pierwsza kuchnia /kuchenka/

11. Data: 2006-12-07 16:07:51

Temat: Re: pierwsza kuchnia /kuchenka/
Od: " zora" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za cenne wskazówki

12. Data: 2006-12-07 17:58:35

Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lia <i...@p...org> napisał(a):

> Nie wiem czego to wina, ale w zyciu nie spotkalam sie z niestabilnym gazem.

Niestety, przy bardzo niskich temperaturach na dworze, ciśnienie w rurach z
gazem ponoć "dopychane" jest powietrzem. Liczniki w domach ogrzewanych gazem
walą jak ta lala, a kotły nie osiągają temperatury...

Ania

13. Data: 2006-12-07 18:59:07

Od: " zora" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> Niestety, przy bardzo niskich temperaturach na dworze, ciśnienie w rurach z
> gazem ponoć "dopychane" jest powietrzem. Liczniki w domach ogrzewanych gazem
> walą jak ta lala, a kotły nie osiągają temperatury...

Niestety, zdaje się że dokładnie o to chodzi, palniki strzelają, prychają, płomień
faluje jak falbanki na wietrze, tak jakby z dysz wydobywał się naprzemiennie gaz GZ
35 i coś zupełnie nie palnego w tej atmosferze. U mnie to występuje zwykle właśnie w
okolicy wigilii, kiedy i zimno i kuchnie pracują, więc pobór jest maksymalny :(.

14. Data: 2006-12-08 09:22:25

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:el9kob$frm$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> gazem
> walą jak ta lala, a kotły nie osiągają temperatury...

W życiu POWIETRZEM!

Co najwyżej czystym azotem, coby utrzymac ciśnienie, bo w ogóle gaz by nie
płynał.

DJD

15. Data: 2006-12-08 09:25:17

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <z...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> Nie tylko, w okresie zbliżających się świąt, kiedy człowiek pracuje na
> wszystkie
> palniki+ piekarnik, gaz zaczyna być niestabilny, trudno utrzymać stałe
> temperatuty.
> Nie wiem, czy to wina wydolnoci gazowni czy już samej kuchenki, ale
> zdecyduje się
> napewno na piekarnik elektryczny.

A masz termoregulator w piekarniku? Nasza stara kuchenka (rocznik ok. 1978
nie miała i tak to działało, miała termometr w dzwiach). Nowa (lata 90. XX
wieku) ma termoregulator i nie ma termometru.

DJD

16. Data: 2006-12-08 09:29:43

Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> W życiu POWIETRZEM!

> Co najwyżej czystym azotem, coby utrzymac ciśnienie, bo w ogóle gaz by nie
> płynał.

Całe szczęście, że napisałam "ponoć"... Teraz już wiem, czym. Nie gazem w
każdym razie. Tylko czy biorą to pod uwagę przy kalkulacji cen "gazu" /no
dobra, azot też gaz/.

Ania

17. Data: 2006-12-08 09:30:46

Od: "Ovo" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
>
> W życiu POWIETRZEM!
>
> Co najwyżej czystym azotem, coby utrzymac ciśnienie, bo w ogóle gaz by nie

Dokładnie, może być jeszcze dwutlenek węgla i inne gazy niepalne. Możliwe,
że w ten sposób rozprowadzane są gazy, z którymi nie ma co zrobić na większy
obszar kraju i na koszt odbiorców gazu palnego, zamiast utylizować je
punktowo np. w Płocku. Inna opcja - dystrybutorzy zamiast windowac ceny
rekompensują sobie opychając gaz "bez energii".
Woda w moim wodociągu jest ozonowana - bardzo dużo gazu niesie, w liczniku
turbinka momentami szaleje - drenując mi kieszeń - a wystarczyłyby
odpowietrzniki...

Ogólnie - oszustwo na oszustwie, taki system musi paść...

18. Data: 2006-12-08 09:33:57

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie miała i tak to działało, miała termometr w dzwiach). Nowa (lata 90. XX
> wieku) ma termoregulator i nie ma termometru.

Można dokupić. W ostateczności multimetr uniwersalny z pomiarem temperatury
i sondą, są już bardzo tanie... A pomierzyć to i owo w domu i samochodzie
też można. Sondy dokupić też można - więc taką sondę można sobie
zainstalować na stałe...

19. Data: 2006-12-08 10:17:08

Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> i sondą, są już bardzo tanie... A pomierzyć to i owo w domu i samochodzie
> też można. Sondy dokupić też można - więc taką sondę można sobie

Chyba nie o to Dominikowi chodziło. Nie o mierzenie temperatury, ale takie
dostarczanie energii, żeby utrzymać stałą temperaturę.

Ania

20. Data: 2006-12-08 10:29:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> [...]
>
> Chyba nie o to Dominikowi chodziło. Nie o mierzenie temperatury, ale takie
> dostarczanie energii, żeby utrzymać stałą temperaturę.

Automatyki działają w jakichś granicach, poniżej przestają działać. Wtedy
lepszy termometr niż termoregulator. Albo wypiek do śmieci...
To tak jak z samochodem z automatyczną skrzynią biegów - w przeciętnych
warunkach nadzwyczajny... W terenie - dno, zwłaszcza jak silnik za słaby.

dringi na sylwestra, dania, przystawki ....?LISTA cd
trudne pytania ( dla mnie )
ZEGNAM GRUPE
srodek do czyszczenia balch
gdzie świeże ryby we wrocławiu?