Re: pleśń na ścianie, czy znaleźliśmy sposób?

Data: 2005-11-04 19:59:50
Temat: Re: pleśń na ścianie, czy znaleźliśmy sposób?
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

Slawomir Mateuszczyk wrote:

> Przypuszczam jednak, że taka
> moc wcale nie będzie potrzebna - wystarczy przecież
> podgrzać tą ścianę z 13st.C do ok. 20st.C
> Być może już 20-40W załatwiłoby sprawę.

Ja przypuszczam że absolutne minimum to jakieś 10x tyle, nie
wiem, czy nie trzebaby się zastanawiać raczej nad jeszcze
większymi krotnościami.
Zwróć uwagę, że 20W grzałka jest w stanie podgrzać o kilka stopni
wodę w niedużym akwarium, o masie rzędu kilkudziesięciu
kilogramów. Nie wdając się w szczegółowe obliczenia i pomijając
różnice między ścianą a akwarium, tu masz do podgrzania masę
rzędu ton, a więc 1000 razy większą.

J.