Re: planoiwana ciaza a za duze BMI

Newsgroups: pl.sci.medycyna
From: "Kamila Rudnik (JNET)" <K...@j...net>
Subject: Re: planoiwana ciaza a za duze BMI
Sender: "Kamila Rudnik (JNET)" <K...@j...net>
Date: Mon, 10 Jan 2005 23:14:51 +0100

From: ada [mailto:a...@W...gazeta.pl]
Posted At: Monday, January 10, 2005 11:01 PM
Posted To: medycyna
Conversation: planoiwana ciaza a za duze BMI
Subject: planoiwana ciaza a za duze BMI

[...]
> Czy wogole dieta jest wskazana? Na ile m-c przestac przed zajsciem?
Czy to > wogole dobry pomysl z ta dieta? Co myslicie?

A dlaczego pytasz, czy dieta jest wskazana? BMI powyżej bodajże 25 dla
kobiet to już nadwaga. Która sama w sobie, niezależnie od ciąży, nie
jest dobra. Bo nadmierna masa ciała obciąża i układ krążenia, i kostny,
i człowiek się najlepiej nie czuje.
Więc schudnąć możesz na pewno. I nie polecałabym jakichś drastycznych
metod (typu np.: dieta Cambridge, po której zresztą przez pół roku w
ciążę zachodzić się nie powinno), ale zdrowa dietka typu ŻPWR (żreć
połowę, więcej ruchu :-P - ja się tak odchudzałam :-D), albo Montignac
na przykład - moim zdaniem jak najbardziej. Wydaje mi się, że mniej tu
chodzi o faktyczne schudnięcie, a bardziej o zdrowsze odżywanie, tak
generalnie. I o poprawę formy przed ewentualną ciążą. Dla dobra
dzieciaczka i Twojego.

--
Kami