picie wody

1. Data: 2008-07-28 17:38:50

Temat: picie wody
Od: "nicram" <n...@t...org> szukaj wiadomości tego autora

Ile pić dziennie wody podczas panujących upałów? Podobno człowiek musi
dziennie wypić z 1,5 litra wody, z drugiej strony słyszałem, że wypicie
zbyt dużej ilości wody może nawet zabić, z kolei dziś wyczytałem że
należy pić 3 litry wody dziennie. Aż tyle nie chce mi się pić, poza tym
woda mi nie za bardzo smakuje. Jak to w końcu jest?

2. Data: 2008-07-28 18:05:10

Temat: Re: picie wody
Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

nicram wrote:

> Ile pić dziennie wody podczas panujących upałów? Podobno człowiek musi
> dziennie wypić z 1,5 litra wody, z drugiej strony słyszałem, że wypicie
> zbyt dużej ilości wody może nawet zabić, z kolei dziś wyczytałem że

Chyba że się w niej utopisz.

> należy pić 3 litry wody dziennie. Aż tyle nie chce mi się pić, poza tym
> woda mi nie za bardzo smakuje. Jak to w końcu jest?

Kluczowy jest intensywność koloru moczu - po tym najłatwiej/najszybciej
poznać czy organizm już musi oszczędzać wodę czy jeszcze nie.

Krzysiek

3. Data: 2008-07-28 18:16:36

Od: "regen" <regen@....hm....os.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nicram" < > napisał w wiadomości
> [...]
> pić 3 litry wody dziennie. Aż tyle nie chce mi się pić, poza tym woda mi
> nie za bardzo smakuje. Jak to w końcu jest?

Zapotrzebowanie dzienne u dorosłego człowieka to 30-40 ml/kg. Dotyczy to
oczywiście normalnych dla nas warunków klimatycznych. Powinno się przyjmować
tyle płynów, żeby ilość moczu wynosiła min. 50 ml/h.

Pozdrawiam
regen

4. Data: 2008-07-28 19:37:26

Od: Vangelis <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Rudnik pisze:

> Chyba że się w niej utopisz.

Niekoniecznie.
http://tinyurl.com/6nxen8

--
Vangelis

5. Data: 2008-07-29 06:19:00

Od: "Alien" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"nicram" napisał:
> Ile pić dziennie wody podczas panujących upałów? Podobno człowiek musi
> dziennie wypić z 1,5 litra wody,

Nie musi pić koniecznie wody.
Czasem panuje takie przekonanie, że to _musi_ być woda.
Równie dobrze możesz wcinać sporą ilość arbuza, który w zdecydowanej
większości składa się z wody. Możesz jeść inne soczyste owoce. Możesz
siorbnąć herbatkę.

> z drugiej strony słyszałem, że wypicie zbyt dużej ilości wody może nawet
> zabić,

A to (z wyjątkiem podanego już linku) przesada.

> z kolei dziś wyczytałem że należy pić 3 litry wody dziennie. Aż tyle nie
> chce mi się pić, poza tym woda mi nie za bardzo smakuje.

Ciężko jednoznacznie dla _wszystkich_ ustalić, że _muszą_ pić 3l wody.
Jednemu wystarczy 1.5l, inny padnie, jak nie wysączy 4l.
Na siłowniach co niektórzy potrafią wlać w siebie ze 3-4 litry, a w ciągu
reszty dnia też coś wypiją i uzbiera się niezła ilość.
"Nie chce mi się pić" jest ponoć dość charakterystyczne dla ludzi
wyrośniętych z wieku dziecięcego. Gdzieś czytałem, że dzieci mają wyraźne
potrzeby uzupełniania płynów, podczas gdy u dorosłych coś się "zaburza" i
potrafią mieć kłopoty z braku płynów, bo po prostu "nie czują potrzeby" ich
uzupełniania.
A co do smaku wody - woda JEST smaczna :-)
Wierz mi. Ale niestety ta smaczna kosztuje nieco więcej, niż "źródlana".
Spróbuj Staropolanki 2000 lekko gazowanej. Spróbuj Muszynianki też z
niewielką ilością CO2. Wypróbuj kilka wód wysokomineralizowanych - są
_smaczne_. Znajdź tylko tę "swoją" i będziesz pił ze smakiem

6. Data: 2008-07-29 07:55:25

Od: "Andy" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alien" <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> Wypróbuj kilka wód wysokomineralizowanych - są _smaczne_.

I szkodliwe jak cholera - miłej kamicy nerkowej życzę (bo przewaznie miła
nie jest). Kilka innych atrakcji też może wystąpić.

Andy

7. Data: 2008-07-30 05:53:50

Od: "Alien" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Andy" napisał:

> I szkodliwe jak cholera - miłej kamicy nerkowej życzę (bo przewaznie miła
> nie jest). Kilka innych atrakcji też może wystąpić.

A skąd taki pomysł?

8. Data: 2008-08-01 20:46:36

Od: "nicram" <n...@t...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Rudnik" <r...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> Chyba że się w niej utopisz.

Za wikipedią
http://pl.wikipedia.org/wiki/Woda_pitna
Wypicie bardzo dużej ilości wody pitnej (powyżej 5 litrów w ciągu kilku
godzin) może prowadzić do śmierci wskutek hiponatremii. Albo przykład
jakiejś babki, która zapiła się wodą na śmierć, odchudzała się i
przyjmowała tylko wodę, wypłukując z siebie wszelkie sole mineralne.

> Kluczowy jest intensywność koloru moczu - po tym
> najłatwiej/najszybciej
> poznać czy organizm już musi oszczędzać wodę czy jeszcze nie.

Czyli jak oddaje mocz w postaci prawie takiej samej jak woda którą
wypiłem, to już za dużo wypiłem?

9. Data: 2008-08-05 18:47:24

Od: adi <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niewielką ilością CO2. Wypróbuj kilka wód wysokomineralizowanych - są
> _smaczne_. Znajdź tylko tę "swoją" i będziesz pił ze smakiem

Popieram. W moim przypadku Naleczowianka gazowana.

http://www.lamiglowkimix.pl

Nadmierne pocenie się.
bąble na języku
bąble na języku