Re: piec co na węgiel a EU

Data: 2003-09-04 09:30:21
Temat: Re: piec co na węgiel a EU
Od: "Janusz K" <a...@o...pl (zmien 7 na 6 - antyspam)>

Użytkownik "Rapi" <r...@w...com.pl> napisał w wiadomości
news:bj6lhc$13l$1@kujawiak.man.lodz.pl...
> Witam. Muszę w najbliższym czasie zainstalować c.o. w moim domu i zacząłem
> rozglądać się za piecem. Znalezłem bardzo fajny, w pełni autoamtyczny piec
> węglowy. Wszystko byłoby ok gdyby nie mój znajomy, który nastraszył mnie
bym
> się upewnił czy kiedy wejdziemy do unii to przypadkiem nie okaże się że
taki
> piec należy wymienić na cos bardziej "ekologicznego". Czy ktoś coś może
wie
> w tym temacie? Będę wdzięczny za każdą informację

Witam!
Wydaje mi sie to malo prawdopodobne (a szkoda....). Popatrz ile ludzi ma
tradycyjne (weglowe) ogrzewanie i to nie piece nowoczesne, tylko robione
dawno dawno temu. Nie wyobrazam sobie, ze ktokolwiek bedzie w stanie ich
zmusic do wymiany ogrzewania, nooo, chyba, ze:

- zaprzestanie sie dotacji wegla, wtedy gaz nie bedzie juz taki drogi :-)
- beda (podobno juz sa) korzystne kredyty na modernizacje ogrzewania-
warunkiem jest likwidacja pieca weglowego.

Jesli chodzi o piece, o ktorych piszesz, to z tego co wiem sa one
"ekologiczne" i spalaja wegiel na tyle czysto, ze nie powinno byc problemow
z ich stosowaniem, nawet, jesli wejda jakies przepisy odnosnie czystosci
spalin.

Pozdrawiam
Janusz