

1. Data: 2002-08-12 07:07:47

Temat: Re: pesto - do czego?
Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał (a):

> [...]
> nie mogę go znaleźć od 2 dni. I mam pytanie czy ktoś może podać
> jakieś przepisy w których się używa tego sosu.

Gotujesz makaron al dente, w tym czasie rozporowadzasz małą ilość
pesto z odrobiną wody w jakiejś miseczce. Wrzucasz do tego
ugotowany makaron, dobrze mieszasz, żeby makaron był oblepiony
sosem, posypujesz startym parmezanem i zajadasz.

Można też smarować tosty z serem. Przynajmniej ja tak robię.

Jak zużyjesz trochę sosu ze słoiczka, dolej do niego oliwy (tak,
żeby na wierzchu była cienka warstwa oliwy), żeby się nie psuł.

--
Konrad J. Brywczyński Bus station is the place where bus stops.
k...@b...tk Trainstation is the place where train stops.

1. Data: 2002-08-12 09:18:21

Od: Gosia <t...@m...meil> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński <k...@b...tk> napisał(a) na pl.rec.kuchnia:

> [...]
>
>Jak zużyjesz trochę sosu ze słoiczka, dolej do niego oliwy (tak,
>żeby na wierzchu była cienka warstwa oliwy), żeby się nie psuł.

A czy moglby ktos podac przepis na pesto domowej "produkcji"? bede
wdzieczna

goha

1. Data: 2002-08-12 09:20:36

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 12 Aug 2002 11:18:21 +0200, Gosia <t...@m...meil> wrote:

>Konrad Brywczy?ski <k...@b...tk> napisa?(a) na pl.rec.kuchnia:

>A czy moglby ktos podac przepis na pesto domowej "produkcji"? bede
>wdzieczna
>
>goha

bazylia, posiekana,
orzeszki piniowe - zmiazdzone
czosnek - zmaizdzony
parmezan - stary drobno
oliwa - dobra.

chyba niczego nie zostawilam. wymieszac, dac sie przegryzc, dobre
na grzaneczce z jakims fikusnym twarozkiem (np kozim lub owczym),
troche po rpostu pozac z wierzchu.

acha - to pesto to musi miec tylko troszke oliwy, zeby sie tamte
skladniki ladnie kupy trzymaly. ja zawszeprzesadzam z czosnkei, i
wychodzi any wampirowe jak lalunia

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-12 09:42:43

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@m...meil> napisał (a):

> A czy moglby ktos podac przepis na pesto domowej "produkcji"? bede
> wdzieczna

Kiedyś było, poszukaj w archiwum. Ale IMO gra niewarta świeczki.
W składzie jest na pewno bazylia (trzeba wychodować sobie sporo
świeżej), orzeszki pinii (nie sprzedają ich w każdym sklepie
za rogiem), oliwa. Podejrzewam, że manufatura wyjdzie drożej
niż kupno gotowej, a wynik może nie być najbardziej udany.

1. Data: 2002-08-12 10:12:22

Od: "Miko" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> A czy moglby ktos podac przepis na pesto domowej "produkcji"? bede
> wdzieczna

Pesto:
a) kubek świeżej bazylii
b) 2 łyżeczki orzeszków piniowych
c) ząbek czosnku (lub dwa małe)
d) oliwa z oliwek (musi być dobra)
e) 1/3 świeżo startego parmezanu i 2/5 świeżo startego pecorino
f) łyżeczkę soli
Robimy:
miksujemy sól, bazylię, czosnek i sery, dodajemy pinie zrumienione na złoto
i wlewamy oliwę powoli ciągle miksując, aż uzyskamy konsystencję półpłynną.
Teraz wystarczy zagotować makaron (1/2 paczki), jak będzie andante
to odlewamy wodę, wrzucamy do garnka, dodajemy 2 łyżki pasty pesto i
mieszamy
lekko podgrzewając.

1. Data: 2002-08-12 17:25:56

Temat: Odp: pesto - do czego?
Od: "KaskA" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

tez juz o to pytalam
i ktos podpowiedzial ze przed panierowaniem smaruje sie kawalek sera pesto i
dopiero w jako i bulke
nie wiem czy dobrze zapamietalam, bo jeszcze nie wyprobowalam sera zoltego z
pesto
kaska

1. Data: 2002-08-12 17:52:57

Od: "KaskA" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

oczywiscie jako=jajko
sorrry

1. Data: 2002-08-12 20:03:56

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> za rogiem), oliwa. Podejrzewam, że manufatura wyjdzie drożej
> niż kupno gotowej, a wynik może nie być najbardziej udany.

Hejeczka!

A ja jestem zwolennikiem robienia domowego pesto, jest pysznościowe i lepsze
niż kupne (IMHO rzecz jasna). Bazylię rzecz jasna można kupić, a orzeszki
piniowe też są do dostania, no w Krakowie są, nie wiem jak w
Warszawie;-))))))))))))))))

Pozdrówka,

Kaliope

1. Data: 2002-08-12 20:19:47

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@p...krakow.pl> napisał (a):

> [...]
> lepsze niż kupne (IMHO rzecz jasna). Bazylię rzecz jasna można kupić,
> a orzeszki piniowe też są do dostania, no w Krakowie są, nie wiem jak

Wszystko jest, ale np. parmezan to kosztuje majątek. Może jakbym
spróbował takiego robionego w domu, to bym zmienił zdanie.

--
Konrad J. Brywczyński "ZUS z pewnością jest instytucją
k...@b...tk przestepczą, ale nie można nazwać

Re: Taakie jaja-jak liczyć ?
Re: Sajgonki
Ciasto z lodami