polecam

1. Data: 2001-05-07 06:14:06

Temat: polecam
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie :)
W miniony (niestety:)) weekend wyprobowalam przepis na ciasto czekoladowe,
podany pod koniec kwietnia przez Monike Bacinska (mam nadzieje ze nie
przekrecam). Ciasto wychodzi przepyszne, bardzo puszyste i bardzo
czekoladowe (no w koncu sa w nim 2 czekolady).
Zrobilam mala modyfikacje, w podanym przez Monike przepisie nie bylo proszku
do pieczenia - ja dodalam lyzeczke, bo wydawalo mi sie to podejrzane (juz
raz zrobilam spody na mazurki bez tluszczu, a potem okazalo sie ze tego
tluszczu nalezalo dodac i to dosc sporo :))).
W kazdym razie polecam.
Aha, pieklam 40 minut, po 20 patyczek wychodzil zupelnie mokry.

Dzieki, Moniko :) za super przepis

Asia

1. Data: 2001-05-07 08:14:29

Temat: Re: polecam
Od: Grzegorz M. Mucha <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

asia napisal byl:

> [...]
> podejrzane (juz raz zrobilam spody na mazurki bez tluszczu, a potem
> okazalo sie ze tego tluszczu nalezalo dodac i to dosc sporo :))).

Aaaaaaaaa, to juz wiem czemu nam wyszedl zakalec. Slusznie moja mama
wspominala, ze proszku do pieczenia tam by sie cos przydalo. No coz, w
kazdym razie byl to zdecydowanie najlepszy zakalec jaki jadlem.
W takim razie nie mam wyboru, jak tylko zrobic ciasteczko jeszcze raz - tym
razem z proszkiem i bita smietana.

--
Grzegorz Mucha <m...@t...pl> ICQ #91619595, tel.(502)261417
------------

1. Data: 2001-05-07 10:52:00

Od: "Zuza" <z...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asia <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3af63cf5$...@n...vogel.pl...
> [...]
> tluszczu nalezalo dodac i to dosc sporo :))).
> W kazdym razie polecam.
> Aha, pieklam 40 minut, po 20 patyczek wychodzil zupelnie mokry.
Czesc! Tez upieklam to ciasto. Smaczne, puszyste, dlugo zachowujace
swiezosc. Ale pieklam, nie 20 minut, jak w przepisie, tylko mimo, ze
wlozylam do nagrzanego piekarnika - 50 minut. Nie dodawalam proszku, ale
nastepnym razem, jak bede piekla, to skorzystam z Twojej modyfikacji. :-)))
Zuzka

1. Data: 2001-05-07 12:24:46

Od: Monika Bacińska-Wojewódka <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
(...)
> Aha, pieklam 40 minut, po 20 patyczek wychodzil zupelnie mokry.

Ciesze sie, ze smakowalo. Dziwne te kombinacje innych Testujacych z proszkiem. To
ciasto wlasnie takie powinno byc, lekko wilgotne
(dla mnie to jego urok). A wyrasta puszyste bez proszku! I to dla mnie kolejna jego
zaleta.

:-) Monika

P.S. Ja z kolei wyprobowalam przepis na babeczki drozdzowe na maslance znaleziony na
kuchennych stronach Wirtulanej Polski. Mniam
mniam, nawet dzis, mimo ze troche wyschly, moj Tata zajadal sie twardawymi
buleczkami.

1. Data: 2001-05-07 12:32:05

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Bacińska-Wojewódka <m...@p...pl> wrote in message
> Użytkownik "asia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Ciesze sie, ze smakowalo. Dziwne te kombinacje innych Testujacych z
proszkiem. >To ciasto wlasnie takie powinno byc, lekko wilgotne

Bylo wilgotnawe, ale po tych 20 minutach patyk wygladal jakbym go wsadzila
do ubitego bialka (oczywiscie nie w kolorze :)), wiec chyba nie o to chodzi?

Asia

1. Data: 2001-05-07 12:52:09

Temat: Re: polecam/ciasto czekoladowe
Od: Monika Bacińska-Wojewódka <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Monika Bacińska-Wojewódka <m...@p...pl> wrote in message
>
> Bylo wilgotnawe, ale po tych 20 minutach patyk wygladal jakbym go wsadzila
> do ubitego bialka (oczywiscie nie w kolorze :)), wiec chyba nie o to chodzi?

Hmmm... Ja nigdy nie "macalam" tego akurat ciasta patyczkiem. Moze masz np. mniejsza
ale wyzsza foremke i ciasto sie wolniej dopieka
w srodku? (Ja mam okolo 25x25 cm, ciasto wyrasta na kilka cm do gory - chyba ok. 4)

Ja tydzien temu robilam ciasto wg polecanego kiedys na grupie przepisu (nie pamietam
niestety czyj ani jaki watek, mam wydrukowane w
domu) spod + jablka (chyba lub rabarbar)+ wierzch z bitej piany. Pamietam, ze tam
bylo na tortownice 28 cm. Moja ma 24 cm i mimo, ze
po przewidzianym w przepisie terminie dopiekalam kilka razy po 10 min i sprawdzalam
(juz nawet nie patyczkiem, tylko w desperacji
zaczelam dziubac lyzeczka pod jablkami, wyszlo troche zakalcowate i troche
niedopieczone. Mysle, ze to ze wzgledu an to, ze byla
grubsza warstwa ciasta. Tak sobie tlumacze, bo Autorka pisala, ze ciasto zawsze
wychodzi :-( Ale i tak bylo pyszne, choc mi bylo
glupio, bo to bylo ciasto do wziecia do Tesciow.

:-) Monika

1. Data: 2001-05-07 13:09:16

Od: Grzegorz M. Mucha <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Bacińska-Wojewódka napisal byl:

> [...]
> to jego urok). A wyrasta puszyste bez proszku! I to dla mnie kolejna jego

Nasze bylo wyrosniete ladnie, patyczek suchy, wiec zostawilismy je w
wylaczonym piekarniku, zeby troszke przestyglo. Patrzymy za chwile, a ono
ziuuuu w dol. Ale i tak zeszlo w rekordowym czasie (chyba kolo 2-3 godzin
na 4 osoby).

1. Data: 2001-05-07 13:23:41

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
np. mniejsza ale wyzsza foremke i ciasto sie wolniej dopieka
> w srodku? (Ja mam okolo 25x25 cm, ciasto wyrasta na kilka cm do gory -

Ja pieklam w nieduzej okraglej formie z kominkiem w srodku. Nie mam malej
prostokatnej blaszki. Cisto mialo jakies 5-6 cm. wysokości. Jest pyszne.

Asia

1. Data: 2001-05-07 14:06:16

Od: "Zuza" <z...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
np. mniejsza ale wyzsza foremke i ciasto sie wolniej dopieka
> w srodku? (Ja mam okolo 25x25 cm, ciasto wyrasta na kilka cm do gory -
Czesc Moniko! Ja tez po 20 minutach "drazylam" w ciescie patyczkiem, bylo
zupelnie mokre. Nawet po 50 minutach pieczenia bylo wilgotnawe, choc na
szczescie bez zakalca. Pieklam na kwadratowej blaszce 24x24 cm, w nagrzanym
do 200 st. piekarniku, z ogrzewaniem z gory i z dolu. Zastanawialam sie skad
te 20 minut, bo nigdy wczesniej nie spotkalam sie z tak krotkim czasem
wypieku ciasta. Ciasto, jak pisalam wyszlo smaczne i nic z niego nie
zostalo. :-)))
Pozdrawiam! Zuzka

1. Data: 2001-05-07 16:06:48

Od: "rena" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam pytanie - tworca przepisu jest asia czy monika. z twojego postu wynika,
ze monika, a mi sie wydawalo, ze ty. nie chcialabym nikogo urazic zlymi
zapisami w puszccce.

a swoja droga - przepis wyglada tak apetycznie, ze chyba chwilowo zarzuce
odchudzanie :)

www.puszkkka.vege.pl

Salatka sniadaniowa
Kuchnia Sródziemnomorska